Toon posts:

proc probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hiero een nieuwe pc.
mobo: Gigabyte GA-7n400 pro
proc: AMD Athlon xp 3000+
geheugen: 512 mb 3200 ddr

Nu is het probleem dat ik de proc niet hoger krijg als 1300 mhz. De fsb staat op 166 en ik heb ook al een biosupdate gedaan tot versie F9. Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen, want ik heb geen flauw idee meer :P.

Alvast bedankt.

Grtz Joey

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

hij staat ook niet goed als je hem auto laat dedecteren :?

je hebt de fsb op 166 gezet en de multi :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
waar stel ik de multi in??

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 17:28:
waar stel ik de multi in??
Pak je manual er even bij zou ik zo zeggen ;)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ik ken dat bord verder niet maar in de bios lijkt me een goede plaats.
ergens waar je ook de fsb hebt ingesteld :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
DeverauX schreef op 14 July 2003 @ 17:30:
[...]

Pak je manual er even bij zou ik zo zeggen ;)
ja dat idee had ik zelf ook al bedacht, maar daar staat het dus niet in.. ;)
en bij Computerland wisten ze het zo ook niet en ik heb eigenlijk weinig zin om met die pc 10 km te gaan rijden...

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:26

makje

Professioneel prutser

Een kloksnelheid van 1300 Mhz met een FSB van 166 Mhz zou betekenen dat je nu een multiplier van 7.8 hebt. Dat lijkt me onwaarschijnlijk dus ofwel je hebt niet de goede waardes uitgelezen ofwel je hebt even heel gemakklijk afgerond. Kijk even in de BIOS op welke snelheid je proc precies loopt, en met welke multilpier en FSB dat is.

Je processor zou op 2166 Mhz moeten draaien en een multiplier van 13 moeten hebben.....

Wat ook mogelijk is: ik weet niet of je moederbord wel multipliers hoger dan 12,5 aankan. Dat is geen probleem wanneer je de processor op automatisch herkennen hebt staan in de BIOS, maar als je handmatig zelf de multiplier van 13 en een FSB van 166 zou willen invoeren dan kan het niet en zou hij een andere processorsnelheuid geven....

9800x3d

Verwijderd

Anders probeer je de bios de CPU zelf zoeken, "auto" heet die functie, anders kijk je ff in andere topics

Verwijderd

Topicstarter
makje schreef op 14 July 2003 @ 17:38:
Een kloksnelheid van 1300 Mhz met een FSB van 166 Mhz zou betekenen dat je nu een multiplier van 7.8 hebt. Dat lijkt me onwaarschijnlijk dus ofwel je hebt niet de goede waardes uitgelezen ofwel je hebt even heel gemakklijk afgerond. Kijk even in de BIOS op welke snelheid je proc precies loopt, en met welke multilpier en FSB dat is.

Je processor zou op 2166 Mhz moeten draaien en een multiplier van 13 moeten hebben.....

Wat ook mogelijk is: ik weet niet of je moederbord wel multipliers hoger dan 12,5 aankan. Dat is geen probleem wanneer je de processor op automatisch herkennen hebt staan in de BIOS, maar als je handmatig zelf de multiplier van 13 en een FSB van 166 zou willen invoeren dan kan het niet en zou hij een andere processorsnelheuid geven....
ja ik ben naap ff voor de duidelijkheid :P
hoe stel ik die multiplier precies in, want ik kan het nergens in de bios vinden en ik kan hem volgens mij ook niet op auto zetten...
het enigste wat ik in kan stellen zover ik weet is de fsb snelheid...

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 15:39
anders zet ef de system performance op expert ofzo.(advanced chipset features)
volgens mij kun je dan de multilpier wel instellen.

• makje

makje

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 17:49:
[...]

hoe stel ik die multiplier precies in, want ik kan het nergens in de bios vinden en ik kan hem volgens mij ook niet op auto zetten...
Ik ken jouw BIOS niet, maar meestal valt het onder Advanced options of onder Frequency control ofzo.... Ga maar eens wat schermen af in je BIOS totdat je iets tegenkomt wat erop lijkt. Als je niet zeker bent van wat je doet, GA DAN DE BIOS UIT ZONDER DE NIEUWE SETTINGS TE SAVEN!! (en zoek even in je manual op hoe je je BIOS kunt resetten voor het geval dat... :P)

In princpe moet het ook in je manual staan, maar misschien noemt Gigabyte het net even anders. Misschien dat je hier nog wat aan hebt: PMG FAQ

9800x3d

• BlackLion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-12-2025
anders lees even met dit proggie je cpuspeed af?
http://www.angelfire.com/space/cpuspeed/cpuspeed.exe
(geen install nodig btw)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Verwijderd schreef op 14 juli 2003 @ 17:49:
[...]

Doe eens Ctrl + F1 indrukken als je in het BIOS zit, krijg je meer Advanced opties voor je neus.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• makje

makje

Professioneel prutser

Goede tip Blacklion, maar WCPUID is nog wat handiger daar deze ook de FSB en de multplier afleest.

9800x3d

• datkanveelbeter
Als we nu eens gewoon in de handleiding kijken > zien we alleen > de optie system performance , als je deze "expert" zet , krijg je "Allows full customization of performance options"
Al geprobeert ofnie?

(blz.51)
http://europe.giga-byte.c...anual/manual_7nnxpv_e.pdf

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
tis al opgelost :)
ik ben vroegavond naar die naab toegegaan en heb hem ff verteld dat hij een jumper om moest zetten :p sw_clock ofzow :)
verbaasd me trouwens wel dat niemand dat hier wist..

• datkanveelbeter
= gewoon een kwestie van de manual lezen.
(bewijst wel dat hij zelf nie echt op onderzoek is uitgegaan)

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-08 22:23
cryptapix schreef op 14 July 2003 @ 20:58:
tis al opgelost :)
ik ben vroegavond naar die naab toegegaan en heb hem ff verteld dat hij een jumper om moest zetten :p sw_clock ofzow :)
verbaasd me trouwens wel dat niemand dat hier wist..
Omdat iedereen hier denkt dat je zo slim bent dat op voorhand te controlleren.
Er steekt een manual bij je mobo voor één of andere reden hoor.

Een beetje verlies heb je altijd...

Pagina: 1