Toon posts:

[ADSL]Delen op 2pcs, maar geen nat indien niet nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Eej, ik wil mijn ADSL verbinding op 2 pcs hebben, zodat we tegelijk kunnen internetten...
Nou heb ik een gruwlijke hekel aan nat, en de 2e pc (mijn moeders pc ;) ) zit toch maar heel weinig op internet..
Maar nou zou je net zien dat ze net wil internetten als ik de nieuwste film aan het downloaden ben. nou heb ik hier wat op bedacht, maar zeker weten of dit werkt.., en hoeveel netwerkkaarten ik bij moet kopen (heb er 2, dus waarschijnlijk 2 bij of niet???), ik wou het zo aanpakken:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
                         Ja ==> Maak via Pc2 verbinding op internet
                        /
Pc1 => Verbinding via lan (Pc2) 
                        \
                         Nee ==> Maak een VPN verbinding op Mxstream

Ja ==> Maak via Pc1 verbinding op internet
                        / 
Pc2 => Verbinding via lan? (Pc1)                                    
                        \
                        Nee ==> Maak een VPN verbinding op Mxstream

Zou dit mogelijk zijn zonder in de problemen te komen met verbindingen, en heb ik 4 netwerkkaarten nodig? of kan het ook met 3 (heb namelijk geen zin om er nog een PCMIA bij te kopen)

Ik zou ook kunnen schrappen dat PC1 verbinding maakt aangezien het toch niet vaak zal gaan gebeuren dat Pc1 later wil inloggen als Pc2....
Heb ik dan genoeg aan 1 netwerkkaart in pc, omdat ie dan niet hoef te sharen?

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 12:56
Je heb aan 3 netwerkkaarten genoeg toch?
1 waar internet op binnenkom en de andere 2 met een crosscable verbonden met elkaar dmv ICS?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
pc1 (staat toch altijd aan?) heeft netwerkkaart en maakt als ie aanstaat verbinding met het internet. (1 netwerkkaart)

netwerkverbinding tussen PC1 en PC2 (crosscable, 2 netwerkkaarten)

winroute of ander ICS progje om internet te delen met pc2

TheS4ndm4n#1919

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
==> NT :)

Verwijderd

Je kunt ook je ADSL modem hacken en dan heb je een router... einde probleem lijkt mij!
Maar dan heb je wel een hubje nodig maar die zijn niet meer zo duur en natuurlijk 2 nic's!
en nooit meer inbellen!! altijd online!

PS zonder NAT gaat het echt niet werken op twee pc's!! Maar daar hoef je echt niet zoveel voor in te stellen hoor! Je router doet aan NAT >:)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2003 13:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
da sux :P

• Dangerous_Dave
  • Laatst online: 02-02-2023
Als je op beide pc Windows XP hebt en je router ondersteund UPNP zoals mijn router dan hoeft je van NAT helemaal niks in te stellen, gaat allemaal automatisch.
waarom moeilijk doen als het makkelijk kan!

Verwijderd

Waarom sucks NAT nou weer :? Das ook de enigste manier hoe het gaat werken hoor! op 1 v/d pc's dan iig......

Met NAT ben je ook meteen beveiligd...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 23:56 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als je geen NAT wilt, zul je een proxy neer moeten knallen ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 16:16
Of een extra "echt" IP adres voor die andere computer proberen te krijgen van je ISP. Dan kan je net zo internetten als de eerste en hoef je het kabeltje uit het modem alleen maar in een hub te steken en van daaruit naar de PCs.

No production networks were harmed during this posting

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je kan ook een el cheapo router kopen en de standaard pc als dmz aanwijzen dan gaat al het verkeer standaard naar de dmz toe tijnzij hij is gemapt

dus jouw pc als dmz, en klaar

Iperf

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:59
fish schreef op 19 July 2003 @ 13:30:
je kan ook een el cheapo router kopen en de standaard pc als dmz aanwijzen dan gaat al het verkeer standaard naar de dmz toe tijnzij hij is gemapt

dus jouw pc als dmz, en klaar
Het nut van deze reply ontgaat mij volkomen. :?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kwiebus schreef op 19 July 2003 @ 14:03:
[...]

Het nut van deze reply ontgaat mij volkomen. :?
vertel eerst maar eens wat je er niet aan begrijpt dan
aanvulling: door de dmz te gebruiken omzeil je de meeste nadelen van nat voor die ene computer.

