Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[OC] Relatie Vmem en max geheugensnelheid

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-11 20:51

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Topicstarter
Ik heb dit vorige week al eerder gepost maar toen is mijn vraag niet duidelijk overgekomen dus bij deze probeer ik het nog een keer:

Ik weet dat als je bij een CPU het Voltage verhoogd, je eigenlijk ALTIJD een hogere overklok uit je CPU kan halen.
Geldt dit nou ook ALTIJD voor geheugen? Ik heb namelijk al meerdere keren gehad dat ik mijn geheugen geen Mhz hoger kreeg nadat ik mijn Vmem verhoogd had.

Wat zijn jullie ervaringen hierin? Of zie ik iets over het hoofd?

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:45
Scheelt geloof ik per mem, kingston normaal wilde bij mij vroeger ook niet verder, corsair vind ut wel lekker :)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
pierre-oord schreef op 14 July 2003 @ 16:40:
Scheelt geloof ik per mem, kingston normaal wilde bij mij vroeger ook niet verder, corsair vind ut wel lekker :)
Ik heb Corsair geheugen met Infineon Chips.

Verwijderd

Dat topic herriner ik me idd en die ging op slot, met een reden ;)
Maar goed het verschilt dus per geheugen. Er zit overal een max op als je die eenmaal hebt bereikt dan helpt het idd niet om nog de voltage te verhogen.

Maar het is wel zo dat als je je geheugen veel sneller wil laten lopen dat je als hij onstabiel draait de Vdimm kunt verhogen en eventueel hogere memspeeds en timmings kunt realiseren

Edit: dit was het topic: [rml][ OC] Effect VMem verhogen?[/rml]

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2003 16:50 ]

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:47

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 16:49:
Dat topic herriner ik me idd en die ging op slot, met een reden ;)
Maar goed het verschilt dus per geheugen. Er zit overal een max op als je die eenmaal hebt bereikt dan helpt het idd niet om nog de voltage te verhogen.

Maar het is wel zo dat als je je geheugen veel sneller wil laten lopen dat je als hij onstabiel draait de Vdimm kunt verhogen en eventueel hogere memspeeds en timmings kunt realiseren

Edit: dit was het topic: [rml][ OC] Effect VMem verhogen?[/rml]
Met deze post is volgens mij al alles gezegd :P

Met een hoger voltage kun je het geheugen boven de normale specs laten draaien. Kingston hyperX 3500 heb ik op 2.9V lopen en draait dan op 225mhz @ 6-2-2-2. Op default voltage (2.6?)kom ik tot de 210mhz@ 6-2-2-2.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Dan heb ik denk ik altijd pech gehad met mijn geheugen want bij mij heeft het nog nooit geholpen... :/

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 21:57

Remy

I usually get 100% accuracy

Mjah, dat effect is dus voor geheugen minder extreem dan voor een proc. En deze gaat toch echt ook dicht, want nogmaals, dit is gewoon te vinden, en een nieuw topic openen met dezelfde vraag heeft dus weinig zin. Bij OC'en zijn er gewoon geen garanties, ook niet dat het verhogen van de Vmem je geheugen harder kan laten lopen.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.