Toon posts:

ISA & Server Publishing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Wij ontvangen email vanaf een firewall op een Exchange machine en dit werkt prima. Nu ben ik bezig om een scan tool er tussen te zetten die de inhoud kan scannen en daar een aktie op kan ondernemen. In de praktijk moet deze tool draaien op een server, Windows 2000, waar ISA op draait in Mixed mode. Firewall en Proxy dus.

De software maakt gebruikt van de SMTP Service van IIS 5.0. Dit is geinstaleerd en de services draaien. Echter de Default Virtual SMTP Server wil niet starten met de melding 105, de Administrative tools kunnen de server niet vinden. Dit komt volgens mij omdat de Firewall gedeelte van ISA de poort niet opent. Dit is op te lossen door een web publishing rule te maken op de server, maar daar moet de server een vrij EXTERN IP adres voor hebben. En die heeft de server niet. Wel vrije interne, niet publieke, IP adressen.

Weet iemand een manier om dit op te lossen? Een andere server is helaas geen optie.

Thanks

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:30
IT ==> PNS :)

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Het IP adres hoeft niet 'vrij' te zijn. Zolang op dat IP adres de poorten nog wel 'vrij' zijn kan je gewoon publishen. Kijk anders ook eens naar het ISA Feature Pack http://www.microsoft.com/isa hier zitten een heleboel dingen in m.b.t. het publishen van Exchange.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je Cobra_Lup. Gaan we doen. Het IP Adres is nog vrij. Hij geeft toch duidelijk aan zodra ik zeg, nieuwe server rule, dat dit niet kan omdat de server geen publiek IP adres heeft.

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 13:20:
Dank je Cobra_Lup. Gaan we doen. Het IP Adres is nog vrij. Hij geeft toch duidelijk aan zodra ik zeg, nieuwe server rule, dat dit niet kan omdat de server geen publiek IP adres heeft.
Dan moet je je LAT eens goed gaan bekijken. Dat ding heeft toch wel twee interfaces? Anders gaat het nooit werken.