Toon posts:

Apache Jetspeed - ervaringen? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het verkennen van Jetspeed, een portal framework van het apache Jakarta project.

Ik heb jetspeed geinstalleerd en het werkt wel, maar wil me wat meer verdiepen in de mogelijkheden. Ik ben dus op zoek naar meer informatie over Jetspeed, mogelijk in combinatie met slide.

Wat ik dus eigenlijk wil weten of er iemand op tweakers.net gebruik maakt van Jetspeed, waar voor hij het gebruikt en hoe hij het gebruikt.

weet iemand (grote) sites die gebruik maken van jetspeed software, ik vond ergens iets over dat de BBC site gebruik maakt van jetspeed software, maar op de site zelf kan ik er niks over vinden.

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Ja, laten we deze een kicken.

Ondertussen (bijna) een jaar later, en een versie verder. JetSpeed-2 dus. Alleen een ding lijkt niet erg veranderd te zijn: de hoeveeheid documentatie. De website (http://portals.apache.org/jetspeed-2/) is erg lovend, maar daar houd het ook een beetje mee op..

Iemand die ervaring heeft, documentatie heeft/weet?

iRacing Profiel

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kan eens kijken bij developerworks van IBM, hier behandelen ze ook geregeld Apache componenten. Zelf heb ik hier geen ervaring mee.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

MrBarBarian, kun je even aangeven wat de huidige status van dit project is in plaats van dat je alleen een oud topic schopt met een uitermate magere mededeling? Post bijvoorbeeld even je ervaringen en mening over het product :)

Apache Jetspeed (wie?) > Apache Jetspeed - ervaringen? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Mijn stage nachtmarrie! AAARG! Heb het trouwens wel overleeft! Zit nu namelijk in mijn afstudeer nachtmerrie! :(

Ik zal als ik vanavond thuis ben eens kijken of ik nog wat documentatie heb over Jetspeed, dit is dan wel versie 1.

Ze waren toen ook al bezig met versie 2 en beloofde toen veel beterschap in vergelijking met versie 1. Heb ff heel kort op de site gekeken en zag nou niet heel veel informatie staan. Wat ook meteen grootste probleem was bij versie 1. Weinig documentatie en als die er al was, was deze moeilijkleesbaar en erg technisch.

Wat ik vooral vervelend vond aan Jetspeed is dat ze hun eigen termen gebruiken. Ze vinden dat ze zelf echt portal software maken zoals IBM MS etc, maar is het eigenlijk meer een content management systeem zoals er zo veel te krijgen zijn. Maar gebruiken hiervoor andere termen wat voor verwarring zorgt.

Weet niet wat je zoekt, maar als je een geavanceerd CMS zoekt, kijk dan ook naar MMBASE. Beide zijn zeer uitgebreid, maar wil je echt met deze software willen werken moet je zeker de tijd voor nemen om je er echt in te verdiepen.