Ik ben op zoek naar een programma om posters af te drukken op een HP- 300CP plotter. Het huidige programma PhotoPrint Le voldoet niet meer. Het vervormd de kleuren. En rechtstreeks uit illustrator komen maar halve printjes. Wie heeft er een oplossing?
elk programma wat op redelijk formaat kan printen? En denk aan de grootte van je HD en RAM voor voldoende buffer hè!
Hoe raar het ook klink; Excel kan je prima gebruiken om hele grote formaten te printen. Hier print ik mijn posters al tijden mee.
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.
Verwijderd
Voer je wel de goede papiermaat in? Als jij in Illustrator aangeeft dat hij op a1 moet printen, dan kan dan, hoor.Hammie|A schreef op 14 July 2003 @ 14:45:
En rechtstreeks uit illustrator komen maar halve printjes. Wie heeft er een oplossing?
Paint ook, zolang je buffer van genoeg formaat isCobra_Lup schreef op 14 July 2003 @ 14:48:
Hoe raar het ook klink; Excel kan je prima gebruiken om hele grote formaten te printen. Hier print ik mijn posters al tijden mee.
Illustrator bestandsformaat JPG 894 kb.
Veel lijnen en tekst. met veel kleur vlakken aan elkaar.
Excel werkt niet goed, de afbeelding wordrt erg vaag.
Vanuit Illustrator zelf met het juiste papierformaat laat hij vlakken weg.
Ik zoek dus een print programma waarbij de tekst leesbaar blijft en de kleuren niet veranderen.
Excel werkt niet goed, de afbeelding wordrt erg vaag.
Vanuit Illustrator zelf met het juiste papierformaat laat hij vlakken weg.
Ik zoek dus een print programma waarbij de tekst leesbaar blijft en de kleuren niet veranderen.
Verwijderd
Illustrator ook, volgens mij zit er iets niet goed in je printinstellingen. Zorg ervoor dat de beelden als CMYK geplaatst zijn in je document. Desnoods even een nieuw illustrator document aanmaken en de elementen opnieuw plaatsen, wil ook nog wel eens problemen oplossen.
Misschien kun je dan beter je poster opnieuw maken in Illustrator, als ik 't zo goed begrijp heb je dus een JPG'je geimporteert in Illustrator om 't te printen. Ook heeft de bestandsgrootte er weinig mee te doen - een JPG met dit formaat kan een klein plaatje zijn met ongelofelijk onregelmatige pixelwaarden (lastig te comprimeren) en een hoge kwaliteit, of het kunnen 4 grote kleurvlakken zijn (supermakkelijk te comprimeren) op een belachelijk groot formaat.Hammie|A schreef op 14 July 2003 @ 15:16:
Illustrator bestandsformaat JPG 894 kb.
Lang leve de vectorsIk zoek dus een print programma waarbij de tekst leesbaar blijft en de kleuren niet veranderen.
teveel zooi, te weinig tijd
Verwijderd
Stimmt, Excel kan heel goed uit de weg met afwijkende formaten, hetgeen wil zeggen dat als je iets hebt dat 3,5 a4tje breed is en 7 a4tjes lang is, Excel alles mooi voor je uitrekend zodat je (eventueel met overlap) later alles weer goed aan elkaar krijgt, maar dat kon Publisher ook al lang.... En InDesign ook.Cobra_Lup schreef op 14 July 2003 @ 14:48:
Maar als je iets heel groots moet afdrukken en je hebt een plotter staan (toevallig
Als je die printer gewoon in windows werkend hebt kun je vanuit ieder willekeurig programma dat het bestand kan lezen printen.
Normaal print ik de meest rare posters gewoon met ACDsee (ouwe 3.xx). Prints van meer dan A0 (840mmx2500mm pas nog gedaan) gaan daar prima mee. Belangrijker zijn de instellingen van je printer, zeker als je naar een netwerkspool gaat printen.
Normaal print ik de meest rare posters gewoon met ACDsee (ouwe 3.xx). Prints van meer dan A0 (840mmx2500mm pas nog gedaan) gaan daar prima mee. Belangrijker zijn de instellingen van je printer, zeker als je naar een netwerkspool gaat printen.
de betaler vervuilt
Ik heb goede ervaringen met Adobe Illustrator 10. Moet eens proberen
zelfs autocad gaat goed.
Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20
Was dat maar waar.. Adobe heeft ooit een poging gedaan RIP software op de markt te brengen (pressready).HunterPro schreef op 14 July 2003 @ 16:26:
Adobe Indesign moet als RIP kunnen werken IMO.
En wat betreft printen, kan natuurlijk ook gewoon in Quark. Zolang het maar een postscript printer is anders wordt het niet echt fraai.
Het is gelukt bedankt.
Op een andere computer met win2000 gewoon met illustrator.
Het probleem zit volgens mij in de win98 machine waar we het eerder mee geprobeerd hebben.
Op een andere computer met win2000 gewoon met illustrator.
Het probleem zit volgens mij in de win98 machine waar we het eerder mee geprobeerd hebben.
Pagina: 1