Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nu wat meer werken met de bedoeling om over een tijdje (lees zo snel mogelijk) een flipperkast op me kamer te dumpen. Nu zijn er superveel verschillende kasten en heb al ff zitten kijken enzo. Nou heb ik 2 kasten die me wel gaaf lijken om op me kamer te staan :) Maar ik neem er natuurlijk maar 1 ivm geld/ruimte. Mijn keuze viel op of Apollo 13 of de wat bekendere Twilight Zone. Hier ff wat info:

Apollo 13
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~lauwtje/troep/apollo1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~lauwtje/troep/apollo2.jpg

pics en info:
http://www.arkadia.nl/pinball/archive/apollo13-ar.htm
http://www.ipdb.org/machine.cgi?id=3592

Nieuw Prijs 1660,-
Waarom lijkt me dees leuk. Is een leuk thema, kast kan trillen en heeft 13ball-multiball wat natuurlijk wel :7 is. Ook schijnt die behoorlijk moeilijk uit te spelen zijn wat ik natuurlijk wel nodig heb en ik vind hem er ook wel m00i uitzien.

OF

Twilight Zone

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~lauwtje/troep/twilight1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~lauwtje/troep/twilight2.jpg

pics en info:
http://www.arkadia.nl/pinball/archive/twilightzone-ar.htm
http://www.ipdb.org/searc...tby=name&searchtype=quick

Nieuw Prijs 2450,-
Dit is een wat bekendere kast wat natuurlijk beter is ivm vervanging van onderdelen en mods. Lijkt me ook kewle kast heb 4 ipv 2 flippers wat me wel weer leuker lijkt en heeft 6ball-multiball. Deze kast ziet er ook wat beter gevuld uit als Apollo13 maar dat kan ik mis hebben.

Ik koop btw wel een 2ehandsje die maybe is moet worden opgeknapt want nieuw is iets te duur :p Maar welke zouden jullie nemen en waarom? Er zijn natuurlijk ook nog andere toffe kasten zoals Adams Family en Startrek enzo maar zo'n thema van een film die ik niet leuk vind is niet kewl :)

• cyble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-01 18:37
Raak je op zoiets niet heel snel uitgekeken ? Lijkt me wel zonde voor zoveel geld (zelfs 2e hands toch nog prijzig denk ?) om dan maar even plezier van te hebben. Maar als ik een keuze zou moeten maken zou ik de 2e doen (multiball, meer flippers e.d.) :)

In God I trust, everyone else pay cash.

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:18

Zym0tiC

^_^

cyble schreef op 14 juli 2003 @ 12:19:
Raak je op zoiets niet heel snel uitgekeken ? Lijkt me wel zonde voor zoveel geld (zelfs 2e hands toch nog prijzig denk ?) om dan maar even plezier van te hebben. Maar als ik een keuze zou moeten maken zou ik de 2e doen (multiball, meer flippers e.d.) :)
nee hoor zo snel raak je er echt niet op uitgekeken. Ik heb zelf ook een aantal jaartjes een flipperkast op me kamer gehad. Ik zou bij god niet meer weten welke, was eentje met een space shuttle erop en is ondertussen al dik 5 jaar weg, maar het is ook gewoon stoer om mee te patsen 8)

Ik persoonlijk zou kiezen voor Apollo 13. Dit omdat ik hem mooier vind afgewerkt dan die Twilight Zone. En ja Twilight Zone heb ik al zo vaak op gespeeld die kom je wat vaker tegen dan Apollo 13.
En er staat SEGA op Apollo 13 :9 _/-\o_

Maar natuurlijk is dat je eigen keuze.

update: zie ik het goed of heeft die apollo 13 een druk knop om je ballen sky high te schieten :? Dat is natuurlijk wel minder. Dat heeft die Twilight zone weer beter voor elkaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Zym0tiC op 14-07-2003 12:29 ]

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Verwijderd

Topicstarter
Zym0tiC schreef op 14 July 2003 @ 12:26:
[...]

nee hoor zo snel raak je er echt niet op uitgekeken. Ik heb zelf ook een aantal jaartjes een flipperkast op me kamer gehad. Ik zou bij god niet meer weten welke, was eentje met een space shuttle erop en is ondertussen al dik 5 jaar weg, maar het is ook gewoon stoer om mee te patsen 8)

