[Planet ADSL] "goede" gratis firewall?

Pagina: 1
Acties:

• stylezzz99
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-12-2022
Een mooie aanbieding en daarbij een gratis firewall bij een planet internet ADSL abonnement!

Ik vraag mij alleen af of je niet beter sygate en norman kunt installeren, want ik heb niet zo veel vertrouwen in de gratis preveton firewall en de planet e-mail scanner...

Wat raden jullie aan?

THUNDERDOME TILL WE DIE !!!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik raad aan om een na te gaan denken of je wel een firewall wilt.

Wat is er nou werkelijk zo belangrijk dat iemand jou gaat proberen te hacken ?
Als jij standaard jou OS installeert en zorgt dat je alle standaard beveiligingen uitvoert, dan neemt iemand met de kennis om jou te hacken daar echt niet meer de moeite voor.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:25

Beaves

Usque ad Finem

[Airwolf] schreef op 14 July 2003 @ 16:57:

Als jij standaard jou OS installeert en zorgt dat je alle standaard beveiligingen uitvoert, dan neemt iemand met de kennis om jou te hacken daar echt niet meer de moeite voor.
Daarnaast is NAT een goede beveiliging, een hacker moet daardoor erg veel moeite doen en dat ben je als simpele thuis gebruiker niet waard. Script kiddies kunnen al helemaal niets doen, mits je geen gekke mail gaat openen en je je OS regelmatig update.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• wizza
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 08:57

wizza

/dev/null

[Airwolf] schreef op 14 July 2003 @ 16:57:

Uhmm, ik geef je bijna gelijk ... Maaaar, je vergeet zaken als WORM / virussen, Trojans / Spoofing etc..

Dit zijn zaken waar je liever niet aanraking mee wilt komen. Een virusscanner + firewall bied hier enige bescherming tegen, (meer dan helemaal niets).

Mensen die in het bezit zijn van een permanente internet verbinding + static ip adres vormen een risico groep en zijn extra vatbaar voor bovengenoemde threats.

Kortom, een firewall (software / hardwarematig) is nooit overbodig, ook al heb je geen privacy gevoelige informatie op je pc(s) staan.

♛ ᴜs͟͟ᴜs͟͟ ᴍᴀɢɪs͟͟ᴛᴇʀ ᴇs͟͟ᴛ ᴏᴘᴛɪᴍᴜs͟͟! ♛

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Wizza, ik moet je gelijk geven op bepaalde punten.

Maar als mensen (wat ik verwacht dat tweakers doen) gewoon opletten bij wat ze openen dan is het al 99,999992% zeker dat ze geen virus krijgen. Precies hetzelfde met Trojans en Wormen.

Natuurlijk is een virusscanner zeker wel handig, maar een virusscanner is bij een goed geconfigureerd OS niet nodig.

En wat spoofing hiermee te maken heeft is me even ontschoten. :?

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Firewall is op zich niet nodig bij NAT. BTW planet is niet de enige hoor met gratis firewall, xs4all o.a. heeft die service al een tijdje. Mcafee of (naam is me ff ontschoten), meen dat je er ook nog mcafee virusscan erbij krijgt.

(nee ik werk niet bij xs4all, maar ben gewoon een tevreden gebruiker)

Het is wel ideaal als je precies wilt weten wat er voor verkeer in gaat en wat eruit. Zo heb je als je onvermoed toch een trojan te pakken hebt dat snel door met je firewall, of hij kan niets uitrichten.

Verwijderd

Als je die ethernet modem neemt is dit niet noodzakelijk, een hacker krijgt dan geen toegang tot jouw PC vanwege het NAT gedoe.

Krijg je zo'n USB modem dan zou ik wel een firewall nemen, je weet het nooit zeker :P Ik heb zelf zo'n ethernet modem dus ik heb geen software firewall, heb hier wel mcafee anti virus draaien, maar dat zou ik zo wie zo installeren, evt. samen met die e-mail virusscanner, want e-mail is echt niet de enigste manier hoe je tegenwoordig nog virussen binnen kan krijgen hoor... ik heb er zelf een keer eentje via een webpage binnen gehad, gelukkig herkende mcafee hem :)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Uhmm, ik geef je bijna gelijk ... Maaaar, je vergeet zaken als WORM / virussen, Trojans / Spoofing etc..
En jij denkt, dat een firewall daar op let? Daar heb je virusscanners voor hoor :+

We huren gewoon een digitale Airwolf in _/-\o_ :+ :7

[ Voor 51% gewijzigd door CH4OS op 14-07-2003 17:42 ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Let wel ff op dat die virusscanner maar op *een* mailbox werkt, de rest is dus onbeveiligd. De firewall is volgens mij redelijk, zie ook www.preventon.nl, maar let op dat Planet er verder zo goed als geen support op geeft. En zoals gezegd: als je NAT gebruikt, voegt een firewall daar niet zo veel meer aan toe.

Zo scherp als een voetbal!

Pagina: 1