Toon posts:

Phillips Cosmic Edge

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een probleempje en ik kom er echt niet uit. Ik heb een tijdje geleden de overschakeling gemaakt naar een digitale versterker en ben gegaan voor de marantz 5.1 4300. Achteraan heb ik dus 2 coaxiale ingangen. Ik heb dan een kabeltje laten maken en aangesloten op een Phillips Cosmic Edge. De digitale uitgang heb ik aan het werken gekregen via de software van Phillips en de versterker ontvangt ook duidelijk signalen. Geluid is er dus alle aansluitingen zitten wel schor... MAAAAR ...

Hij wil geen 5.1 signalen doorsturen. Vooraan heb ik een aanduiding op de versterker die de stream aangeeft als alles goed is blijft het gewoon branden "PCM" maar als ik op DTS zet an krijg ik flikkering en geen geluid :| heeft er iemand enig idee. Of zijn er kaarten waarbij ik zeker ben dat het wel werkt ???

Nog een ander vraagje. Je hebt digital zowel via coax als via fiberoptic. Wat zijn de verschillen (ja niet fysisch he dat zie ik ook wel) en wat is meest aanraadbaar. Ik gebruik de pc hoofzakelijk voor mp3 te beluisteren maar ook als cdspeler (intern digitaal kabeltje dus digitale uitlezing naar de soundkaart en versterker) + uiteraard als DVD speler / CD speler .

Dank bij voorbaat.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Wat is een Philips Cosmic Edge?

Je zegt dat je bij DTS niks hoort, is de bron (van de Cosmic Edge) wel in DTS of is dat gewoon Dolby Digital?

Verwijderd

Topicstarter
Phillips Cosmic edge is een soundkaart van phillips die beschikt over een optical out. Of de bron DTS is heb ik geen flauw idee van Phillips is heel erg onduidelijk in die dingen.

In Mijn Marantz handleiding staat dat dat flikkeren een gevolg kan zijn van een verkeerde bit formatering van de stream.

Ook daar ben ik niet echt vetjes mee. Nu als het dolby digital is dan moet ik nog altijd dolby kunnen doorsturen he maar de stream is altijd in stereo die uit de soundkaart komt. Stel ik de soundkaart in op 5.1 of op Dolby stand krijg ik zelfde flikkering op schermpje en hoor ik niks. Enkel als ik gewoon stereosignaal stuur.

Marantz geeft weinig of geen antwoord via mail, overweeg het telefoneren eens. Weet jij wat voor hedendaagse ietwat betaalbare soundkaart DTS ondersteunt ? En kanik dan best optisch of best coaxiaal gaan?

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Wat speel je eigenlijk af, een DVD met Dolby Digital? Als de kaart dat dan goed doorgeeft moet de receiver Dolby digital kunnen kiezen.

Wat speel je eigenlijk op je PC, DVD's, CD's?

MP3's zijn gewoon 2 kanaals stereo dus daar zul je geen 5.1 geluid uit kunnen halen, tenzij die kaart dat emuleert.

Verwijderd

Topicstarter
http://www.consumer.phili...tId=PSC604_00+DynamicEdge

Dat is de kaart en de specifikaties spreken over :
Digitale 5.1-uitvoer voor Dolby Digital™ en DTS™ pass-thru
Sony-Philips Digital Interface Format - een digitale aansluiting voor stereogeluid of gecodeerd multichannel-geluid (bijv. AC3)

Dus ik ga eens proberen met een DTS DVDTJE dat heb ik wel normaal. Heb je daar iets speciaal voor nodig of gaat dat met een standaard powerDVD ?