Ik persoonlijk zou kiezen voor Apollo 13. Dit omdat ik hem mooier vind afgewerkt dan die Twilight Zone. En ja Twilight Zone heb ik al zo vaak op gespeeld die kom je wat vaker tegen dan Apollo 13.
En er staat SEGA op Apollo 13 :9 _/-\o_

Maar natuurlijk is dat je eigen keuze.

update: zie ik het goed of heeft die apollo 13 een druk knop om je ballen sky high te schieten :? Dat is natuurlijk wel minder. Dat heeft die Twilight zone weer beter voor elkaar.
Had je ook niet toevallig de Apollo13 met space shuttle :P Maar idd vind ik die Apollo13 beter afgewertk. Alles mooi zwart en geen metaal kleur meer zoals de randen van Twilight Zone. Kan je natuurlijk wel gewoon zelf ff fixen door zwart te spuiten :) Btje modden kan geen kwaad :)

Verwijderd

Apollo 13.
Al was het maar omdat je die TZ overal ziet staan :)

/me heeft een Adam's Family gehad :)

Verwijderd

demolition man is ook erg goed, maar als ik tussen die 2 hierboven zou moeten kiezen zou ik de apollo nemen,

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 19:02
Anders ga je ze eerst spelen ;)

Bij www.silverstone.nl hebben ze iig TZ, A13 weet ik niet, staat niet op de site iig.
Adams Family is ook erg leuk.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik vind de Apollo 13 ook mooier, op die andere kun je in iedere snackbar spelen. Het scheelt je ook nog eens zo'n 800 euro.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Ik zou zelf ook voor de A13 gaan al is het alleen maar voor de 13ball multiball :)
Mijn vraag is waar koop je zoiets 2dehands?

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-02 10:44
Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 17:10:
Mijn vrag is waar kop je zoiets 2dehands?
Misschien is eerste hands 'wat' prijzig :)

|>

Verwijderd

Ik zou zelf ook voor de A13 gaan al is het alleen maar voor de 13ball multiball :)
Mijn vrag is waar kop je zoiets 2dehands?
Den Haag heb ik ooit een 2hands pinball zaak gezien (ik wilde toen een pooltafel kopen). Alleen dat is al wat jaren geleden :P

Verwijderd

Simon schreef op 14 July 2003 @ 17:15:
[...]

Misschien is eerste hands 'wat' prijzig :)
mijn vraag was niet waarom maar waar ;)

op marktplaats.nl staan er toch aardig wat moet ik zeggen

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is waar koop je zoiets 2dehands?
Je ziet zat staan. Ook bv gewoon op martkplaats. Heb ik al paar keer die Twilight zien staan en Apollo ook stuk of 3x.

[edit]
Apollo13 staat er 2x op voor 1100,- en Twilight Zone staat er 1x voor 1200,- op

En ook heb je winkels die ze 2ehands verkopen helemaal opgelapt en gepoetst en gerenoveerd http://www.fun4you.nl/ b.v.
[/edt]

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2003 17:25 ]

• VERINGTENTJE
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-02 10:38

VERINGTENTJE

BtC Hodler since '15

Ik (ex-flipperverslaafde) zou voor de apollo 13 gaan, en wel om dezelfde reden die je zelf ook al aangaf nl: Redelijk moeilijk om uit te spelen!

Wat ik me nog wel kan herinneren van die apollo 13, is dat ie redelijk storingsgevoelig was ( en dan met name die 13 bal multiball).

Die andere kast (Twilight Zone) is trouwens wel een hele brede kast (stuk breder dan apollo 13 i.i.g.)

Tevens wil ik je ook nog een suggestie doen :_/-\o_ White Waters (Williams) _/-\o_

Dit vond ik toch wel een van de betere (toffere) flippers, samen met Starwars (DataEast/Sega)

Laat wel ff weten welke het geworden is; ik wil wel een keertje spelen (ik heb nog wel wat guldens)

Dit komt nooit meer goed. Kale macaroni for life. ®Jaapio Verwijderd69

Verwijderd

Topicstarter
VERINGTENTJE schreef op 14 July 2003 @ 17:46:
Ik (ex-flipperverslaafde) zou voor de apollo 13 gaan, en wel om dezelfde reden die je zelf ook al aangaf nl: Redelijk moeilijk om uit te spelen!

