Hoi mensen, ik zit met een probleempje. Ik heb een formulier waarin mensen hun reacties kunnen typen. Daaronder heb ik enkele smileys staan en ik wil de mensen de mogelijkheid geven om die smileys aan te klikken en dat de bijbehorende code in het vak wordt ingevuld.
Daar heb ik de volgende functie voor geschreven:
In de HTML roep ik de functie zo op
Ik maak gebruik van een CMS dat niet door mij is gemaakt. Daarin hebben ze in het formulier de textarea (waar je dus de reactie intypt) 'body' genoemd. Javascript kent body als een vaste waarde en wil dan dus niet werken. Is er een manier om dat te kunnen omzeilen? Ik moet body, anders werkt het reactiescript niet.
Kan ik bijvoorbeeld aan het begin van de javascript de bodytag defiëneren als zijnde aan eigen variabele? Alvast bedankt.
Daar heb ik de volgende functie voor geschreven:
JavaScript:
1
2
3
4
5
| function addSmile(){ oldText=document.reactie.body.value; newText=document.reactie.body.value+" :) "; document.reactie.body.value=newText; } |
In de HTML roep ik de functie zo op
HTML:
1
| <a href="#" onClick="JavaScript:addSmile()">[img]"pics/smiles/smile.gif"[/img]</a> :) |
Ik maak gebruik van een CMS dat niet door mij is gemaakt. Daarin hebben ze in het formulier de textarea (waar je dus de reactie intypt) 'body' genoemd. Javascript kent body als een vaste waarde en wil dan dus niet werken. Is er een manier om dat te kunnen omzeilen? Ik moet body, anders werkt het reactiescript niet.
Kan ik bijvoorbeeld aan het begin van de javascript de bodytag defiëneren als zijnde aan eigen variabele? Alvast bedankt.
[ Voor 6% gewijzigd door Rexomnium op 14-07-2003 11:42 ]
We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.