Toon posts:

Autonummering In Access

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik stelde net een vraag maar ik kon op een een of andere manier niet meer inloggen zodat ik kon reageren.

Vraag: "Hoe kan het beginnummer van de autonummering op een ander getal dan "0" laten beginnen???"

Ik heb het hier over Access.

sorry sorry sorry

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

F1 en dan zoeken op 'autonumber start' :)
(Staat in de help onder 'De beginwaarden van AutoNummering-velden wijzigen
')

[ Voor 55% gewijzigd door DeverauX op 14-07-2003 13:12 ]

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dit heb ik al uitgedraaid, maar omdat er al een keer gegevens in deze tabel hebben gestaan gaat dit hier niet op.

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Ja, dit heb ik al uitgedraaid, maar omdat er al een keer gegevens in deze tabel hebben gestaan gaat dit hier niet op.
offtopic:
Het is misschien handig voortaan even te vermelden wat je al hebt geprobeerd zodat je geen replies krijgt waar je niks aan hebt ;)

Je zou toch een nieuwe tabel kunnen aanmaken en de gegevens uit de huidige tabel over te zetten, waarbij je de beginwaarde van je autonumber instelt op de kleinste waarde van het autonumber veld van je huidige tabel?
(Dit is trouwens gewoon de manier die de help ook beschrijft.)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt maar niet direct op de manier die in de helpfunctie van Access stond. Waarschijnlijk kwam het omdat ik al wat stappen vooruit aan het denken was.

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2025

Roeligan

Feyenoord

Misschien ook wel makkelijk als je verteld hoe je het hebt gedaan. Kunnen andere mensen ook eens baat bij hebben als ze de [search]SEARCH[/search] gebruiken ;)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeerde de nieuwe tabel in de andere te voegen wat dus niet lukte. Ik was dus al een stap te ver en had er eerst een toevoegquery van moeten maken.

Ik geloof niet dat ik erg wakker ben vandaag. Maandag hè :S
Pagina: 1