De voeding van mijn pc een chieftec 360W . is al 3 keer overleden.
Mijn systeem:
Chieftec dragon miditower 360W
MSI GNB Max-FISR
P4 3.06Ghz 533Mhz
Zalman Zalman CNPS5700D-Cu
MSI Ti4800SE-VTD8X 128MB
Aangesloten 4 extra usb poorten in de 2e floppydrive plaats
De usbpoorten zijn direct aangesloten op de voeding en gebruikt een van de usb poorten achter op mijn computer.
Het systeem gaat alleen kapot wanneer de pc uitstaat en de spannig niet van de comp afgehaald wordt.
De usbpoorten blijven dan aanstaan want de lampjes gaan niet uit.
Wanneer ik de pc afsluit en niet de spanning er af haalt is de kans groot dat als ik de andere dag de pc aan wil zetten de voeding kapot is.
Dit gebeurd niet altijd en meestal ook niet direct.
Als de voeding kapot gaat komt er allemaal rook en vuur uit de pc, de winkel waar de pc vandaan komt zegt dat alles goed is aangesloten en hebben er nu in 4 maanden tijd al 4 nieuwe voedingen ingezet.
Ik haal zelf zoveel mogelijk de spanning er af als de computer uit staat want ik ben bang dat anders de boel vandaag of morgen in de fik gaat.
wie heeft er enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn.
Mijn systeem:
Chieftec dragon miditower 360W
MSI GNB Max-FISR
P4 3.06Ghz 533Mhz
Zalman Zalman CNPS5700D-Cu
MSI Ti4800SE-VTD8X 128MB
Aangesloten 4 extra usb poorten in de 2e floppydrive plaats
De usbpoorten zijn direct aangesloten op de voeding en gebruikt een van de usb poorten achter op mijn computer.
Het systeem gaat alleen kapot wanneer de pc uitstaat en de spannig niet van de comp afgehaald wordt.
De usbpoorten blijven dan aanstaan want de lampjes gaan niet uit.
Wanneer ik de pc afsluit en niet de spanning er af haalt is de kans groot dat als ik de andere dag de pc aan wil zetten de voeding kapot is.
Dit gebeurd niet altijd en meestal ook niet direct.
Als de voeding kapot gaat komt er allemaal rook en vuur uit de pc, de winkel waar de pc vandaan komt zegt dat alles goed is aangesloten en hebben er nu in 4 maanden tijd al 4 nieuwe voedingen ingezet.
Ik haal zelf zoveel mogelijk de spanning er af als de computer uit staat want ik ben bang dat anders de boel vandaag of morgen in de fik gaat.
wie heeft er enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn.
MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X