Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.
Als je op S404 zoekt hier op GoT krijg je aanzienlijk meer informatie dan als je op S414 zoekt, en er is weinig veranderd. Stroomverbruik is wat omlaag en de macro is wat beter. Dan kan je ook ervaringen van andere gebruikers vinden.
De F200 is de pas geintroduceerde opvolger van de F100. Een van de verbeteringen was ruis-reductie. Wederom kan je beter op F100 zoeken, en er gaat een wereld voor je open aan gebruikerservaringen.
Ik ben(of was) ook eigenaar van een minolta dimage s 404, ik heb hem nl. verkocht net(paar uur terug).Niet omdat ik niet tevreden was met de kwaliteit in het geheel niet, maar meer omdat hij best groot is.Je neemt hem dan ook niet zo makkelijk mee als een ander toestel.(point and shoot type)
Ik zoek dus ook meer een point and shoot type(maar dan wel met 4 mega pix
De camera is vrij snel vervangen door de f100, en ik heb eens aan canon technici gevraagd waarom dat was.Verhaal kwam erop neer dat het huis van de f100 nog niet klaar was en dat ze zodoende maar terugggrepen hebben op de aloude behuizing van de 304.
In dit licht gezien snap ik niet helemaal waarom nu dan wel de 414 is uitgebracht immers de f200 en inmiddels f300 zijn er al
Kamera werkt goed, je hoeft niet door allerlei menu's heen te scrollen, voordat je iets kan veranderen.Camera houd het op 1800Mah batterijen goed 2 uur uit(schermpje aan), en je kan zonder problemen een 128 Mb. cf kaart volschieten zonder dat de batterijen verwisseld moeten worden.
Wat ik ook als een voordeel zag was dat de camera gewone batterijen tot zich nam, die dingen kun je bij wijze van spreken op elke hoek van de straat kopen(waar ook ter wereld), en dat is met speciaal gevormde battterijen wel anders.
Succes met je keuze, immers de informatie wereldwijd te vinden is immens over de door de ts genoemde toestellen.
Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???
Als je een F200 overweegt dan zou ik direct naar de F300 gaan (in de pricewatch verschillen die niet zoveel)
Cybersijp schreef op 16 July 2003 @ 00:30:
Ts,
Ik ben(of was) ook eigenaar van een minolta dimage s 404, ik heb hem nl. verkocht net(paar uur terug).Niet omdat ik niet tevreden was met de kwaliteit in het geheel niet, maar meer omdat hij best groot is.Je neemt hem dan ook niet zo makkelijk mee als een ander toestel.(point and shoot type)
Ik zoek dus ook meer een point and shoot type(maar dan wel met 4 mega pix), zodat ik wat vaker denk laat ik hem maar mee nemen, wat dat is het afgelopen jaar eigenlijk niet gebeurd .
De camera is vrij snel vervangen door de f100, en ik heb eens aan canon technici
F100 is van minolta gevraagd waarom dat was.Verhaal kwam erop neer dat het huis van de f100 nog niet klaar was en dat ze zodoende maar terugggrepen hebben op de aloude behuizing van de 304.
In dit licht gezien snap ik niet helemaal waarom nu dan wel de 414 is uitgebracht immers de f200 en inmiddels f300 zijn er al
Kamera werkt goed, je hoeft niet door allerlei menu's heen te scrollen, voordat je iets kan veranderen.Camera houd het op 1800Mah batterijen goed 2 uur uit(schermpje aan), en je kan zonder problemen een 128 Mb. cf kaart volschieten zonder dat de batterijen verwisseld moeten worden.
F100, 200, 300 maken gebruik van SD cards
Wat ik ook als een voordeel zag was dat de camera gewone batterijen tot zich nam, die dingen kun je bij wijze van spreken op elke hoek van de straat kopen(waar ook ter wereld), en dat is met speciaal gevormde battterijen wel anders.
Succes met je keuze, immers de informatie wereldwijd te vinden is immens over de door de ts genoemde toestellen.
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Verwijderd
ik heb ook een klein jaartje S404, maakt werkelijk schitterende foto's
Maar toch zit ik er nu ook over te denken/twijfelen om de camera te verkopen en een wat kleinere aan te schaffen. Mag ik vragen wat Cybersijp er (ongeveer) voor gekregen heeft/ wat je ervoor kan/mag vragen?
