Toon posts:

Geen dualdisplay meer, programma's denken van wel*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

een tijdje geleden had ik dualhead enabled (matrox G550). Nu beschik ik echter niet meer over twee monitoren en heb de dualhead functionaliteit disabled. Het probleem is echter dat sommige programma's "denken" dat de dualhead nog aanstaat. Het programma wordt dan "getoond" op het tweede scherm, wat er niet meer is. Ik krijg het met geen mogelijkheid op mijn scherm getoverd. Kan iemand me hier helpen?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 17:26

momania

iPhone 30! Bam!

Die programma's onthouden waarschijnlijk de laatste positie op de desktop.
En die is dan nu net buiten je beeld.

Probeer eens op de taakbalk:
-> rechter muisknop -> tile windows <hor|ver>

Als het goed is komen dan alle vensters weer in je huidige desktop terug.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 10:48

WhiteDog

met zwarte hond

Je kan ook hotkeys instellen (bv. ctrl+alt+"pijltje rechts") om applicaties tussen desktops te verplaatsen. Zo kun je die app ook snelterug op je andere desktop krijgen.

Verder is het gewoon de fout van dat programma..

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Ik weet niet in hoeverre je Ultramon hebt gebruikt en/of hebt geinstalleerd, maar hiermee kan je per applicatie instellen op welke monitor en positie de applicatie geopend moet worden. Handig om alles weer in originele staat te brengen misschien ;)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Is een softwarematig probleem --> Software Algemeen

+ titel aangepast :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips :) , zal het eens proberen. Ik post mijn ervaringen wel.
XceeD schreef op 14 juli 2003 @ 12:27:
Is een softwarematig probleem --> Software Algemeen

+ titel aangepast :)
dank je :)

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verder kan je ook dit doen:
Klik met je rechtermuisknop op het programma in de taakbalk, klik op "move" / "verplaatsen". Daarna klik je ergens op je desktop en het programma verschijnt weer in beeld.

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Af en toe start ik programma's op van m'n server vanaf een andere computer. Op zich wel handig, de instellingen worden ook opgeslagen. Echter ook de beeldschermposities. Mijn server wil ze vervolgens ook op het tweede scherm laten zien. Voor mijn bovenstaande probleem kan ik echter geen dualhead "plaatsing"software gebruiken...

Mijn "voorlopige" oplossingen:
• Rechtermuisknop op het programma in de taakbalk, verplaatsen. Omdat je daarvoor het programma moet selecteren, en je dat niet ziet, gebruik ik altijd de pijltjes toetsen om het weer terug te krijgen. Dan moet je wel weten waar het zo ongeveer is, anders verplaats je het nog verder van je huidige desktop.
• Wat natuurlijk ook een tijdelijke oplossing is, is het maximaliseren van het programma, via rechtermuisknop in de taakbalk.

Om bij het opnieuw opstarten van het programma opnieuw problemen te voorkomen. Bijvoorbeeld als pc vastloopt. Sluit het programma eerst af zodat de positie opgeslagen is.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Pagina: 1