Toon posts:

Domein user local admin maken, zonder de rechten..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet vanwege een slecht geschreven pakket, een domain user local admin maken op die pc.
Nu heb ik via de Group Policy's al het een en ander weten uit te schakelen, dus de user kan (bijna) niets meer.
Installeren vanaf diskette of cd kan al niet meer, maar zodra er een installatie wordt gestart vanaf het netwerk, of bijv. vanuit de email, dan lukt dat nog wel.
Is er iemand die dit ook eens gedaan heeft, of weet wat ik moet doen?
De bedoeling is dus dat een user local admin is, maar NIETS mag installeren. Net als een normale domain user.

Verwijderd

Je kunt ergens in de GPO MSI pakketten blokkeren. Maar een administrator kan altijd overal omheen.

• Eric
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-05 14:24
Waarom moet hij precies Local Admin zijn, wat is dat voor een programma... Gaat het om files die hij kan benaderen of gaat het om hardware die hij op een bepaalde manier moet benaderen... Misschien zijn er wel meer oplossingen dan Local Admin...

Verwijderd

Topicstarter
het is een programma voor de expeditie afdeling. het ligt niet aan files, want ik heb op de hele HD de gebruiker al alle rechten gegeven, en ook het hele register full controll gegeven. werkt allemaal niet. er is geen hardware.
het programma heet VIP. Verzend Informatie Programma, en het is van Correct Express.

• snoopy
  • Laatst online: 08-05 13:36
(jarig!)
Ik heb ook zo'n probleem wat gewoon niet op te lossen is, het gaat bij mij dan niet om een groot softwarepakket maar om een printerdriver :-(, nl. die van een Xerox Document Workcentre XD.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 16:54
Je kunt inderdaad msi nog uitschakelen, en verder kun je via gpo's ook opgeven welke programma's niet gestart mogen worden.. Hierin zou je nog de voor de hand liggende setup files kunnen zetten (setup.exe, install.exe etc..)
't is een slechte workaround, maar beter dan niks :)
snoopy schreef op 14 July 2003 @ 13:52:
Ik heb ook zo'n probleem wat gewoon niet op te lossen is, het gaat bij mij dan niet om een groot softwarepakket maar om een printerdriver :-(, nl. die van een Xerox Document Workcentre XD.
Voor printerdrivers is het vaak genoeg om de gebruikers lid te maken van de lokale powerusers groep :)
Op dat moment mogen ze nog niet alles (en kun je nog met policies veel dichtzetten).

[ Voor 47% gewijzigd door Twynn op 14-07-2003 13:55 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-05 06:53

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 13:42:
het is een programma voor de expeditie afdeling. het ligt niet aan files, want ik heb op de hele HD de gebruiker al alle rechten gegeven, en ook het hele register full controll gegeven. werkt allemaal niet. er is geen hardware.
het programma heet VIP. Verzend Informatie Programma, en het is van Correct Express.
Disclaimer:
Ik heb geen ervaring met dat programma (ken het niet eens) en ook geen ervaring met het bedrijf dat het geschreven heeft.

Ik weet dat er (op verschillende platformen) programmatuur is, waarbij het nodig is dat gewone gebruikers allerlei extra rechten nodig hebben om de programmatuur (goed) te kunnen gebruiken. Dit is over het algemeen een (serieuze) inbreuk op de veiligheidspolicies van de bedrijven die deze programmatuur willen gebruiken. De oplossing is eigenlijk heel eenvoudig: Vertel het bedrijf dat de programmatuur levert dat deze vereiste niet acceptabel is in verband met de veiligheidspolicy en dat ze de programmatuur maar beter snel aan kunnen passen, anders wordt er overgestapt op het product van een concurrent. Mochten de gebleken problemen met de veiligheidsvereisten niet heel goed gedocumenteerd zijn, dan laat je de leverancier van het pakket ook nog opdraaien voor de migratiekosten.

Om vanzelfsprekende redenen noem ik verder geen bedrijven/pakketten die dit soort problemen geven, maar ik kan wel uit ervaring vertellen dat soortgelijke problemen ook op de AS/400 aka eServer iSeries voorkomen bij een bekend product van een bekend, groot bedrijf (waar ik gelukkig niet mee verbonden ben :P ).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Eric
En als je die gebruiker het programma zelf laat installeren (maak hem tijdelijk admin), werkt het dan nog niet?
Is dat het programma wat staat op http://www.vop.be -> Support ?
Heb je trouwens de laatste versie en heb je gekeken of eventuele variabelen (dos -> set) goed staan?

[ Voor 5% gewijzigd door Eric op 14-07-2003 14:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
ook als de gebuiker tijdelijk admin is, is het niet op te lossen. ik heb echt al ZOO veel geprobeerd.. ik wordt er niet goed van.
het is idd dat pakketje van DHL, maar het is geen dos pakketje, wij hebben de windows versie gekregen (waar ze al 3 jaar mee bezig zijn) (was trouwens wel een dos pakketje)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Tempex,

het is misschien handig om een test machine op te zetten en dan Audit ook aan te zetten. Hier zul je fouten in terug kunnen vinden waarom het niet werkt. Wij hebben bepaalde pakketen waar gebruikers change rechten nodig hebben etc.

Verwijderd

Topicstarter
uiteindelijk heb ik het kunnen omzeilen.. maar jullie raden nooit hoe.
ik installeer windows 2000, op een fat32 partitie. dan installeer ik VIP, en dan converteer ik die partitie naar NTFS. voila het werkt!
niet te geloven, en nu weet ik nog steeds niet waar het aan ligt.
bedankt voor de hulp

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-05 06:53

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 15 juli 2003 @ 10:06:
uiteindelijk heb ik het kunnen omzeilen.. maar jullie raden nooit hoe.
ik installeer windows 2000, op een fat32 partitie. dan installeer ik VIP, en dan converteer ik die partitie naar NTFS. voila het werkt!
niet te geloven, en nu weet ik nog steeds niet waar het aan ligt.
bedankt voor de hulp
Die kan mooi naar de FAQ. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Eric
Blijkbaar had je dan toch de rechten van de bestanden niet goedgezet. Had je wel aangegeven dat de rechten op alle child-objects eronder vervangen moesten worden?
(Anders blijven de bestanden waarvan aangevinkt is dat ze de security-settings van hun parent niet overnemen ongewijzigd...)

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
en support van DHL had geen oplossing ?

Verwijderd

Topicstarter
de rechten op de bestanden stonden goed, en de support van correct express zei;
"o ja joh? tering hee.."
die wisten dit dus niet. ze zijn nu druk bezig met dat pakket. (tis ook pas soort van beta die bijna iedereen al heeft)

• snoopy
  • Laatst online: 08-05 13:36
(jarig!)
Twynn schreef op 14 juli 2003 @ 13:54:
[...]

Voor printerdrivers is het vaak genoeg om de gebruikers lid te maken van de lokale powerusers groep :)
Op dat moment mogen ze nog niet alles (en kun je nog met policies veel dichtzetten).
Hier dus niet, maar ik heb het nu wel op weten te lossen met behulp van een andere compatible driver voor deze printer, nu is iedereen dus gewoon weer poweruser.
(ik vind het geen goed idee om users zonder wachtwoord local admin te maken)
Pagina: 1