Toon posts:

pc koeler verplaatsen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeemkast wordt vooral met dit weer ( 30 graden op kamertje) lekker warm. Kast rond de 38 graden en processor 67 graden ( amd athlon XP 2200).

Nu mijn vraag.

Ik kan 2 pc koelers op mijn systeem zetten. De plaatsen zitten onder elkaar. Zou het uitmaken als ik de koeling op de onderste gat doe zodat ie meer naar het midden zitten en meer koeling kan geven?

Allergoeiste

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

Probeer het uit zou ik zeggen. Dan kom je gauw genoeg achter. Lijkt mij de beste manier. :)
En je bent toch de Allergoeiste dan moet dat wel lukken. :+

Verwijderd

De beste (nouja, over 't algemeen) oplossing voor aircooling is in principe niet meer dan fans onderin de kast die lucht naar binnen zuigen.. en fans bovenaan de kast die lucht naar buiten blazen.
Als ze onder elkaar zitten kan je ze volgens mij net zo goed beiden naar buiten laten blazen.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

De afvoer van warme lucht, is nog altijd belangrijker dan de aanvoer van koele lucht. Je zegt in je startpost helaas niet waar je die 2 koelers kan monteren, voorin of achterin, en wat voor case je hebt. De meest effectieve oplossing voor het omlaagbrengen van de temp van je proc, en algemeen in je case, is een afzuigende casefan, die zo dicht mogelijk bij je proc zit.

Maar nogmaals, post wat meer info over je case en locatie van casefanmogelijkheden, want je topicstart is een beetje kaal zo ;)

Overigens hoef je je nick niet in je posts te zetten, die kunnen we links ook wel zien :)

[ Voor 9% gewijzigd door Remy op 14-07-2003 11:37 ]

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
hij zit nu dicht bij mijn processor en als ik hem zo verplaatsen dan niet. Dus ik laat hem wel zo zitten en hou hem wel koel met de kast open en gewone ventilator er in de buurt.

Verwijderd

met koeler bedoel je dus casefan (begrijp ik eruit)..
Het beste is om je heatsink van frisselucht te voorzien (intake) en een andere casefan dicht bij je heatsink om de warme lucht af te voeren..(outtake)

Eentje onder (voorkant) voor de intake en eentje boven (achterkant en dicht bij je HS) voor de outtake, dat is een beetje het minimale wat je aan airflow kunt realiseren dan..

p.s: is dit niet meer een topic voor DOC :?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2003 13:15 ]

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:15
Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 13:14:
p.s: is dit niet meer een topic voor DOC :?
Di's nou niet echt Die Hard Cooling he ;)

Maar in de faq aldaar staan wel een paar mooie schema's die je eens zou moeten bekijken, wordt alles een stuk duidelijker van :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
De juiste airflow vinden is toch een kwestie van proberen. Zie de DOC FAQ voor de basis :) Speel wat met de plaatsing van je fans en kijk wat het effect is. Dat de outtake fan nu heel dicht bij de cpu zit wil niet per definitie zeggen dat het niet beter kan, neem de weg van ondervinding :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1