Toon posts:

Boot probleem, blijft haken bij cdroms

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuw moederbord in m'n comp gezet (ECS k75a pro 5.0)
en alles werkte goed, nou ja behalve m'n winxp installatie. die gaf een BSOD elke keer wanneer hij gestart werd.
Dus ik formatteerde en installeerde winxp opnieuw.. maar nu heb ik opeens het probleem dat ik m'n videokaart elke keer eruit / erin moet zetten. om opnieuw op te starten!

Hij blijft vast zitten bij het checken van cd cdroms.. hij zit ze de hele tijd te access'en om de beurt. en keyboard/muis/beeld doet het allemaal niet. pas als ik videokaart opnieuw erin doe dan doet hij het.
Ik heb het ook met een ander videokaart geprobeert maar hetzelfde probleem.

Specs:
Mobo: K7S5A Pro 5.0
2x128 kingston sdram
AMD Athlon 1.3ghz Thunderbird

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2003 17:39 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welkom op GoT!
Wie herstelt er dan ook een XP-installatie met een 98 bootdisk?

iig moet je na de installatie van een nieuw mobo sowieso je XP opnieuw installeren...andere hardware snappie? Zo te horen ben je dat vergeten, anders krijg je die BSOD's niet lijkt me zo...

Nog even een persoonlije noot van mijn kant: Reboote schijf je iig niet het UH op het eind.....ik heb zo'n enorme hekel aan die breezertaal! SOrry maar dat moest er ff uit.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
ja na een paar bsods zag ik wel dat het hopeloos was dus reinstalleerde ik. en ik probeerde btw m'n mbr te herstellen met fdisk (op de win98 bootdisk).

Verwijderd

Ik heb laatst ook een k7s5a (pro) aangeschaft. Toen ik echter een verkeerde instelling in het bios deed bleef hij ook hangen bij mijn cdroms, hij bleef maar accessen. FF in het boekje gekeken, bios gereset en andere instellingen geprobeerd (waren bij mij geheugen instellingen) werkte daarna als een trein.

Verwijderd

Check gelijk ff je IDE-instellingen in het bios

• CopperCAT
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-06 17:57

CopperCAT

Cu --> Cu(2+) + 2e-

Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 16:30:
ja na een paar bsods zag ik wel dat het hopeloos was dus reinstalleerde ik. en ik probeerde btw m'n mbr te herstellen met fdisk (op de win98 bootdisk).
Je probeerde de MBR van een WinXP installatie te herstellen met een fdisk die een MBR van win98 schrijft?

Probeer eens met de cdrom van WinXP je MBR terug te zetten...

Core2D E6600 :: Scythe Ninja 1000+ :: G-Skill DDR2 PC6400 4-4-4-12 HZ 2048Mb :: Asus P5W DH :: 2* Barracuda 7200.10 320Gb S2

• flipmans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09-2022
dit is al de zoveelste geval wat ik lees met winXP
-kijk of je je geheugen bank(en) goed geplaatst heb?
-zit je koeler goed op je processor?
-kijk of je niet teveel busjes heb gebruikt bij het bevestigen van je mobo dan wilt hij het ook nogwel eens laten afweten (vanwege kortsluiing bij sommige kast kan dat voorkomen)

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-07 07:51

t!mP

is inflatie gevoelig

Het klinkt misschien raar, maar heb je randaarde daar (stopcontact)?. Dit wil nog wel eens voor apparte problemen zorgen. Ik had (heb) dat ook met me videokaart, als ik de voedingkabel verwijder en er weer in doe werkt me videokaart soms niet en moet ik em er opnieuw indrukke. Elders geen last van ;]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 juli 2003 @ 16:30:
. en ik probeerde btw m'n mbr te herstellen met fdisk (op de win98 bootdisk).
kan alleen als je nog een fat32 hebt, als je onder XP een NTFS hebt kan dit niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2003 08:01 ]

Pagina: 1