Toon posts:

[HDD] 40 gig aanluiten op een ouder mobo...

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Mijn pa heeft een 300 Mhz systeempje (best wel oud dus) hij gebruikt het alleen voor z'n werk. Nu heb ik een 40 gig schijf gekocht, maar die word niet gevonden in dat systeem. In een ander systeem (met wel son ide kabel met veel meer aders) vind tie um wel. Het probleem is zo'n kabel kan niet op het mobo (op die kabel is een zo'n gaatje dicht) wat kan ik dan doen om die 40 gig wel te laten draaien?

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

the_RJ

Banana Hammock!

in de kabel is een gaatje dicht? Maar het is een IDE harde schijf en je mobo heeft nog 1 lege IDE aansluiting ofnie?

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:17

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Je zou kunnen proberen om de bios te flashen.
Misschien dat de schijf dan wel herkend wordt.
Verder heb je kans dat hij onder linux wel te gebruiken is, in combinatie met een kleinere schijf ;)

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:34
Hoe oud is het bios, ff bios updaten en klaar. Tenzij het een maxtor is. FF maxblast downen en werken!

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Verwijderd

Topicstarter
the_RJ schreef op 14 juli 2003 @ 09:58:
in de kabel is een gaatje dicht? Maar het is een IDE harde schijf en je mobo heeft nog 1 lege IDE aansluiting ofnie?
ik doe hem i.p.v. oude hdd (4 gig)

Verwijderd

Topicstarter
Dj_Neo_Ziggy schreef op 14 July 2003 @ 09:59:
Hoe oud is het bios, ff bios updaten en klaar. Tenzij het een maxtor is. FF maxblast downen en werken!
Het is een western digital

Verwijderd

Topicstarter
Beekforel schreef op 14 July 2003 @ 09:59:
Je zou kunnen proberen om de bios te flashen.
Misschien dat de schijf dan wel herkend wordt.
Verder heb je kans dat hij onder linux wel te gebruiken is, in combinatie met een kleinere schijf ;)
me pa wil deze schijf gebruiken en absoluut geen linux

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

the_RJ

Banana Hammock!

Ja maar wat is je probleem? Wordt hij niet herkent door windows (neem effe aan dat dat erop staat), probeer dan wat DJ zegt. Of past de kabel niet omdat er een gaatje dicht zit? :? , pak gewoon andere kabel lijkt me zo

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Verwijderd

Topicstarter
the_RJ schreef op 14 July 2003 @ 10:02:
Ja maar wat is je probleem? Wordt hij niet herkent door windows (neem effe aan dat dat erop staat), probeer dan wat DJ zegt. Of past de kabel niet omdat er een gaatje dicht zit? :? , pak gewoon andere kabel lijkt me zo
Hij word niet gevonden in de bios en niet in windows :D ook in fdisk niet, ik kan dus gewoon zo'n kabeltje pakken met die dikkere (=minder) aders? En die kabel past idd niet omdat er en gaatje dicht zit

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 10:02
maakt niet uit welke kabel je pakt, je moet de bios flashen, en als dat niet helpt (of als ie niet gevonden wordt) dan heb je pech

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• software
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-01 18:07
Oude computers zijn maximum 32 gigabyte, de tips hierboven zou je eens moeten proberen

Verwijderd

Topicstarter
ok bedank voor alles, ik ga ff die bios flashen
THANX

Verwijderd

Topicstarter
uhhmzzz waar kan ik bios vinden voor epox mobo --> ep-68lxr ???

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

http://www.motherboards.org/biosup/p/EP-68LXR/1069.html

Hier vindt je de laatste bios, je had vast wel even kunnen Googlen.

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

software schreef op 14 July 2003 @ 10:06:
Oude computers zijn maximum 32 gigabyte, de tips hierboven zou je eens moeten proberen
Muh :-/ Ik heb tijden gewerkt op een Celeron333, en zonder problemen een 80GB disk eraan gehangen.

In een café heb ik een Pentium75 staan met een 40GB disk erin.

Niks geen gekloot, gewoon erin schroeven en draaien maar. (Het geluk is met de dommen? ;) )

Siditamentis astuentis pactum.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Allereerst welkom op GoT.. Ik zie dat dit je eerste post is..

De problemen die jij hebt zijn heel erg bekend. 't probleem ontstaat doordat de bios van je machine geen grote harddisken aankan. Tot 32GB kan de bios nog wel aansturen, daarboven gaat het fout.
Er zijn verschillende oplossingen voor. De beste is om een geupdate bios te vinden zoals hierboven al is aangegeven. Mocht dit niet lukken dan kun je nog verschillende andere dingen proberen. Iets wat je kunt doen is handmatig in de bios de harddisk instellen als een kleiner type (dus bijv. een 20GB harddisk), en dan een tooltje van de fabrikant installeren.
Verder kun je ook een extra ide controller aanschaffen met een eigen bios.

Dit soort tips staan ook in de faq van dit subforum. Zie deze link

Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.