[HDD]Max. grootte HDD op Epox

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03 22:32

flexje

got-father

Topicstarter
Hey guys, ik heb een epox 8kha+ en nu een 40 gig. hdd erin van maxtor. Nu wil ik vanmiddag een nieuwe schijf erbij gooien maar vraag me af hoeveel gig er max. door mijn mobo ondersteund wordt?
Er zit een kt266A chipset op.

- waarschijnlijke opstelling vanmiddag:
40 + 120 = 160 gig.

of

40 + 80 gig = 120 gig.

Zou mijn mobo 160 gig ondersteunen?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 19:29

Mentalist

[avdD]

Wat is de grootste HDD die ik in mijn PC kan doen?

Aangezien het laatste bios voor je mobo uit 2003 komt en er een ATA/100 controller opzit kun je er vanuit gaan dat iig HD's tot 128GB werken. De limit geld slechts per HD, dus je hoeft niet je 40GB erbij op te tellen. Een 120GB disk zal dus praktisch zeker werken, en mocht dat niet het geval zijn dan zijn er nog andere oplossingen : Mijn HDD wordt maar als 2/8/32GB herkend, terwijl die groter is?

Tussen de 80GB en 120GB zit trouwens geen limit, dus als een 80GB disk werkt dan werkt 120GB ook. Je hebt nu al een 40GB disk dus de 32GB limit heb je ook niet. Oftewel, je kunt zeker tot 128GB per disk. Als je een enkele disk wil plaatsen die groter is dan 128GB kun je waarschijnlijk beter Epox een mailtje sturen, die zullen die vraag sneller voor je kunnen beantwoorden dan wij (hoe groot is de kans dat hier iemand met dat mobo en een HD van >128GB rondloopt en jouw topic tegenkomt? ;)). In de changelog van je bios staat helaas niks over >128GB, dus vermoedelijk gaat dit niet werken (zonder tooltjes van de fabrikant, zie Mijn HDD wordt maar als 2/8/32GB herkend, terwijl die groter is?).

Oftewel, als je eerst zelf even had gezocht en logisch nagedacht had had je zo al geweten dat je disks tot 128GB zeker kunt gebruiken. Dit topic gaat dan ook dicht...

[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 14-07-2003 14:15 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Dit topic is gesloten.