Wat ik me nog wel kan herinneren van die apollo 13, is dat ie redelijk storingsgevoelig was ( en dan met name die 13 bal multiball).

Die andere kast (Twilight Zone) is trouwens wel een hele brede kast (stuk breder dan apollo 13 i.i.g.)

Tevens wil ik je ook nog een suggestie doen :_/-\o_ White Waters (Williams) _/-\o_

Dit vond ik toch wel een van de betere (toffere) flippers, samen met Starwars (DataEast/Sega)

Laat wel ff weten welke het geworden is; ik wil wel een keertje spelen (ik heb nog wel wat guldens)
Is moeilijk whoor. Toch lijkt me TZ leuker omdat er meer zooi in het veld ligt. En 6ball-multiball is al veel maar is 13 niet een btje overkill :X Wat bedoel je trouwnes met storingsgevoelig precies?

Zie btw dit truckie :P
http://www.ipdb.org/files/2684/video_bangback.mpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2003 18:27 ]

Verwijderd

TZ is de meest technische flipperkast ooit en mij is het nooit gelukt om hem uit te spelen. Het is een widebody, maar de kop is net zo breed als een gewone flipperkast, alleen het speelveld is iets breder. A13 is een van de weinig aardige Sega's, maar technilogisch is er geen drol aan. Die 13 bal Mball is leuk maar de ballen zitten mekaar meer in de weg dan dat je er echt iets mee kan doen. Ik heb verschillende kasten te koop, waaronder een TZ. Die kost bij mij de helft van de vraagprijs bij Arkadia. Verder nog verschillende andere modellen: Monster bash, Theatre of Magic, Baywatch, Jurassic Park, Last Action hero, The Getaway, Black rose, Dr Dude, Dr Who, Addams Family, lethal weapon 3, Tales from the crypt, Royal Rumble, World Cup Soccer, Judge Dredd. Mocht je belangstelling hebben: mail naar the_ball_is_wild@hotmail.com

Allemaal

• NvE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

NvE

kijkt

Verwijderd schreef op 14 juli 2003 @ 17:15:
[...]

Den Haag heb ik ooit een 2hands pinball zaak gezien (ik wilde toen een pooltafel kopen). Alleen dat is al wat jaren geleden :P
Ik woon op 5 min fietsen van die zaak, ik kom er alleen nooit in de buurt :P
Maar ik geloof dat ie nog wel open is :)

Ja doe maar.

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-02 10:38
heb goede ervaringen met de twilight zone. die andere niet.maar deze kast is eentje waar je niet snel uitgespeeld op raakt!

ook leuk is de speciale bal waar je net die andere plekjes / punten mee kan behalen :)

[ Voor 27% gewijzigd door Aphelion op 14-07-2003 21:48 ]

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Verwijderd

Ik vond Gilligan's Island wel cool."
"Gift of the Gods" (iedereen behalve de speler 1 miljoen punjes :9 )

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-02 13:43

we_are_borg

You will Comply

Twillight is niet zoveel aan, heb er een paar keer op gespeld bij een vriend van me en die vond hem ook niet leuk. Welke ik heel leuk vind is Star Trek TNG die is heel mooi en veel verschillende sub spellen erbij.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Ik vind Twilight Zone juist een hele gave kast. Als je hem een beetje kent, zitten er zoveel dingen in. Verder zie ik bijna nergens meer flipperkasten staan, wel jammer eigenlijk, want het is altijd wel ff leuk om een balletje te schieten.

Ik geloof dat www.arkadia.nl ook nog wel een aardige site is voor gerenoveerde kasten.

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:20

SkyStreaker

Move on up!

Twilight Zone lijkt mij meer op te zitten, dus meer speelplezier...

SEGA - SErvice GAmes... Heerlijk dat nostalgische gevoel. Als je daar van houdt tegenover langer speelplezier (ja, of niet natuurlijk - eerlijk gezegd) zou ik voor de A13 gaan :) :)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Verwijderd

Ik zou geen kast kopen vanwege het thema. Dat staat opzich wel leuk maar speelbaarheid is echt veel belangrijker!! (mijn mening). Een van de leukste kasten vindt ik nog steeds Attack from Mars en Mideivel Madness (hoe schrijf je dat? :P) maar die zijn vrij prijzig geloofik.