Enneuh, m'n broer heeft de F100, vind ik kwa foto's toch iets minder dan de S404, maar blijft toch erg mooie plaatjes schieten....
Laat maar ff wat weten als je zin heb,
Grtz,
S.
Mijn 1e foto's waren ook 3x niks maar ja na een foto of 10 waren ze in eens wel goedVerwijderd schreef op 16 July 2003 @ 11:21:
Hoi daar,
ik heb ook een klein jaartje S404, maakt werkelijk schitterende foto'sen ben daarmee dus ook meer dan tevreden. Echter heb ik hetzelfde probleem als Cybersijp, ik vind hem ietsies te groot. Maarja, daar heb je wel een super (glazen) lens en 4x zoom voor terug...
Maar toch zit ik er nu ook over te denken/twijfelen om de camera te verkopen en een wat kleinere aan te schaffen. Mag ik vragen wat Cybersijp er (ongeveer) voor gekregen heeft/ wat je ervoor kan/mag vragen?
Enneuh, m'n broer heeft de F100, vind ik kwa foto's toch iets minder dan de S404, maar blijft toch erg mooie plaatjes schieten....
Laat maar ff wat weten als je zin heb,
Grtz,
S.
Maar ja over foto kwaliteit kun je beter reacties op dpreview kijken (is beter dan van 2 personen
ik fotografeer gewoon op auto
Op de snelle objecten stand (zo'n rennend poppetje
Het raampje was trouwens nog dicht en het is heel moeilijk gokke wanneer met drukken
Foto 1 (820KB)
Foto 2 (780KB)
[ Voor 26% gewijzigd door The-Source op 16-07-2003 12:07 ]
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Verwijderd
@jdiezrequejojdiezrequejo schreef op 14 July 2003 @ 16:03:
Ik zie veel mensen met een Canon camera, maar zelf heb ik meer het idee dat minolta een beter camera is. Ik hoor er alleen zo weinig mensen over.
Zijn er mensen met een Minolta camera (liefst een F200 of S414) zojah wat zijn jou ervaring ermee? Ik hoor namelijk dat met de F200 je nog weleens kans heb dat de batterijen zo leeg zijn (1400 Mah).
Ik twijfel zelf nog tussen de Minolta F200, S414 en de Canon A70.
Maar ik ben vooral benieuwd (voor diegene die een minolta F200 of S414 hebben) wat de mensen van hun Minolta camera vinden.
En heb je al een keuze kunnen maken?
Ik hoop dat je dit niet als spam opvat, maar ik heb toch besloten om m'n Minolta S404 te gaan verkopen. Dit met bovenstaande redenen, maar het belangrijkste is dat ik geld nodig heb (ga samenwonen en dat kost het een en ander
http://forum.fok.nl/showtopic.php/353191
Mocht je eventueel interesse hebben: ik heb hem dus ook aangeboden op het Vraag en Aanbod gedeelte:
http://www.tweakers.net/aanbod/product/24273/a
In ieder geval succes met je keuze voor zover je die al niet gemaakt hebt,
Sander
Ik zal ff je vraag prijs onder uithalen..................
Ik heb hem verkocht voor €400,- en das best een redelijke prijs hoor, zeker gezien het feit dat de 414 voor €395 al te koop is.Ik maak er zelf niet zo veel verlies op heb de cam via ebay in Duitsland gekocht, dus twee keer besparende factor(
Verder weet ik heus wel dat de f100 niet een canon is, maar ja het was laat he?( @ klaasbram) En ik praatte over de 404 toen ik het over cf kaartjes had :P( ook @ klaasbram)
Ik ben begonnen met €500,- @ marktplaats, maar zoals wij allemaal weten krijg je dan ook zoals altijd bull biedingen van €1,- etc.(
Uiteindelijk met tas(@ €24.50) en lader met vier 1800MaH (hapé, gp lader hou ik zelf, me optische muis lust er wel een paar)batterijen verkocht voor het al eerder genoemde bedrag.
Persoon die hem gekocht heeft is er nu al in ieder geval blij mee, heb haar net aan de lijn gehad(is ook wat waard
Zit nu over een point and shoot camera te denken(ala canon ixus 400 ofzo).Ik moet zeggen dat Canon goede service bied heb net rma gevalletje printer retour ben uitstekend geholpen.
Ik ga mijzelf de komende dagen dus maar weer ff door de nodige reviews heen douwen
Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???
