Toon posts:

[Delphi 5 Personal] dbase (of vergelijkbare) toegang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik nu al een tijdje delphi 5 personal edition en zoals jullie wellicht weten zijn alle database dingetjes daar uitgehaald.

op zich heb ik ook geen zwaare db gebruik nodig. maar soms is het handig om met hele kleine databasjes te kunnen maken. voor bijvoorbeeld lijsten of iets dergelijks.

nu heb ik mlb gevonden die dit goed kan , echter memo velden worden niet ondersteund.

is er iets soorgelijks wat wel toegang geeft tot een dbase achtige database (met memo veld ondersteuning.

mvg

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Keuze genoeg: http://www.kylecordes.com/bag/listbytype.html
Ik vraag me af of ze wel werken als je niet de juiste units hebt voor o.a. TDataSet...

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:28

alienfruit

the alien you never expected

Je kunt natuurlijk ook gewoon FlashFiler/NexusDB, Interbase en/of Firebird gebruiken lijkt me.

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:51

Tomatoman

Fulltime prutser

alienfruit schreef op 14 July 2003 @ 11:39:
Je kunt natuurlijk ook gewoon FlashFiler/NexusDB, Interbase en/of Firebird gebruiken lijkt me.
The_milkman bedoelt niet de database zelf, maar de data access componenten en de data editors. Er zijn vast wel componenten te vinden die dit voor je kunnen, maar pas dan wel op dat je applicatie niet ongewild uit zijn jasje groeit. Op een gegeven moment krijg je misschien alsnog behoefte aan de VCL-versies en dan wil je liever niet een grote applicatie herschrijven.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• alienfruit
  • Laatst online: 17:28

alienfruit

the alien you never expected

Aha. Ik denk dat je dan toch echt iets in de trant als ZeosLib moet zoeken. Krijg je een native db component set. Hmm. Daar heb je ook DB.Pas voor nodig zie ik :(

[ Voor 24% gewijzigd door alienfruit op 14-07-2003 13:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
das dus exact mijn probleem. ik ben op zoek naar een simpel componentje dat dat mij instaat stelt om bv een klein dbase bestandje te benaderen.

mijn enige vereiste is dat je ook memo velden kunt bewerken

nothing fancy

Verwijderd

Kijk anders eens bij Torry: http://www.torry.ru/ Genoeg keuze, ook speciaal voor xBase dbf's

• trekker22
  • Laatst online: 21-08 08:11
http://sourceforge.net/projects/tdbf/

Ik heb dit component gebruikt om een dbase4 bestand te benaderen. Het werkt perfect en de gebruiker hoeft geen extra zaken zoals bv ADO te installeren, alles zit gewoon in de Delphi exe.

Ik heb eerst weken met ADO zitten kloten en genoeg problemen gehad op Win95/98 terwijl het op mijn ontwikkel machine allemaal perfect werkte. Met dit component had ik mijn programma in een uurtje omgeschreven en het werkt op alle Windows versies perfect.

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 09:25

Tom-my

w03iz0rz

Download tmysql ? Krijg je zeer native toegang tot een mysql database, en ze gebruiken lekker geen visual db compies 8) *woei!*

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

Pagina: 1