[Samba] PDC inloggen wil niet

Pagina: 1
Acties:

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:17
Ik zal het kort houden: in Windows verschijnt constant de volgende foutmelding:
"The system cannot log you on to this domain because the system's computer account in its primary domain is missing or the password on that account is incorrect"

Ik heb de machine accounts toch echt netjes aangemaakt, het aanmelden op het netwerk met root account lukt ook prima, maar inloggen ho maar. Ik heb al verschillende keren de gebruikers weggehaald en opnieuw aangemaakt, zitten kloten met de config file enz. maar niets leek te helpen. Totdat ik daarnet ineens wel 1x kon inloggen (niks drastisch veranderd!?); ik dacht: YES! fout gevonden! Niet dus... nu doet ie het weer niet. Iemand een oplossing?

Verwijderd

Weten over wat een structuur het hier eigenlijk gaat zou best wel handig zijn.
Ietsje meer uitleg is wel op zijn plaats
De meeste zijn hier niet helderziende :-)

• jsiegmund
Ok wat wil je verder nog weten?
Die machine draait RedHat 9 met bijbehorende Samba versie (allemaal gewoon standaard). De PDC config is die uit de Howto met daarin de servernaam ed aangepast, meer niet. Ook het gebruikers toevoegen heb ik uit de config gehaald. Het vage is dat ik al eens eerder eenzelfde systeem heb opgezet op deze manier, en toen ben ik dit helemaal niet tegengekomen. En nu wil nog mn vaste pc, nog mn laptop inloggen :(.

En netwerkstructuur zoals het dus zou moeten worden: Win2k machines die inloggen op RedHat 9 bak met PDC waardoor ze meteen beschikking krijgen over een eigen netwerkdrive, de printer enz. Maar goed, dat zoek ik dan wel weer uit; eerst het inloggen weer laten werken :(

update: ik kom er net achter dat het opvragen van \\server ook niet werkt, terwijl de netbios name toch wel staat ingesteld. \\ip.van.de.server werkt wel, maar goed bij het aanmelden zoekt Windows naar de netbios naam dus misschien dat daar de fout zit. Waarom zou ie de netbios name niet goed kunnen zetten?

[ Voor 18% gewijzigd door jsiegmund op 14-07-2003 16:04 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:37

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > NOS

Tijd voor een nieuwe sig..

• jsiegmund
Probleem opgelost... smbguest gebuiker uit config file bestond niet. Maar ik werd door de fijne foutmelding van Windows erg goed op weggeholpen om daarachter te raken (not...). Dus ik geloof dat het nu wel goed werkt, op die netbios naam na dan maar dat weet ik wel op te lossen lijkt me. Bedankt iig, topic closed

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:15
Hmja, volgende keer gewoon de log debugging wat hoger zetten en dan stroomt het meldingen in je logfiles van Samba. Windows gaat uit van een Win2K of NT4 PDC, en kan dus nooit zeggen dat jij fout doet in je samba configuratie, dat zie je eerder in de logbestanden.
Pagina: 1