Verwijderd
oké dan, hoewel ik wat minder blij ben met de waarde van die camera na een jaartje, toch bedankt dat je ff wilde reageren op de verkoopprijs. Er zit natuurlijk ook 384MB aan goed geheugen bij (1x128 en 1x256)!
Maargoed, ik heb een MPIO FL100 mp3 spelertje die SD geheugen gebruikt, is wel veel duurder (2x) en CompactFlash is het meest gebruikte in digicams, wilde ik toch die CF kaartjes ook kwijt omdat ik voorlopig toch geen camera ga kopen (geld nodig)...
Naja, ik zal de prijs later vandaag bijstellen op V&A...
Verwijderd
Toch wat nadelen.
- hij vreet echt batterijen, nu heb ik er wel 8 1800 Mha bijgekregen met oplader maar toch.
- De mijne onhoudt bij de batterij wissel vaak geen datum en andere instellingen zoals het formaat en andere settings.
- Je kunt de foto's wel in een datummap opslaan maar begint dan weer met pict0001 wat niet handig als deze foto's wilt bewerken. Dit zou opgelost kunnen worden met een nieuwe flash.
- Verder maakt minolta gebruik van exif informatie op de foto, zodra je een foto aanpast op de pc verdwijnt exif informatie en kun je foto niet meet laten zien op de camera en/of TV.
Er is een progje meegelverd die die informatie wel bewaard maar dat is bagger, en ik heb het idee dat dat ook niet altijd goed gaat.
- oja als de batterijen ineens echt op zijn blijft de lens uit staan. Je moet dus weer volle batterijen er in stopppen om de lens weer in te schuiven. Dat de batterijen op gaan is niet echt duidelijk, ene moment is ie half vol, ander moment is ie spontaan leeg.
Verwijderd
Ik heb de prijs zojuist verlaagd naar 499. Dan houd ik hetzelfde rekensysteem aan als Cybersijp: 400 (camera) + 25 (tasje & batterijen) + 75 (2xCF kaarten) - 1 = €499!!
Oké?
En baas zie je nou wel dat ik je vraagprijs onderuit ging halen
Verwijderd
Loop jij nooit te trutten met exif info, want dat vind ik echt irritant??
Als ik op vakantie ga neem ik mega gadget laptop mee( sony vaio 505, lekker klein) en prop daar steeds de mappen op met het bijbehorende reisverhaal.
Als ik nl. 4 weken in een ander tropisch land ben geweest en ik kom weer in Nl. dan weet ik het niet zo goed meer wat ik bijv. de eerste dagen gedaan heb.
Verder heb ik een vrouw die het nou erg leuk vind om een "knutsel" vakantie boek te maken, en ik heb bij mij om de hoek een photolab staan waar ik de foto's op cd kan aanleveren.Worden dan met de naam van de map en het nummer 001,002 etc achterop geprint.Aan de hand van de mappen op de cd en de bijbehorende foto's maakt zij dan heel makkelijk een impressie van onze vakantie.
Mij hoor je dus niet klagen hoor.
Dit probleem had ik ook met mijn F100, totdat ik een andere lader heb gekocht deze week. Hapé N70, laadt niet supersnel, maar de laad efficiëntie is top. (Zie ook laatste Camera Magazine voor een test)Verwijderd schreef op 18 July 2003 @ 09:26:
Ik heb zelf de F200, hij maakt mooie fot's en en je kunt echt veel instellen.
Toch wat nadelen.
- hij vreet echt batterijen, nu heb ik er wel 8 1800 Mha bijgekregen met oplader maar toch.
Ik had eerst dat een setje gp powerbank 1800 na 1 uur de geest gaf, nu met m'n nieuwe lader 2 uur en een kwartier gehaald!
Het is mij nu wel duidelijk dat die snelladers van tegenwoordig die bij die batterij pakketjes zitten, niet best zijn.
Ik ben verder trouwens erg tevreden over de F100, ik vind de kleurweergave erg goed, lekker neutraal. De snelheid had van mij wat beter gemogen, maar de goede detaillering compenseert dat voor mij weer.
Toch is het wel een camera waar je even mee moet leren kieken, ik heb altijd een Minolta 700si spiegelreflex gehad, ik dacht dus dat het leren fotograferen voor mij nietvan toepassing zou zijn, totdat ik het eerste kaartje leeghaalde!
[ Voor 26% gewijzigd door lordofthelints op 20-07-2003 22:26 ]
Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481