[ Voor 19% gewijzigd door Fish op 19-07-2003 15:29 ]

Iperf

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:59
fish schreef op 19 juli 2003 @ 15:13:
[...]

vertel eerst maar eens wat je er niet aan begrijpt dan
aanvulling: door de dmz te gebruiken omzeil je de meeste nadelen van nat voor die ene computer.
DMZ host setup is volgens mij een onderdeel van NAT. Je gebruikt dan dus NAT en de topic starter wil juist geen NAT gebruiken.

Verwijderd

Koffie schreef op 19 July 2003 @ 10:50:
Als je geen NAT wilt, zul je een proxy neer moeten knallen ;)
Die dan vervolgens een nat uitvoert :)

Maaruh, natten is toch niks meer dan een extra adres label toevoegen, hoe kun je daar een hekel aan hebben :?

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 16:16
Topicstarter mag idd even uitleggen waarom NAT niet mag. Werkt prima, al moet je soms wat mappen.

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juli 2003 @ 16:40:
[...]

Maaruh, natten is toch niks meer dan een extra adres label toevoegen, hoe kun je daar een hekel aan hebben :?
Moet ie gaan portmappen, werkt MSN niet e.d. Het kan wel werken, maar kost meer tijd/geld en dat wil ie niet :+

• RwinG
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 19:29
kwiebus schreef op 19 July 2003 @ 16:35:
[...]

DMZ host setup is volgens mij een onderdeel van NAT. Je gebruikt dan dus NAT en de topic starter wil juist geen NAT gebruiken.
De topic starter heeft -waarschijnlijk- een hekel aan NAT omdat je dan niet "direkt" aan internet hangt. De vraag is of hij weet dat als je DMZ ("demilitairized zone") instelt op je el-cheapo router, je PC wel direkt aan internet hangt.....

Verder werken de meeste protocollen tegenwoordig prima met de IP adres translatie van NAT, dat moet ook wel omdat alle grote bedrijven dit gebruiken.

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-08 11:28

Tjark

DON'T PANIC

of op je eigen machine ICS van Win2000/Xp aanzetten, 2e netwerkkaart erin en je moeder op dat segment zetten. Heb je zelf geen 'problemen' net NAT.

Maar ik snap niet wat je tegen nat hebt? Al m'n verkeer loopt prima via m'n W2K servertje, ook games etc.

*insert signature here

Verwijderd

Waarom dan zo moeilijk doen :?
gebruik gewoon ICS zit standaard in windows vanaf 98se ?

edit:

Whoeps had eerst ff moeten refreshen :P

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2003 16:52 ]

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 00:58
Je krijgt waarschijnlijk maar 1 ip adres van je provider, dus als je meer pc's aan het internet wil hebben _moet_ er wel een apparaat aan translatie (lees: NAT) doen. Pc of el-cheapo router, je ontkomt er gewoon niet aan.

En als je goede (dus geen ICS) software(/hardware, maar daar heb je waarschijnlijk het geld niet voor) gebruikt gaat msn/icq/e.d. gewoon werken via NAT.

[ Voor 3% gewijzigd door Mior op 19-07-2003 17:14 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 19 July 2003 @ 16:40:
[...]

Een goede proxy voert geen NAT uit hoor :P

Maar idd, misschien handig om eens uit te leggen wat er zo ruk is aan NAT, kunnen we ions daarop focussen kwa oplossing.

Al ben ik bang dat je het jezelf alleen maar onnodig moeilijk maakt.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• raymonvdm
  • Laatst online: 31-07 14:25
Ik denk dat de topic starter bang is voor NAT omdat hij bang is dat het niet werkt. Echter als hij gebruik zou maken van ICS gebruikt hij ook NAT.

Wat je kan doen om onder nat uit te komen is.

1 - Een van de 2 pc`s wegdoen en alles op een pc doen.
2 - Een extra ip adres aanvragen bij je provider maar 90% van de providers doet dit niet denk ik zo
3 - Je neemt er een internet abbo bij (ADSL / KABEL / Huurlijn )

Of je gebruikt gewoon NAT zoals iedereen het enigste wat hier niet werkt bij mij is......... Hmm heb eigenlijk nog niks gevonden wat niet werkt.

Nog een ander leuk iets is dat NAT zich mits goed afgericht redelijk als firewall kan gedragen.
Pagina: 1