Ik ben bezig met een simpel zoekscriptje, het hele ding is wat ingewikkelder maar komt min of meer op het volgende neer:
Tabel content
Daar zoek ik doorheen met
[SQL]
SELECT ID, TITLE
FROM content
WHERE TITLE LIKE '%zoekterm%'
OR KEYWORDS LIKE '%zoekterm%'
OR CONTENT LIKE '%zoekterm%'
[/SQL]
Ik wil dus graag sorteren op de manier waarom een record is gevonden. Zodat TITLE - matches bovenaan kunnen etc.
Ik kan dat oplossen door 2 queries te doen, maar dat is ook niet erg netjes. Is er een mogelijkheid in SQL / MySQL om te weten te komen door welk van de 3 WHERE statements het record is geselecteerd? En dan daarop sorteren?
Nu loop ik 3 keer door de recordset heen, en dan kijk ik of de zoekterm is gevonden in respectievelijk de titel, keywords of content, maar ik wil dat eigenlijk in SQL doen
Tabel content
code:
1
2
3
4
| ID , autonummer TITLE , char KEYWORDS , char CONTENT , text |
Daar zoek ik doorheen met
[SQL]
SELECT ID, TITLE
FROM content
WHERE TITLE LIKE '%zoekterm%'
OR KEYWORDS LIKE '%zoekterm%'
OR CONTENT LIKE '%zoekterm%'
[/SQL]
Ik wil dus graag sorteren op de manier waarom een record is gevonden. Zodat TITLE - matches bovenaan kunnen etc.
Ik kan dat oplossen door 2 queries te doen, maar dat is ook niet erg netjes. Is er een mogelijkheid in SQL / MySQL om te weten te komen door welk van de 3 WHERE statements het record is geselecteerd? En dan daarop sorteren?
Nu loop ik 3 keer door de recordset heen, en dan kijk ik of de zoekterm is gevonden in respectievelijk de titel, keywords of content, maar ik wil dat eigenlijk in SQL doen
Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com