Ik heb dus een probleempje en ik kom er echt niet uit. Ik heb een tijdje geleden de overschakeling gemaakt naar een digitale versterker en ben gegaan voor de marantz 5.1 4300. Achteraan heb ik dus 2 coaxiale ingangen. Ik heb dan een kabeltje laten maken en aangesloten op een Phillips Cosmic Edge. De digitale uitgang heb ik aan het werken gekregen via de software van Phillips en de versterker ontvangt ook duidelijk signalen. Geluid is er dus alle aansluitingen zitten wel schor... MAAAAR ...
Hij wil geen 5.1 signalen doorsturen. Vooraan heb ik een aanduiding op de versterker die de stream aangeeft als alles goed is blijft het gewoon branden "PCM" maar als ik op DTS zet an krijg ik flikkering en geen geluid
heeft er iemand enig idee. Of zijn er kaarten waarbij ik zeker ben dat het wel werkt ???
Nog een ander vraagje. Je hebt digital zowel via coax als via fiberoptic. Wat zijn de verschillen (ja niet fysisch he dat zie ik ook wel) en wat is meest aanraadbaar. Ik gebruik de pc hoofzakelijk voor mp3 te beluisteren maar ook als cdspeler (intern digitaal kabeltje dus digitale uitlezing naar de soundkaart en versterker) + uiteraard als DVD speler / CD speler .
Dank bij voorbaat.
Hij wil geen 5.1 signalen doorsturen. Vooraan heb ik een aanduiding op de versterker die de stream aangeeft als alles goed is blijft het gewoon branden "PCM" maar als ik op DTS zet an krijg ik flikkering en geen geluid
Nog een ander vraagje. Je hebt digital zowel via coax als via fiberoptic. Wat zijn de verschillen (ja niet fysisch he dat zie ik ook wel) en wat is meest aanraadbaar. Ik gebruik de pc hoofzakelijk voor mp3 te beluisteren maar ook als cdspeler (intern digitaal kabeltje dus digitale uitlezing naar de soundkaart en versterker) + uiteraard als DVD speler / CD speler .
Dank bij voorbaat.