Toon posts:

[Compaq Armada] Hangup bij Boot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik weet niet of dit in het goeie forum is geplaatst, maar kon even geen andere plek verzinnen, staatie fout plaatst een modje hem wel goed.

Mijn probleem:
Ik zit nu een beetje te frotten met de Compaq Armade 1750 Laptop van me vader. Op zich een leuk ding, maaar hij vertoont sinds enige tijd een ontzettend irritante bug.

Bij het starten krijg je het wel bekende COMPAQ logo te zien. Daarna duurt het een enkele minuten voordat hij doorboot. Hij houd gedurende die tijd het HDD lampje brandend.

Eerst dacht ik: Och zal wel te veel zooi in windows staan. Dus ik gooi Win 2K erop. Nu als hij eenmaal door gestart is dan kan ik restarten wat ik wil en start hij wel netjes door.

Hij geeft alleen de hangup als ik "koud" boot.

Het ligt niet aan de HDD, want heb er een 2GB hdd ingegooid die uit me oude laptop komt, maar nog steeds zelfde probleem. Nieuwe Bios erop. Zoder Diskette booten...

Boot disk voor bios gebruikt, bios wat settings aangepast (boot sequence veranderd, quick boot eruit), maar de fout blijft komen.

Wie heeft hier ook mee te maken gehad?? EN beter nog, hoe kom ik er vanaf???

• lacobo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-07 21:03

lacobo

Tyros2 fan

Staat dat ding niet toevallig te wachten op een netwerk? Zeker onder W98 is 't een bekend euvel dat computers een paar minuten rondzoeken naar een IP adres alvorens door te gaan. Kwestie van netwerk adapter uitzetten, of verbinden met netwerk.

LACOBO's Tyros2 site: http://www.lacobo.com

• lacobo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-07 21:03

lacobo

Tyros2 fan

Ook een CD in de romdrive doen (of juist eruit) wil nog wel eens helpen, zijn bepaalde bakjes ook gevoelig voor.

LACOBO's Tyros2 site: http://www.lacobo.com

Verwijderd

Topicstarter
Nope... allemaal reeds geprobeerd. Het ligt niet aan het netwerk, want zelfs zonder pcmcia kaartje doetie dat.

Uit en aanzette werkt dan ook niet..... Want dan kan je weer op nieuw zitte wachten.

Maar over het netwerk, hij blijft bij het BOOT gedeelte hangen. Dus niet op het windows gedoe. Want ook het bootloader geval van windows komt pas na die enkele minuten wachten....

Wordt er een beetje radeloos van :?

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-08 11:07

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Ook deze compaq heeft een zeer waarschijnlijk een Compaq Diagnostic Partition (CDP), dat is Compaq's aanvullende BIOS op de Harddisk 8)7. Waarschijnlijk is deze of stuk of van de harddisk verwijderd. Je kunt deze CDP herstellen door de juiste Rompaq te installeren.
System ROMPaq*
Eveneens zijn er problemen met de Toshiba Hard Drive de oplossing daarvoor staat hier: Toshiba Hard Drive Firmware Upgrade Utility*

* Aangezien ik het juiste model niet weet, hoeft deze niet competible met jouw Compaq te zijn, werkt echter wel voor de meeste Armada's 1750.

Andere software kun je hier vinden. Je hoeft enkel het juiste model in te vullen, en daarna staan "meestal" de RomPaq's onder "- All Operating Systems_"

Verwijderd

Topicstarter
Longbeard schreef op 14 juli 2003 @ 15:35:
Ook deze compaq heeft een zeer waarschijnlijk een Compaq Diagnostic Partition (CDP), dat is Compaq's aanvullende BIOS op de Harddisk 8)7. Waarschijnlijk is deze of stuk of van de harddisk verwijderd. Je kunt deze CDP herstellen door de juiste Rompaq te installeren.
System ROMPaq*
Eveneens zijn er problemen met de Toshiba Hard Drive de oplossing daarvoor staat hier: Toshiba Hard Drive Firmware Upgrade Utility*

* Aangezien ik het juiste model niet weet, hoeft deze niet competible met jouw Compaq te zijn, werkt echter wel voor de meeste Armada's 1750.

Andere software kun je hier vinden. Je hoeft enkel het juiste model in te vullen, en daarna staan "meestal" de RomPaq's onder "- All Operating Systems_"
Die rompaq heb ik diverse keren geprobeerd, maar het mocht niet baten...

Ook begint hij de zeiken over de partitie. Heb nu zon geval op een flop staan, maar wat dingen verandern mag niet echt helpen.....

En dat van de HDD lijkt me sterk, want met een adnere HDD doetie t ook niet, en zonder HDD blijftie ook hangen....

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-08 11:07

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 16:53:
[...]
Die rompaq heb ik diverse keren geprobeerd, maar het mocht niet baten...

Ook begint hij de zeiken over de partitie. Heb nu zon geval op een flop staan, maar wat dingen verandern mag niet echt helpen.....

En dat van de HDD lijkt me sterk, want met een adnere HDD doetie t ook niet, en zonder HDD blijftie ook hangen....
Je zult je harddisk moeten cleanen dmv fdisk zodat de harddisk geen enkele partitie meer bevat. Daarna de RomPaq draaien, deze creert een partitie, waarna je met fdisk de resterende ruimte opvullen met een partitie(s) zoals jij dat wilt!

Helaas een Compaq Diagnostic Partitie |:( ,een mijns inziens compleet overbodig, gebruikers onvriendelijke BIOS oplossing!

Verwijderd

Topicstarter
Longbeard schreef op 14 juli 2003 @ 18:31:
[...]

Je zult je harddisk moeten cleanen dmv fdisk zodat de harddisk geen enkele partitie meer bevat. Daarna de RomPaq draaien, deze creert een partitie, waarna je met fdisk de resterende ruimte opvullen met een partitie(s) zoals jij dat wilt!

Helaas een Compaq Diagnostic Partitie |:( ,een mijns inziens compleet overbodig, gebruikers onvriendelijke BIOS oplossing!
Heb met de boot diskette geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar...

Ook met andere HDD... Maar hij blijft in de BIOS hangen dus in het compaq scherm...

Ook een andere OS werkt niet. Heb er eerst 98 op gehad (zat vol met rotzooi binnen korte tijd) toen 2000 (loopt vaak vast met een BSOD) en dan nu 95.

Maar hij blijft hangen op de boot.... Zelfs een andere HDD helpt dus niet (dr staat linux op) hij doet alleen vaag alsie "koud" start... Als hij al aan is geweest geen probleem...

Ikke niet meer begrijp :?

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08 11:46
hoe heb je je boot order in de bios staan?
zet eens hdd op bootnummer 0 (of 1 als je bios dat zo aangeeft), dus als eerste
Pagina: 1