[delphi6] Installatie naast Delphi 5

Pagina: 1
Acties:

• marenk_vos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-07 13:21
Ik heb zojuist delphi 6 geinstalleerd naast delphi 5 en nu heb ik maar 1 tabblad in delphi 6 alleen standard...

Hoe kan ik mijn andere tabbladen krijgen?

Het gaat om windows XP en delphi 6 enterprise.

Dit is geen echter programmeer vraag maar ik hoop dat de programmeurs hier ervaring mee hebben.

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Je registry instellingen zijn niet gedaan. Haal de instellingen van een correct geinstalleerde D6 machine of installeer de packages zelf vanuit Delphi.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Je hebt bij de installer altijd de optie 'Set IDE registry settings only'. Je kunt probleemloos de installer er onder je eigen account nog eens overheen draaien, worden dan ook geen files gekopieerd.

Professionele website nodig?

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:28

alienfruit

the alien you never expected

Fox1234 gewoon effe heel je Borland Delphi 6 registry Key weghalen in de Current User path (wel effe backuppen) dan maakt Delphi dit zelf opnieuw aan en heb je alle tabs weer! Moet je daarna wel alle je eigen component opnieuw installeren! Dit trucje werkte iig bij mijn Delphi 7 dus vast ook wel bij Delphi 6.

Trouwens let wel op dat er conflicten kunnen onstaan met de Visibroker versies; je kunt het beste is de hoogste versie installeren er daarna terugbouwen naar de laagste versie om veel problemen te voorkomen.

[ Voor 26% gewijzigd door alienfruit op 14-07-2003 11:24 ]

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

curry684 schreef op 14 July 2003 @ 11:02:
Je hebt bij de installer altijd de optie 'Set IDE registry settings only'. Je kunt probleemloos de installer er onder je eigen account nog eens overheen draaien, worden dan ook geen files gekopieerd.
Sinds Delphi 6 heb je die niet meer :)

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• marenk_vos
Ik heb delphi 6 uninstalled en daarna opnieuw geinstalleerd toen had ik wel ineens allee goede tabbladen weer..... blijkbaar was hij niet helemaal goed uninstalled voordat ik het de 1e keer installeerde....

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

• alienfruit

alienfruit

Je hoefde eigenlijk helemaal niet Delphi opnieuw te installeren, alleen Delphi de keys in de registry opnieuw laten generen. Dat doe je door gewoon de current_user en/of local_machine heel de Delphi 6 map te deleten. Dan maak hij gewoon de Known Packages map opnieuw aan.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

LordLarry schreef op 14 July 2003 @ 12:00:
[...]
Sinds Delphi 6 heb je die niet meer :)
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/shutup.gif
Oeps :)

Professionele website nodig?

• marenk_vos
Is dit het path wat dan in de registry verwijderd zou moeten worden:

current-user -> software -> borland -> delphi -> 6.0

Verwijderd

alienfruit schreef op 14 July 2003 @ 13:34:
Je hoefde eigenlijk helemaal niet Delphi opnieuw te installeren, alleen Delphi de keys in de registry opnieuw laten generen. Dat doe je door gewoon de current_user en/of local_machine heel de Delphi 6 map te deleten. Dan maak hij gewoon de Known Packages map opnieuw aan.
Zeker *niet* de keys uit local_machine wissen!

• alienfruit

alienfruit

:+ Je hebt helemaal gelijk sinaasappelsap :)

• CyeZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 10:32

CyeZ

Vroem vroem!!!

Om ook even de oorzaak te bekijken van dit probleem:
Heb je nadat je Delphi 6 hebt geinstalleerd meteen ook de update pack(s) installeerd? Dus nog voordat je Delphi een keer hebt opgestart?

Zo ja, dan heb je daar de oorzaak.
Als je Delphi 6 installeerd, moet je eerst altijd delphi 1x opstarten en pas daarna de update packs installeren. Anders houdt je nog maar 1 of 2 tabbladen over.
De rest van de tabbladen worden namelijk ingesteld op het moment dat Delphi 6 voor de 1e keer opstart. Helaas vergeet Delphi dit te doen als je eerst al update packs gaat installeren.

[18:54] <Prammenhanger> |HunterPro|eet
[18:55] <Prammenhanger> lijkt best op
[18:55] <Prammenhanger> |HunterProFeet

• BoomSmurf
  • Laatst online: 28-05 11:50

BoomSmurf

Am-Ende!

alienfruit schreef op 14 July 2003 @ 11:23:
Trouwens let wel op dat er conflicten kunnen onstaan met de Visibroker versies; je kunt het beste is de hoogste versie installeren er daarna terugbouwen naar de laagste versie om veel problemen te voorkomen.
Mijn ervaring is eigenlijk dat je altijd de laagste versie het eerst moet installeren omdat het anders allemaal gruwelijk fout gaat lopen :?

• marenk_vos
Nee ik heb niet eerst de service packs geinstalleerd, het was een pc waar een beetje mee was gerommeld, toen ik delphi 6 ging installeren stond delphi 5 er al op. Daarna heb ik dus delphi 6 weer er vanaf gehaald en toen er weer opgezet en nu draait het goed

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:25

Tomatoman

Fulltime prutser

Ik heb ooit vijf Delphiversies tegelijk op een machine gehad, netjes geïnstalleerd in de volgorde
Delphi 1
Delphi 2
Delphi 3
Delphi 4
Delphi 5
Ze liepen allemaal als een zonnetje.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• CyeZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 10:32

CyeZ

Vroem vroem!!!

Tomatoman: Met de meeste versies gaat het inderdaad goed. Let echter op met Delphi 6 en Delphi 7 naast elkaar.
Als je Delphi 6 en Delphi 7 naast elkaar wilt gebruiken kan dat wel, maar dan moet je geen gebruik maken van dbExpress. De dbExpress dll's van Delphi 6 en Delphi 7 zijn namelijk niet compatible met elkaar. Alleen de laatst geinstalleerde versie zal dan correct dbExpress kunnen gebruiken. Ook iets om op te letten bij de distributie van producten die dbExpress gebruiken overigens. (Overigens zou ik zowiezo Delphi 7 gebruiken bij gebruik van dbExpress, aangezien er in Delphi 6 nogal wat bugs in zitten die in Delphi 7 gefixed zijn).

[18:54] <Prammenhanger> |HunterPro|eet
[18:55] <Prammenhanger> lijkt best op
[18:55] <Prammenhanger> |HunterProFeet

• alienfruit

alienfruit

Sorry. Mijn fout, haalde het door elkaar met een van me eigen programma's. :(
Pagina: 1