They said it couldn't happen here.... And it didn't
-RW's worden minder verkocht als de -R's denk ik. Daarom zullen die nog langer verkrijgbaar zijn ZONDER de heffing die vanaf 1 Juli is ingevoerd. De -R voorraden zullen onderhand wel op zijn zodat deze als eerste in prijs omhoog zijn gegaan, wacht dus nog een paar weken en de -RW's zullen weer duurder zijn....
Ja, maar de vraag was of data net zo goed houdbaar zijn op een -rw als op een -r........
Denk dat daar weinig mensen antwoord op kunnen geven, het medium zelf bestaat nog niet al te lang....
Verwijderd
-RW is niet gevoelig voor ultraviolet, -R wel.
-RW is gevoelig voor oververhiting, net als -R.
-RW is gevoelig voor oververhiting, net als -R.
Dus -RW zou langer meegaan? Ik dacht juist dat -R langer zou meegaan!
Vergeet niet dat -RW maar op max 2x gebakken kan worden en de goedkopere op 1x.
de DVD-R kan je op 4x bakken (mits je brander dat kan) Dat is in principe ook wat waard.
Ik verwacht dat -RW iets minder lang leesbaar zal zijn, daar ze meestal meteen na het branden al een stuk moeilijker gelezen worden door de spelers. Er hoeft in de loop der tijd dan maar weinig aan te verminderen, wil de dics niet meer leesbaar zijn.
de DVD-R kan je op 4x bakken (mits je brander dat kan) Dat is in principe ook wat waard.
Ik verwacht dat -RW iets minder lang leesbaar zal zijn, daar ze meestal meteen na het branden al een stuk moeilijker gelezen worden door de spelers. Er hoeft in de loop der tijd dan maar weinig aan te verminderen, wil de dics niet meer leesbaar zijn.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Verwijderd
Het nadeel is wel weer dat -RW een lagere reflectie heeft (tov -R) zodat die gevoeliger zijn voor leesfouten...
Pagina: 1