[W2K] -> netwerk blijft 'hangen' na starten

Pagina: 1
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-05 12:17

sus

is druk :+

Topicstarter
Ik heb hier op mijn server net windows 2000 geinstalleerd. SP3 moet ik er nog op gaan zetten.

In de PC zitten 3 netwerkkaarten:
1x RTL 8139, 10/100Mb, 192.168.1.1, 255.255.255.0
1x RTL 8029AS 10Mb, 192.168.0.1, 255.255.255.0
1x RTL 8029AS, 10Mb, DHCP (kabelinternet)

Met WinRoute PRO deel ik het internet over de andere 2 netwerkkaarten. Werkt perfect, geen problemen of wat dan ook.

Maar, elke avond zetten we dat ding uit. Onzin om hem 's nachts aan te laten, ik kan toch weinig downloaden (2500 MB/maand).

Als we hem dan de volgende morgen weer aanzetten, doet het netwerk het niet. Ik moet dan eerst de verbindingen disablen, daarna weer enablen. Vernieuwen van de IP's hoeft dan niet.

Ik moet dit elke morgen doen, en ik vind het vrij irritant. T moet gewoon werken.

Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Specs:
AMD K6/2-550
192 MB Ram
13+15 GB

Op het mobo zitten de 3 NIC's wel naast elkaar, ik heb nl. maar 3 PCI-sloten. Maar onder linux heeft het 2 jaar gewerkt, op hetzelfde mobo. Spelen met de volgorde van de kaarten heeft niets gehoplen.

• sus

sus

Topicstarter
Inmiddels is de 8029AS die het 10Mb netwerk verzorgt eruit gehaald. Maar nog steeds moet ik wel de verbinding ff diablen en enablen.

Iemand een idee?

Verwijderd

Misschien moet je wat duidelijker zijn welke kaart precies blijft hangen, de kaart naar een van je andere pc's of de kaart die met internet verbonden is.

• sus

sus

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 12:55:
Misschien moet je wat duidelijker zijn welke kaart precies blijft hangen, de kaart naar een van je andere pc's of de kaart die met internet verbonden is.
Dat weet ik dus niet. Ik zie dat het bureaublad komt, en dan duurt het ff voordat beide iconen in de tray komen. Daarna kan ik niet internetten. Even de kaart (thuisnetwerk) disable/enable doen, en het werkt.

• mutsje
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Hoe staan je netwerk bindings? Met een Multihomed machine wordt een NETBIOS naam aan een van de netwerkkaarten toegewezen. Heb je Active Directory met DNS geinstalleerd? Wat gebruik je om te resolven? Je meld dat je winroute gebruikt waarom in godsnaam een prutsoplossing als het operating system alles al heeft om een volledig netwerk neer te zetten?

Windows2000 server DNS
DNS forwarding op server enabelen
Clients gewoon vaste ip adressen geven
DNS clients naar server verwijzen
en men kan internetten

Eventueel kun je ook DHCP van Windows Server 2000 implementeren.

• sus

sus

Topicstarter
mutsje schreef op 14 juli 2003 @ 13:31:
Hoe staan je netwerk bindings? Met een Multihomed machine wordt een NETBIOS naam aan een van de netwerkkaarten toegewezen. Heb je Active Directory met DNS geinstalleerd? Wat gebruik je om te resolven? Je meld dat je winroute gebruikt waarom in godsnaam een prutsoplossing als het operating system alles al heeft om een volledig netwerk neer te zetten?

Windows2000 server DNS
DNS forwarding op server enabelen
Clients gewoon vaste ip adressen geven
DNS clients naar server verwijzen
en men kan internetten

Eventueel kun je ook DHCP van Windows Server 2000 implementeren.
Omdat ik niet met win2k server werk, maar met win2k-pro. Daarom werk ik dus met WinRoute.

Het netwerk werkt in principe dus wel, maar er zijn wat conflicten:
  • Netwerk werkt niet na booten. Blijkbaar wordt er geen IP toegewezen aan de ISP-kaart. Als ik dit handmatig doe, dan werkt het.
  • Als ik op de server ZELF gebruik maak van internet (door dus daar te browsen), dan slaat het netwerk eruit. Ik kan dan zowel op de server als op het achterliggende netwerk niet meer internetten.
Ik snap er weinig tot niks van, ik heb win2k al eerder gebruikt om internet te delen, en dat ding zonder problemen.
Pagina: 1