[WinXP] Geen verbinding tot netwerk ?

Pagina: 1
Acties:

• Saicho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09-2023

Saicho

CMDR Sai

Topicstarter
Et zit zo :

Comp1 (WinXP + RTL8139 Netwerkkaart)
Comp2 (Win98 + RTL8139 Netwerkkaart)
Server (WinNT4 als Domain Controller)

Comp2 heeft geen CD-Rom speler. Comp1 draait normaal op et netwerk (comp1 en comp2 delen zelfde monitor). Had dus de server cd rom geshared. De UTP kabel van comp1 in comp2 gedaan. Ingelogged op de server en zo de data van de cd naar comp2 gekopieerd. Uitgelogged en de UTP kabel weer terug gedaan in comp1.
Maar nu begint dus de het probleem.

Als ik comp2 op de hub aansluit met een utp kabel dan is deze gelijk verbonden met et netwerk en kan ik aanmelden bij de server. (Client krijgt ip etc van Server dmv DHCP)
Pak ik dezelfde UTP kabel en sluit deze aan op de WinXP computer dan kan ik GEEN contact maken met de server of et netwerk. Ook kan ik geen van de computers pingen binnen het netwerk.(DHCP of static ip alles zelfde resultaat)
Het rare is dat winxp wel aangeeft dat de netwerkkabel verbonden is.

Ik heb et al geprobeerd om mn MAC adres te veranderen en de netwerkkaart opnieuw te installeren, maar nix werkt.

Iemand een idee hoe dit kan ? En mogelijke oplossing ? t.i.a. :Y)

--- edit
De WinXP machine werkte voordat ik die kabel ging omwisselen wel goed binnen het netwerk.

[ Voor 5% gewijzigd door Saicho op 14-07-2003 10:13 ]

E:D - CMDR Sai

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ja, hoe lullig het ook klinkt: gebruik de netwerkwizard van WindowsXP op die WindowsXP-machine

edit:

Ehm.... werkte voorheen wel zonder software te hebben gewijzigd? dan betwijfel ik of de wizard je kan helpen....
Maar proberen kan geen kwaad. zeker omdat je nu (begrijp ik) wel aan het stoeien bent geweest met instellingen.

Direct nog even een uitbreiding:
Ik heb al jaren netwerk. Maar toen ik XP kreeg, was het regelmatig moeilijk om een netwerkverbinding tot stand te krijgen.... Ik voerde gewoon dezelfde stappen uit als bij windows 98 en bij windows 2000 maar ik kreeg het niet voor elkaar.

Na 1x draaien van de wizard en daarna gewoon lekker zelf IP instellen, computernaam, netwerknaam werkt het dus WEL.

Ook m'n zwager (werkt al veel langer met netwerken dan ik; hij zat NB in de testfase van WaveLan) had op een gegeven moment het probleem.... dus geef ik hem de tip 'wizard'. Hij voert de wizard uit en de boel draait...

[ Voor 83% gewijzigd door WFvN op 14-07-2003 10:24 ]

• Saicho

Saicho

CMDR Sai

Topicstarter
helaas heeft de wizard ook niet geholpen.
ik heb daarna weer opnieuw geprobeerd om in opnieuw aan te melden op et domein (ik dacht dat et daar aan zou liggen dus ging me eraf halen om vervolgens opnieuw aan te melden maar ook dit hielp niet) en kreeg de volgende melding :

De domeinnaam xxxxxxxx kan een NetBIOS-domeinnaam zijn. Controleer, als dit het geval is, of de domeinnaam juist bij WINS is geregistreerd.

Als u zeker weet dat de naam geen NetBIOS-domeinnaam is, dan kan de volgende informatie u bij het oplossen van het probleem met de DNS-configuratie helpen:

Er is een onverwachte fout opgetreden bij het opvragen van de Service Location (SRV)-bronrecord in DNS dat wordt gebruikt voor het vinden van een domeincontroller voor het domein xxxxxxxx.

De fout is: Geen DNS-servers geconfigureerd voor lokaal systeem.
(foutcode 0x0000267C DNS_ERROR_NO_DNS_SERVERS)

Nog andere ideeen wat et mogelijk zou kunnen zijn ?

[ Voor 3% gewijzigd door Saicho op 14-07-2003 11:02 ]

• Saicho

Saicho

CMDR Sai

Topicstarter
Sorry dat ik et zo snel doe maarrre....

** BUMP **

• Saicho

Saicho

CMDR Sai

Topicstarter
jammer dat niemand et antwoord wist ... ben er ondertussen zelf achtergekomen ... blijkt dat de netwerkkaart van het dell (winxp) systeem naar de knoppen was... heb er een 3com in geprikt en alles werkt ...

thnx wfvn voor je reply :)

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:12

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

en dat zegt Dell niet eens?! :+

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Pagina: 1