ik wil in SQL een aantal kolommen van naam veranderen...
om het typewerk zoveel mogelijk te verminderen moet natuurlijk alle info uit de database komen... op zich geen probleem, want het zit erin...
het veranderen doe ik met sp_rename
op deze manier werkt hij wel,
maar eigenlijk wil ik dat deze werkt:
maar nu wil hij ineens niet meer

met de melding:
Line 28: Incorrect syntax near '@kolom_nieuw'.
Wanneer ik '@kolom_nieuw' met +'jes versterk, net als bij de test_ gedaan wordt, dus: ' + @kolom_nieuw + ' dan wordt alles uitgevoerd, maar ga ik naar het resultaat kijken, dan blijkt dat er niets is veranderd...
Volgens mijn collega is het een kwestie van apostrofjes ' plaatsten, maar ik ben nu al 2 dagen aant zoeken waar ik ze kan zetten, maar niets werkt...
wie kan mij helpen?
om het typewerk zoveel mogelijk te verminderen moet natuurlijk alle info uit de database komen... op zich geen probleem, want het zit erin...
het veranderen doe ik met sp_rename
code:
1
2
3
| EXECUTE ('sp_rename ''' + @tabel_naam +'.'+ @kolom_naam + '''
, test_' + @kolom_naam + '
, ''COLUMN''') |
op deze manier werkt hij wel,
maar eigenlijk wil ik dat deze werkt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| SET @kolom_nieuw
= @tabel_naam + '.' + 'stuff(@kolom_naam, (len(@tabel_naam - 5), 0, right(@tabel_naam, 5) )'
<...>
EXECUTE ('sp_rename ''' + @tabel_naam +'.'+ @kolom_naam + '''
, '@kolom_nieuw'
, ''COLUMN''') |
maar nu wil hij ineens niet meer
met de melding:
Line 28: Incorrect syntax near '@kolom_nieuw'.
Wanneer ik '@kolom_nieuw' met +'jes versterk, net als bij de test_ gedaan wordt, dus: ' + @kolom_nieuw + ' dan wordt alles uitgevoerd, maar ga ik naar het resultaat kijken, dan blijkt dat er niets is veranderd...
Volgens mijn collega is het een kwestie van apostrofjes ' plaatsten, maar ik ben nu al 2 dagen aant zoeken waar ik ze kan zetten, maar niets werkt...
wie kan mij helpen?
[ Voor 39% gewijzigd door Chillz op 14-07-2003 11:56 ]
Leeg - Sinds 20180907