Toon posts:

PCMCiA ->UTP versus netwerkkaartje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen ik heb een heeel vaag probleem en heb al beetje rond gekeken maar niets over gevonden.
Heb een d-link router(704p). 4 uitgangen waarvan 1 naar boven gaat naar mijn kamer. Afstand is ongeveer (kabel cat5) 16 meter.
Mijn plan was boven laptop te plaatsen. Deze deed het beneden 1 m van router vandaan prima met pcmcia kaart van sitecom. Zodra ik deze naar boven verplaats doet hij het niet. Als ik een pagina van internet probeer te laden gaat hij langzaam aan de slag, en even later stopt hij en geeft een dns fout aan.
Nu zet ik er een simpel pctje neer met een 10mb netwerk kaart en gaan met de banaan. Weet iemand hoe dit probleem wordt veroorzaakt en wat ik er kan tegen doen??

groet Ben

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om je PCMCIA kaartje op 10 half-duplex fixed te zetten??? ipv auto-sense. Misschien is de kabel verrot en in combinatie met de kwaliteit van de sitecom gaat dat niet helemaal lekker

Verwijderd

Topicstarter
Mmmm oke valt te proberen... ik ben zelf niet zo'n techneut maar dat kan ik proberen, maar wat scheelt dat dan als ik hem nu op 10 half mode zeT?

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan dit mensen???? haha woehoe hij doet het!!!internet iedergeval oww en msn ook, ik ben een gelukkig man, maar ook nieuwsgierig...hoe kan dit?? en betekent het nu ook dat ik op 10 speed werk ipv 100???
ook kan ik een hoop extra functies doen zoals
APM Mode wakeup
Early Tx Treshold
Link Down power saver
Link speed (staat nu op 10 half mode)
Network adres
WakeUp frame
wat dit allemaal excact voorstelt ik weet het niet!!!
Maaar super bedankt, hij doet het Aeacos jij bent de beste vandaag!!

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ik ben bang dat je netwerk-kabeltje niet volgens de standaard is geknepen.

Werken op 10, en niet werken op 100, is 9 van de 10 keren het gevolg van het naief toepassen van de paren als 1&2 3&4 5&6 7&8, en dat pikt 10Base-T nog wel (met fouten, maar die zie je niet als je er niet naar zoekt), terwijl 100Base-TX dan niet eens een verbinding vindt, zeker niet als de kabel wat langer wordt.
Je moet i.i.g. paar 1 (oranje/wit en oranje) op pennetjes 1&2, en paar 2 (groen/wit en groen)op pennetjes 3&6 hebben. Bij 10Base-T en 100Base-TX worden de andere 2 paren niet gebruikt.

Voor het gebruik van de juiste kleuren : Hoe maak ik zelf UTP/STP/FTP kabel(s)?

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
OKe dat kan, ik heb ze idd zelf geknepen. Maar ik dacht dat het goed was, en hij deed het ook. Nu moet ik dus volgens jou en die site dus zo'n g'bit cross maken. Maar het is vanaf router naar pc of andersom..... maar dat maakt dan niet uit?? en moet ik dan alle kabels aanpassen en niet alleen in dit geval? want heb nog 2 pc's naar router aangesloten via de straight manier....groet Ben; alvast bedankt!

• Giblet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 23:26

Giblet

Dingen

nee, geen crosscable maar een straight, maar dan eentje volgens de officiele standaard (wat jij waarschijnlijk niet hebt)
zo een:
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/~crew/Negotiator/pxs/nt_straight.gif

p.s. sjek dit :P

[ Voor 19% gewijzigd door Giblet op 14-07-2003 23:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hahaha oke grappig. Sorry ik lees dat soort faq nooit, maargoed. Ik heb op deze manier gewoon geknepen dus precies zoals op tekening. Wat er dan mis is??? Kan ik bepaalde tests doen hiervoor of hoe nu?

Verwijderd

Uhhhhmmmm misschien heb je een cat 3 kabel :?

Verwijderd

Topicstarter
mmm er staat op de kabel cat5 gedrukt.......dus dan moet ik denk ik ff checken of ze echt contact maken owww haha er staat cat5e zelfs op. mmm wist ik niet eens. en dan moet ik mijn instellingen eigenlijk op 100 half of hele mode zetten?

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:49

Pogostokje

* twiet *

Je typt hier niet op MSN hoor. Gewoon zinnen maken leest zo veel prettiger.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
oke ik zal het proberen.
Pagina: 1