Op mijn werk hebben we vier kasten staan :) (Dr. Who, Theatre of Magic, Attack from Mars en Start Trek) en eens in de zoveel tijd worden die weer omgeruild. :P

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2003 10:20 ]

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-02 13:43

we_are_borg

You will Comply

Theatre of Magic is mooi en leuk om te spelen, zeer leuke game play. Apollo 13 is een hinderlijke kast met ze 13 ball multi. Wil ook nog wel eens verkeerd gaan.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• WoWo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-02 15:14
Ik zou vooral voor een kast van Bally gaan, kun je tenminste even blijven spelen :*) Niet-Bally kasten gaan zo vaaak stuk ;(

Er is geen tijd te verliezen, dus doe maar rustig aan

Verwijderd

Ach, ik vond die Twilight Zone altijd gaaf. Was dat niet met die 'overstekende' extra bal die je het spel in moest schieten?

Adams Family, is dat niks?

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 16:12
Ik zoek een kast waar ik de naam niet meer van weet...

Hij komt uit begin jaren 90 en ging over wind...

Er zat ook een ventilator bovenop die ging blazen als je multiball kreeg!

Iemand?!?

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-02 16:11

BaRF

bijna kerst

zozo, en daar registreer je speciaal voor? :+

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Mujo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

Epitome schreef op 15 July 2003 @ 11:08:

Iemand?!?
Zoek hier eventjes:
http://www.lysator.liu.se...5&if=machine.gif&fm=table

Gokje: WhirlWind? :?

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

Verwijderd

Niet voor Sega kiezen; Bally/Williams flippert veel lekkerder (doseerbare flippers)
En Sega is zeer storingsgevoelig (en bal vaak vast ivm minder technisch doordacht).
Segaflippers zien er wel spectaculair uit omdat ze altijd filmthema's hebben, maar dit staat niet automatisch garant voor speelplezier.

De apollo 13 heeft trouwens last van klevende ballen omdat deze gemagnetiseerd worden door de elektromagneet in de maan.
Dit kun je voorkomen door de magneet mbv een relais door wisselstroom aan te laten sturen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2003 11:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Epitome schreef op 15 July 2003 @ 11:08:

Iemand?!?
Twister duidelijk :*)

Afbeeldingslocatie: http://www.ipdb.org/images/3976/3976f1.jpg

Das een weer wat goedkopere kast maar ziet er ook wat leegjes uit... en je ziet die dingen btw veel zonder die ventilator.

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik denk als ik het zo zie dat toch de Apollo13 afvalt. Er zijn idd al veel mensen die zo'n TZ hebben maar dat vind ik alleen maar beter ivm repartie/modden e.d. En als je op de reacties kijkt van deze machine zie je bijna alleen maar zeer positief. Dus word denk ik wel TZ of maybe nog een andere kicken kast :p

Kwil er trouwens ook wel 1tje met wat vette sound effects en leuke animaties. Hoe zit dat met twilight zone?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2003 12:03 ]

Verwijderd

NvE schreef op 14 July 2003 @ 21:42:
[...]

Ik woon op 5 min fietsen van die zaak, ik kom er alleen nooit in de buurt :P
Maar ik geloof dat ie nog wel open is :)
Kewl.
Heb er eens over nagedacht en het is toch wel 10 tot 15 jaar geleden dat ik daar was :D Was 1 van mijn vele ik-ga-vandaag-eens-niet-naar-school-en-maak-zinnig-gebruik-van-mijn-OV-dagen :+

Mouse'n'Trap vond ik ook altijd een goede. Daar zat rechts een baan waarmee je bij een meeste aantal loops je naam mocht zetten. Ik speelde daar nooit voor en had alle andere plaatsen (high scores enzo) en die gast was zooooooo blij met zijn 27 loops dat ik hem eens liet zien hoe dat moest O-) Niemand kwam maar aan die 100 loops :D :D Kostte hem 5 halve liters >:)

Viper :)

Terminator met dat pistool :D Heb ik ooit iemand een glasplaat mee zien mollen :D

Der zijn zoveel mooie kasten :) :)
Pagina: 1