Toon posts:

[svcd] Waar ga ik de fout in bij het maken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via de gebruikelijke p2p netwerken *.bin files gedownload van DVD's. In totaal zijn het er 3, en ong. 750-800 mb per bestand.

Nu ga ik ervanuit dat een *.bin bestand een 1 op 1 image is van een CD, en dat ik deze met Fireburner zo kan branden. Ik heb dit dus gedaan met CD 1, en Fireburner.

Zodra ik echter de CD in de standalone DVD speler doe, kan die de CD niet lezen. Vervolgens haal ik het mpeg bestand uit de *.bin en wil die branden met Nero. Ik krijg vervolgens de melding dat hij eerst geconverteerd moet worden naar mpeg 1 formaat. Ik heb dit converteren maar even stopgezet, want het duurde zolang, maar hoe zit dit nu met die *.bin bestanden.

Waarom is de versie hierin mpeg 2 bijvoorbeeld. Heeft dit te maken met regio codes etc?

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 08:14
SVCD is mpeg 2, VCD is mpeg 1. Als ik je melding zo lees heb je in nero gekozen voor een VCD cd ipv een SVCD. Welke versie van Nero gebruik je?, anders heb je namelijk Nero Express erbij zitten en dan stelt het niets meer voor. Dan kun je kiezen VCD /SVCD. Heb je een oudere Nero of zonder Nero Express erbij dan kan het ook maar dan moet je niet de wizard gebruiken (en voor videocd kiezen, dat is namelijk VCD(mpeg1 dus)).

Sorry voor de omslachtige uitleg.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Brand ze eens met Nerp ipv Fireburner. Heb je er ook een cue file bij? Die heeft Nero dan wel nodig. Want daar staat namelijk ik dat het om een MPEG2 stream gaat. Zonder cue gaat het dus fout.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
staat er een bestand in zoals avseq001.dat ofzo dan zou het een vcd of een svcd moeten zijn als er gewoon een mpeg in zit (*.mpg) dan moet je ff kijken welke resolutie die heeft en welkek mpeg layer

Dit zijn de standaarden:

PAL VCD

Video:
1150 kbit/sec MPEG-1
352 x 288 pixels
25 frames/second

Audio:
224 kbit/sec MPEG-1 Layer2

NTSC/NTSC Film VCD

Video:
1150 kbit/sec MPEG-1
352 x 240 pixels
29,97 frames/second
23,976 frames/second NTSC Film

Audio:
224 kbit/sec MPEG-1 Layer2

PAL SVCD

Video:
max 2600 kbit/sec MPEG-2 (Audio + Video bitrate max bitrate is 2778 kbit/s).
480 x 576 pixels (CVD 352x576)
25 frames/second
with up to 4 Subtitles

Audio:
from 32 - 384 kbit/sec MPEG-1 Layer2
with up to 2 Audio Tracks

NTSC (NTSC Film) SVCD

Video:
max 2600 kbit/sec MPEG-2 (Audio + Video bitrate max bitrate is 2778 kbit/s).
480 x 480 pixels (CVD 352x480)
29,97 frames/second
23,976 frames/second with 3:2 pulldown (NTSC Film)
with up to 4 Subtitles

Audio:
from 32 - 384 kbit/sec MPEG-1 Layer2
with up to 2 Audio Tracks

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 08:14
Microkid schreef op 14 juli 2003 @ 19:15:
Brand ze eens met Nerp ipv Fireburner. Heb je er ook een cue file bij? Die heeft Nero dan wel nodig. Want daar staat namelijk ik dat het om een MPEG2 stream gaat. Zonder cue gaat het dus fout.
Als die de losse MPEG2 video heeft is het totaal onzinnig om de CUE te hebben. Open in Nero gewoon een SVCD (MPEG2) project en sleep de mpg file erin. Dan hoeft die niets om te zetten ofzo.

Verwijderd

kan ook: met deamon tools of een soortgelijk programma de .bin file mounten. Als je dit hebt gedaan kun je deze mappen kopieren naar de cd, en klaar :)

Verwijderd

Topicstarter
Het bevat een mpg bestand en geen dat bestand. Ik heb in Nero idd gekozen voor VCD. Ik zal eens zoeken waar de SVCD optie zit. Een *.cue file heb ik inderdaad niet gebruikt, had niet verwacht dat deze ook specifiek nodig was :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2003 22:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 21:03:
kan ook: met deamon tools of een soortgelijk programma de .bin file mounten. Als je dit hebt gedaan kun je deze mappen kopieren naar de cd, en klaar :)
Had ik ook al gedaan. En daarna 1 op 1 gekopieerd van de mounted drive naar de cd. Ook hiermee kon de dvd speler hem niet lezen. Daarom vond ik het zowiezo al vreemd.
Pagina: 1