Toon posts:

Moet elke keer videokaart in en eruit halen

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuw moederbord in m'n comp gezet (ECS k75a pro 5.0)
en alles werkte goed, nou ja behalve m'n winxp installatie. die gaf een BSOD elke keer wanneer hij gestart werd.
Dus ik formatteerde en installeerde winxp opnieuw.. maar nu heb ik opeens het probleem dat ik m'n videokaart elke keer eruit / erin moet zetten. om opnieuw op te starten!

Hij blijft vast zitten bij het checken van cd cdroms.. hij zit ze de hele tijd te access'en om de beurt. en keyboard/muis/beeld doet het allemaal niet. pas als ik videokaart opnieuw erin doe dan doet hij het.
Ik heb het ook met een ander videokaart geprobeert maar hetzelfde probleem.

Specs:
Mobo: K7S5A Pro 5.0
2x128 kingston sdram
AMD Athlon 1.3ghz Thunderbird

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je de bios van dat kreng al eens geflashed?
verder ook al eens gedacht aan een brak mobo? (die ECSjes vertonen zonder enige aanleiding de meest vage problemen en symptonen).

• HellFish
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-07 15:01

HellFish

Hang The DJ

Al eens met een oude PCI-videokaart geprobeerd?

Asus A7V333 | AMD XP 2000+ | 512 MB RAM PC2700 | Aopen GF 4 Ti4200 128MB (310/500) | DVD 16/40 | WinTV Go | ADSL 3.3 Mbit | Logitech Cordless Desktop Optical

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Al eens met een oude PCI-videokaart geprobeerd?
Ik heb het ook met een ander videokaart geprobeert maar hetzelfde probleem.
Ja dus :) (Denk ik)

Maar misschien wil een bios reset werken? Of andere driver geprobeerd?
Misschien de voeding niet goed?

[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 14-07-2003 22:54 ]

Verwijderd

Probeer eens in je BIOS in te stellen dat je videokaart PCI is ipv AGP, weet eerlijk gezegd niet meer hoe die optie heet, maar vaak verhelpt het wel problemen met videokaarten..

• flipmans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09-2022
kijk eens of je geheugen bankjes goed geplaatst heb! met 1 bankje in 1 bank en anders het snelste geheugen bankje voorop! of probeer een ander bankje.

tis maar een tip maar wie weet nuttig voor jouw

Verwijderd

Veilige modus, logfiles, andere driver, IRQ toewijzen aan videokaart, welke BSOD code ?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:41

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Mm kan natuurlijk een setting in bios zijn, of bug in bios, maar ik heb ook een keer zoiets gehad en was mobo gewoon brak, dus als je niets werkt misschien denken aan garantie.

Tweakers Discord

• Necrobic
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Of een brakke agp slot
Heb et vaak genoeg gezien met soltek en asus video kaartjes

Tikkie er tegenaan en nix meer doen. Andere kaart erin en zelfde (of soms ligt et aan de kaart versleten na 2x erin of eruit ofzo heel maf)

Ik heb alles, ik mag alles en ik kan alles.

• apollovenlo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-11-2025
Ja ik ken dat probleem ook met die video kaarten die het niet meer doen ik had een MSI BX440 board met een chaintec geforce 2 mx die deed dat ook maar als ik um dr een heel klein beetje uit trek dan doet i ut goed (Werkt nu al 2 jaar zo met heel afentoe een klein wrikje)

Verwijderd

Los contactje op t mobo? :+

Verwijderd

ik had dit laatst ook ongeveer bij een K7S5A Pro 5.0. Hij bleef hangen na het detecteren van de schijven, een betere voeding eraan (400 watt) en hij werkte wel.

Nieuwe voeding gehaald (want 400 is beetje overkill ervoor en al in gebruik) 350 watt (denk zal ook wel goed zijn) is toch 100 watt meer als de oude 250 watt voeding.

Bleef ie weer hangen. Dus toen heb ik de videokaart in een ander PCI slot gedaan (PCI videokaart, is maar server) en deed ie het wel. Met de oude voeding werkte dat zelfs niet.

Die K7S5A dingen zijn echt geweldig (zeker na wat modden) maar ze doen soms gekke dingen, maar voor die prijs (25 a 30 euro) kun je ook niet klagen, en snel zijn ze wel.

• fraggie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2022
enige no post die ik heb gehad was met een s3 kaartje en een sb128 kaartje.. combo werkte niet :/ andere videokaart erin : beeld , sb eruit : beeld :)

Heb toen maar van iemand een gf2 gts overgekcoht :P

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor de reply's maar niks werkte
ik kan btw niet eens in bios komen als het probleem zich weer voor doet.
Tis trouwens een Geforce 4 Ti 4800SE (AGP)
Ik heb trouwens nog een pci vidkaart geprobeerd maar dat doet het ook niet.

Ik heb trouwens wel m'n 2 schroefjes aan de onderkant eruit. (ik had er geen)
dus moederbord hangt zeg maar een beetje.
Kan het zijn dat het contact maakt met kast en dan vaag doet ?

Verwijderd

Topicstarter
iemand ?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

zoek maar eens in de search voor dit bordje. Legio problemen met als enige stramien: het werkt of het werkt niet ;( Probeer ergens een reepje DDR geheugen te lenen. SDRAM schijnt nogal buggy te werken op deze planken. Ik had ook een SDR configuratie in gedachten met een soortgelijk plankje, maar helaas no go met crashes, geen beeld en andersoortige ellende. Sneu, want het bordje voelde goed aan als ie het deed.

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt, tis ook een goed bord opzich. Hij moet alleen ff goed booten dan vind ik alles best

Verwijderd

Topicstarter
ik heb draadje koeler eruit gedaan en hij deed het opeens. btw koeler = gloednieuw dus..
Moet ik nu een nieuwe voeding kopen ?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Haal maar eens een nieuwe voeding, maar 350 watt was voor mij niet voldoende om het zaakje aan de gang te krijgen, terwijl de huidige Nforce2 het daarmee prima doet. Het probleem kan bij jou misschien op het vlak van voeding liggen, maar deze bordjes hebben wat mij betreft een hoog geluksvogel gehalte. Hopelijk gaat 't bij jou wel lekker werken na de voedingswitch.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat deed het ook :) ik loop hier lekker met m'n nieuwe SWEEX 400watt!
Hij doet het weer!
thx allen voor de support :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 July 2003 @ 13:59:
Ik heb trouwens wel m'n 2 schroefjes aan de onderkant eruit. (ik had er geen)
dus moederbord hangt zeg maar een beetje.
Kan het zijn dat het contact maakt met kast en dan vaag doet ?
misschien heb je hierdoor je voeding verknalt..
maar fijn dat ie 't weer doet.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 19:24 ]

Pagina: 1