Eej, ik wil mijn ADSL verbinding op 2 pcs hebben, zodat we tegelijk kunnen internetten...
Nou heb ik een gruwlijke hekel aan nat, en de 2e pc (mijn moeders pc
) zit toch maar heel weinig op internet..
Maar nou zou je net zien dat ze net wil internetten als ik de nieuwste film aan het downloaden ben. nou heb ik hier wat op bedacht, maar zeker weten of dit werkt.., en hoeveel netwerkkaarten ik bij moet kopen (heb er 2, dus waarschijnlijk 2 bij of niet???), ik wou het zo aanpakken:
Zou dit mogelijk zijn zonder in de problemen te komen met verbindingen, en heb ik 4 netwerkkaarten nodig? of kan het ook met 3 (heb namelijk geen zin om er nog een PCMIA bij te kopen)
Ik zou ook kunnen schrappen dat PC1 verbinding maakt aangezien het toch niet vaak zal gaan gebeuren dat Pc1 later wil inloggen als Pc2....
Heb ik dan genoeg aan 1 netwerkkaart in pc, omdat ie dan niet hoef te sharen?
Nou heb ik een gruwlijke hekel aan nat, en de 2e pc (mijn moeders pc
Maar nou zou je net zien dat ze net wil internetten als ik de nieuwste film aan het downloaden ben. nou heb ik hier wat op bedacht, maar zeker weten of dit werkt.., en hoeveel netwerkkaarten ik bij moet kopen (heb er 2, dus waarschijnlijk 2 bij of niet???), ik wou het zo aanpakken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Ja ==> Maak via Pc2 verbinding op internet
/
Pc1 => Verbinding via lan (Pc2)
\
Nee ==> Maak een VPN verbinding op Mxstream
Ja ==> Maak via Pc1 verbinding op internet
/
Pc2 => Verbinding via lan? (Pc1)
\
Nee ==> Maak een VPN verbinding op Mxstream |
Zou dit mogelijk zijn zonder in de problemen te komen met verbindingen, en heb ik 4 netwerkkaarten nodig? of kan het ook met 3 (heb namelijk geen zin om er nog een PCMIA bij te kopen)
Ik zou ook kunnen schrappen dat PC1 verbinding maakt aangezien het toch niet vaak zal gaan gebeuren dat Pc1 later wil inloggen als Pc2....
Heb ik dan genoeg aan 1 netwerkkaart in pc, omdat ie dan niet hoef te sharen?