Toon posts:

[knoppix] hoe te compileren

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben als ervaren windows-gebruiker mijn eerste stappen richting linux aan het zetten met de live-linux versie van knoppix (3.2).
Er staan op die knoppix-cd wel programma's maar ik heb er ook een paar gedownload en die krijg ik niet aan de praat.

Kan iemand me vertellen wat voor bestanden ik direct kan uitvoeren onder knoppix/linux (wat dus de .exe zijn onder windows)?

De mapjes die ik uitpak en waar de programma's in staan die ik wil gebruiken bevatten allerlei bestandstypen die ik niet helemaal kan plaatsen zoals bijv:

verschillende .h en .cpp bestanden

Ik neem aan dat dus de programma's die ik tot nu toe heb geprobeerd nog gecompileerd dienen te worden en dat is tevens mijn tweede vraag:
Met welk programma compileer ik de boel???
Er zijn bestanden te zien als: "make file" en "config" alleen werken die niet als compiler.
In het programma k-developer kreeg ik een foutmelding dat het programma niet met de bstanden overweg kon.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-04 18:25
normaal met configure, make en make install, mits een een c compiler (gcc) op staat
Gewone exectutables in linux kun je niet direct herkennen aan hun extensie, kijk in /usr/bin of /usr/local/bin voor executables

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Simpel antwoord : Met Knoppix kun je geen software compileren.

Verder denk ik dat je eerst beter eens DOS-Win-to-Linux HOWTO door moet lezen, want uit je vraagstelling blijkt dat je een aantal dingen nog niet helemaal begrijpt van Linux.

Slotje..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Dit topic is gesloten.