Subdomeinen en Virtual Hosts

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Ik heb sinds 2 weken nu een domein aan mijn IP adres hangen. Dit IP adres heb ik van mijn provider demon en werkt perfect. Nu maak ik gewoon subdomeinen aan door virtual hosts te maken bij apache, en dit werkt. Nu kan ik ook de subdomeinen in de DNS server laten zetten bij het bedrijf dat het domein levert.

Wat is hier nou het preciese verschil tussen behalve dat je het dan ook naar een ander IP kan laten forwarden?

Edit:
Sorry, ik ben weer te snel. Ik zie dat ik in het verkeerde forum gepost heb, kan een admin dit s.v.p verplaatsen? bvd

[ Voor 14% gewijzigd door m33p op 14-07-2003 17:12 ]

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-04 20:38
het verschil is dat jou virtual hosts enkel werken via http. De subdomains( via dns) wijzen altijd naar het ip waaraan het gebonden is.

je virtuals hosts worden dus gewoon afgehandelt door je apache server. Als je deze zou afzetten, zulle ze dus logiserwijs ook niet meer gaan

subdomains staan in de dns-servers, dus dat werkt altijd

kun je simpel testen door een virtual host te maken gelinkt aan een ander ip en deze dan ook eens te pingen in een command-box en dan zie je dat je via je browser naar dat ander ip gaat, maar in command-box gewoon je eigen ip zult krijgen

[ Voor 63% gewijzigd door DaRKie op 14-07-2003 17:20 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het verschil wat ik zo snel kan aanduiden is dat een traceroute op dat domein niet naar jou gaat; en dat je er dus niet naartoe kunt FTP'en / SSH'en / you name it..... alleen poort 80 werkt omdat deze wordt doorgestuurd naar jou. Overigens werkt het natuurlijk niet foolproof omdat er gewoon een redirect wordt aangeboden aan de browser.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:19

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

De 2 replys leggen het eigenlijk al goed uit ;)
* Koffie doet ook nog een poging :

Je geeft een telefoonnummer van een studentehuis aan iemand, en zegt daarbij "Vragen naar Pietje".

Dit werkt, en ze krijgen je te pakken.

Echter als je je als Pietje in het telefoonboek laat opnemen, kan IEDEREEN je vinden.
Kromme vergelijking, maar toch.

Anyway, dit is redelijk basic werk en hoort dus ook niet in NT o.i.d.

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.