Toon posts:

Videorecorder op een PCTV Rave

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde graag een videoband afspelen en opnemen op de computer.

Nou heb ik overal wel gelezen dat het kan, maar ik zit met het probleem dat ik de zender niet kan vinden(videokanaal) ....
Bij een normale tv zou dat dus nr 0 zijn...

Ik heb de videorecorder zo aangesloten...
De coax van de wandcontactdoos naar de Videorecorder, dan nog een coax naar van de videorecorder naar de TV kaart. heb uiteraard wel gewoon beeld ned1 rtl4 ect. Alleen die videokanaal kan ik niet vinden.

Hoe kom ik daaraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 14:42

dominic

will code for food

De VCR op 'play' zetten en frequenties scannen? Wanneer het video-signaal wellicht buiten het frequentiebereik van de PCTV Rave valt, kun je op de VCR de frequentie instellen (Meestal met een schroefje achterop).

Aan te raden is om video altijd op te nemen via s-video of composite-in, in plaats van via een antennesignaal, maar dat terzijde.

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

koop een scartboxje met comp uitgangen. je kunt ze voor 5 euro bij praxis krijgen. zit zo´n schakelaartje op met in en out, zet het op out. je sluit met een tulpkabeltje de video aan je pctv. bij rave software geef je gewoon bij souce COMPOSITE aan en voila. voor geluid moet je even verder knutselen.

sterkte

[ Voor 4% gewijzigd door Sayko op 14-07-2003 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat probleem had ik ook!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

btw SLECHT MERK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Videokanaal staat meestal tussen kanaal 30-40, maar je kunt beter gebruik maken van Scart / S-video of Composiet (in die volgorde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 19:37
Verwijderd schreef op 14 juli 2003 @ 15:33:
dat probleem had ik ook!!!
en hoe heb je het opgelost :?
WAT is een slecht merk :?

[ Voor 33% gewijzigd door Beelzebub op 14-07-2003 15:37 ]

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 juli 2003 @ 14:08:
Ik wilde graag een videoband afspelen en opnemen op de computer.

Nou heb ik overal wel gelezen dat het kan, maar ik zit met het probleem dat ik de zender niet kan vinden(videokanaal) ....
Bij een normale tv zou dat dus nr 0 zijn...

Ik heb de videorecorder zo aangesloten...
De coax van de wandcontactdoos naar de Videorecorder, dan nog een coax naar van de videorecorder naar de TV kaart. heb uiteraard wel gewoon beeld ned1 rtl4 ect. Alleen die videokanaal kan ik niet vinden.

Hoe kom ik daaraan?
Dat zelfde probleem heb ik ook!!! 8)7 |:(
En ik heb ook een zo'n scart kastje gekocht, maar nu doet ie het nog niet. Hij vind gewoon niets. En als ik er een videoband in doe en op play druk en dan een all chanel scan doe vind ik niksss
What de *** doe ik nou weer verkeerd!?
:) reaties graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:49
Zoals hierboven al gemeld is het een kwestie van de composiet-video ingang als bron van ingangs-signaal van de tv-kaart te kiezen. De video-recorder geeft een video-signaal op de scart-uitgang, die je via een verloop-blokje naar cinch (tulp) kunt oppikken m.b.v. een tulp-kabel naar de tv-kaart. Een 'channel-scan' is dus niet aan de orde doordat je niet de antenne-ingang (hoog-frequent) maar de video-ingang (laag-frequent) van de kaart gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ParkOverall schreef op 22 mei 2004 @ 14:25:
Zoals hierboven al gemeld is het een kwestie van de composiet-video ingang als bron van ingangs-signaal van de tv-kaart te kiezen. De video-recorder geeft een video-signaal op de scart-uitgang, die je via een verloop-blokje naar cinch (tulp) kunt oppikken m.b.v. een tulp-kabel naar de tv-kaart. Een 'channel-scan' is dus niet aan de orde doordat je niet de antenne-ingang (hoog-frequent) maar de video-ingang (laag-frequent) van de kaart gebruikt.
En de coax aansluitingen mogen gewoon blijven zitten? Of worden die nu overbodig... nee toch?
Ik heb het exact zo gedaan als je zegt en ik krijg een blauw beeld bij composite video in intervideo winDVR.
Voor de rest blijven de Pal settings enzo toch gewoon het zelfde (hij staat nu op Pal-B)
Ik snap het echt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blauw beeld is een teken dat je overlay wel werkt, maar dat er geen signaal herkend wordt door de TVkaart. Check je video of die wel een signaal uitspuugt en of je TVkaart wel naar de juiste input kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je zeker wilt zijn over de goede frequetie van je video kanaal, kijk dan ff op de site van UPC, daar staat je video kanaal zo gegeven (per gemeente)

http://www.upc.nl/frequencies_select.php

Als ik mijn freq. invoer krijg ik echter amper beeld, (maar wel geluid).

succes....
Pagina: 1