Freecom behuizing CD --> HDD inbouwen

Pagina: 1
Acties:

• Sebazztiaan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 14:35
Ik heb voor een vriend een computertje in elkaar gezet en hij wou zijn externe USB-freecom brander(40-speed) graag ingebouwd hebben in zijn kast. Dus ik behuizing opengemaakt en brander ingebouwd.

Nu ligt er bij mij thuis een behuizing van die freecom, en als ik er naar kijk zitten er gewoon de IDE stekker en de stroomstekker 5/12V= in.

Nu mijn vraag: Kan ik in die behuizing nu ook een HDD plaatsen? Ja het past wel, maar werkt het ook? Het gaat dan om een IBM deskstar 60Gb? Ik ben een beetje huiverig om dit in te bouwen, omdat die schijf een beetje prijzig was toen, en ik het zonde zou vinden als de schijf beschadigt.

Verwijderd

Ik ken iemand en die heeft ook een 5.25 externe bay die hij gebruikt voor brander of hdd. Het werkt gewoon als een ide device en als ik jouw verhaal hoor moet dat voor jou ook gelden. Kan sowieso niet veel mis gaan.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:59
Hoe werd de freecom aangesloten, via usb veronderstel ik?
Dan is het geen enkel probleem normaalgezien. Je schijf beschadigen ga je zeker niet doen, enige dat je kan hebben is dat hij niet erkend word.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08 17:51

Robtimus

me Robtimus no like you

Probeer het eerst uit met een goedkopere HDD? Al denk ik wel dat het gewoon goed moet gaan.

[ Voor 34% gewijzigd door Robtimus op 14-07-2003 13:49 ]

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 12:28
Mja usb 1.0 is nogal traag voor een schijf, zeker als je met 60gb werkt.
Ik zou hem maar verkopen en ergens anders een usb 2.0 of firewire externe behuizing kopen :)

• Sebazztiaan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 14:35
Zijn die behuizingen dan los te koop? Ik bedoel, deze is gratis, en hij was eigenlijk voor vervoer van zeg maar 'Grote video bestanden'. Ik heb wel een IEEE1394 aansluiting op mijn pc, maar de vraag is: Is het prijstechnisch dan interessant om een losse behuizing te kopen? En zo ja, waar zijn die tegen een gunstige prijs te koop
Pagina: 1