voeding pc knalt er telkens uit

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tstrik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
De voeding van mijn pc een chieftec 360W . is al 3 keer overleden.
Mijn systeem:
Chieftec dragon miditower 360W
MSI GNB Max-FISR
P4 3.06Ghz 533Mhz
Zalman Zalman CNPS5700D-Cu
MSI Ti4800SE-VTD8X 128MB
Aangesloten 4 extra usb poorten in de 2e floppydrive plaats

De usbpoorten zijn direct aangesloten op de voeding en gebruikt een van de usb poorten achter op mijn computer.

Het systeem gaat alleen kapot wanneer de pc uitstaat en de spannig niet van de comp afgehaald wordt.
De usbpoorten blijven dan aanstaan want de lampjes gaan niet uit.

Wanneer ik de pc afsluit en niet de spanning er af haalt is de kans groot dat als ik de andere dag de pc aan wil zetten de voeding kapot is.
Dit gebeurd niet altijd en meestal ook niet direct.
Als de voeding kapot gaat komt er allemaal rook en vuur uit de pc, de winkel waar de pc vandaan komt zegt dat alles goed is aangesloten en hebben er nu in 4 maanden tijd al 4 nieuwe voedingen ingezet.

Ik haal zelf zoveel mogelijk de spanning er af als de computer uit staat want ik ben bang dat anders de boel vandaag of morgen in de fik gaat.

wie heeft er enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn.

MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En als je op de PC werkt, is er ineens niks aan de hand? Geen instabiliteit of rare foutmeldingen? Het klinkt namelijk alsof je stroomtoevoer niet helemaal inorde is, dat 4 voedingen achter mekaar kapot gaan hoort niet.

En je geeft aan dat je usb poorten direct zijn aangesloten op de voeding, ik neem aan dat je bedoelt dat je USB apparaten direct zijn aangesloten op het moederbord?

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 09:24

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Denk dat het een usb hub is die hij op de plaats van de floppydrive heeft zitten. Deze word dan weer m.b.v. een molex aangesloten op de voeding denk ik, ivm het voeden van aagesloten apparaten.

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-08 12:28
Is het stopcontact wel goed ge-aard?

I'm not weird, I'm a limited edition

• tstrik
Het is een usbhub aangesloten op een usbpoort en de hub wordt van spanning voorzien door de voeding.

De pc werkt verder probleemloos.

Alles is goed geaard

Zelf vermoed ik een fout in het moederbord.

[ Voor 22% gewijzigd door tstrik op 14-07-2003 13:18 ]

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Tja, gewoon zon stekkerdoos met een leuke knop drop aanschaffen, is sowieso geen slecht id. Dan moet je uiteraard nog niet vergeten um uit te doen, maar dan brandt de voeding ieg niet meer door dus. (ik neem aan dat je nu gewoon de stekker druit haalt, of dat knopje op je voeding omzet)
(als je btw die usb-hub draf haalt, brandt ie dan ook door?)
Misschien dan een andere oplossing: koop een usb-pci kaartje, of een usb-hub die in het stopcontact moet. (als die dr zijn tenminste)

• tstrik
Die stekkerdoos met schakelaar zit er achter, hij gaat ook alleen kapot als ik deze vergeet af te zetten.

Ik denk niet dat de usb hub de oorzaak is maar de spanningsregelaar voor de usb op het moederbord.

Alhoewel dit niet gebeurd als de usb hub verwijderd is uit de usbpoort van het moederbord

Verwijderd

Het zou kunnen dat de USB hub gewoon teveel trekt, je zou de +5V van de USB kunnen loskoppelen en direct aan een molex voor +5V kunnen aansluiten (mits de hub niet al een voeding via een molex heeft).

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07 08:41

kazz1980

Goh... Ik hier?

Klnkt erg als kortsluiting OF overbelasting.

Dat laatste lijkt me dan echter vooral voorkomen als de PC IN gebruik is....

Dus kan niets anders bedenken dan een sluiting wanneer de PC uit is ( er wordt mogelijk niet aan de voeding doorgegeven dattie mag stoppen en de stroom wordt via een verkeerde weg geleid waardoor de boel oververhit).

Maar blijft natte vingerwerk....iets dergelijks moet door een winkel eigenlijk gewoon opgelost worden volgens mij...zij kunnen alles doormeten.

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

hoe staat het met de aarding?

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 09:24

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

igg schreef op 14 juli 2003 @ 21:55:
hoe staat het met de aarding?
Door tstrik - 14-07-2003 13:14 quote

Het is een usbhub aangesloten op een usbpoort en de hub wordt van spanning voorzien door de voeding.

De pc werkt verder probleemloos.

Alles is goed geaard

Zelf vermoed ik een fout in het moederbord.

• tstrik
Slotje, Allemaal bedankt voor het meedenken.

Ik heb het probleem opgelost door de usbhub te verwijderen.
Ik heb een externe Typhoon usb2hub met adapter gekocht bij Little voor 12,99
Deze werkt probleemloos en alle lampjes gaan uit als ik afsluit.

Jammer dat ze in de winkel niet op dit idee kwamen. :)

Pagina: 1