wie heeft een A7V met 2xHD en 3x ...ROM?

Pagina: 1
Acties:

• raptile
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02-2024

raptile

=[Loz Kampoz Fragging Force]=

Topicstarter
ik heb een A7V mobo

een 45x CD-ROM
een 4x4x32 acer writer
een panasonic DVD-ROM

een MAXTOR 15 GB UDMA ATA66 7200 rpm HD
en een SEAGATE 30 GB UDMA ATA 100 7200 rpm HD

wie heeft zo'n vergelijking nogmeer?

ik krijg namelijk niet 3 ROM's en 2 HD's aan de praat die 3'de rom zit dwars.(ik ben gewoon te dom :) )

kan iemand even laten weten hoe hij alles op zijn mobo heeft zitten ?:

Spelfouten voorbehouden.

• TricTrac
  • Laatst online: 22-06 15:07

TricTrac

=;-)

Hummm... wat is je probleem? ik heb 2 Hd's FD, roms => DVD, Gewone CD-rom ennuh een HP brander... ze werken allemaal. Mijn HD's zijn alleen niet ATA 100 dus aan die controller opzich heb ik niks.. Ik heb m'n Hd's en cdrom+brander op de gewone IDE sloten zitten. M'n DVD op de ATA 100 slot...

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
* Helldesker heeft 4 HD's, 1 cdrom en 1 writer.
Ik heb het alleen opgelost door er 4 aan een SCSI controller te hangen :P Dus 2 HD's, de cdrom en de writer hangen aan de SCSI kaart en twee HD's aan de IDE. Veel succes met je pogingen om 5 apparaten aan 2 controllers.. ( kweet geen echte oplossing voor je, sorry.)

Ennuh dat een A7V twee verschillende, dus een ATA 66 en een ATA 100 controller heeft weet ik. :P ( kheb zelluf ook zo'n mobo.)

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op dinsdag 28 november 2000 10:42 schreef Helldesker het volgende:
Veel succes met je pogingen om 5 apparaten aan 2 controllers.. ( kweet geen echte oplossing voor je, sorry.)
ehm.. de A7V heeft 2 ATA/100 controllers en 2 ATA/33 (als ik het goed heb) controllers.. in dit geval dus 5 apparaten aan 4 controllers.

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
ik snap je probleem niet een a7v heeft 2 poorten dma 66 en 2 poorten dma 100 dus 8 hd's en cdrom/writers lijkt me genoeg een cdrom heb je eigenlijk niet nodig daar een dvd speler in de meeste gevallen beter is als
een losse cdrom.

• raptile

raptile

Topicstarter
Op dinsdag 28 november 2000 10:40 schreef trictrac het volgende:
Hummm... wat is je probleem? ik heb 2 Hd's FD, roms => DVD, Gewone CD-rom ennuh een HP brander... ze werken allemaal. Mijn HD's zijn alleen niet ATA 100 dus aan die controller opzich heb ik niks.. Ik heb m'n Hd's en cdrom+brander op de gewone IDE sloten zitten. M'n DVD op de ATA 100 slot...
is DVD ook ATA100 dan?

Spelfouten voorbehouden.

• raptile

raptile

Topicstarter
Op dinsdag 28 november 2000 10:47 schreef monterey het volgende:
ik snap je probleem niet een a7v heeft 2 poorten dma 66 en 2 poorten dma 100 dus 8 hd's en cdrom/writers lijkt me genoeg een cdrom heb je eigenlijk niet nodig daar een dvd speler in de meeste gevallen beter is als
een losse cdrom.
op het moment dat ik zou willen BOOTEN eerst stond mijn ATA 66 HD in mn ATA poort) dan pakt hij die HD niet en vraagt mijn mobo waarmee ik zou willen BOOTEN .. die HD's staan er dan niet tussen.. op het moment dat ik dan op escape druk dan krijg ik de melding dat ik op een toets moet drukken om te rebooten....en dat doet hij elke keer.. daarom wil ik alle oplossingen horen van iedereen zodat ik dat vanavond evenb na kan kijken

Spelfouten voorbehouden.

Verwijderd

hang die ata100 aan de ata100 controller (meest onderste blauwe) die cdrom (3) en ata66 hdd passen dan met zijn allen aan de via ide controller (ata66). Zorg wel dat je een beetje robuuste voeding hebt met al die zooi :)

Zou moeten werken. (wel ff master/slave in de gaten houden)

• raptile

raptile

Topicstarter
Op dinsdag 28 november 2000 11:26 schreef t.e.n het volgende:
hang die ata100 aan de ata100 controller (meest onderste blauwe) die cdrom (3) en ata66 hdd passen dan met zijn allen aan de via ide controller (ata66). Zorg wel dat je een beetje robuuste voeding hebt met al die zooi :)

Zou moeten werken. (wel ff master/slave in de gaten houden)
ja dat ga ik idd proberen TNX !!!

maar ik wil mijn windows op mijn ATA 100 HD gooien..hoe krijg ik het voor elkaar dat hij die HD boot en niet de andere.... gisteravond had ik dat wel voor elkaar maar toen wou mijn computer niet opnieuw opstarten ... afsluiten ... ik krijg gewoon het afsluitscherm dan word hij zwart maar hij wil niet opnieuw opstarten(hij sluit hem nniet gehaal af)

hij vroeg elke keer als ik mijn computer opstarte of ik wou rebooten om de nieuwe hardware op te starten (all ROM's) maarja toen ik gewoon op UIT drukte en opnieuw opstarte krijg ik gewoon dezelfde melding ...do you want to restart now? YES/NO als ik op YES drukte kreeg ik gewoon een swart scherm maar hij starte neit opnieuw op.

ik heb trouwens een gewone 300WATT voeding

Spelfouten voorbehouden.

• TricTrac

TricTrac

=;-)

Nee.. .DVD is niet ATA 100.. maar het hoeft ook niet perse een ATA 100 apparaatje te zijn die je eraan hangt.. als je er een ata 66 aan hangt werkt hij gewoon als ata 66.
Wat ook is.. hij kijkt pas later naar de ATA100 controller terwijl hij al aan het opstarten is... dus als je daar je bootHD opzet dan kan ie 'm nooit booten omdat hij die ATA controller pas checked op het moment als hij al aan het opstarten is... Dus je bootable moet volgens mij altijd aan de IDE.
Of je moet de "volgorde" op 1 of andere manier kunnen veranderen.. maar dat zou ik zo niet weten.
:)
Suc6

• TricTrac

TricTrac

=;-)

Heb trouwens ook 300Watt voeding dus daar heb je wel genoeg aan (aangezien ik ook nog 5 casefans heb)

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
de oplossing is heel simpel zorg eerst dat je minimaal bios versie 1004c of 1004d heb ga naar je bios en naar de kolom boot.
onderin zie je de optie onboard ata device first zet die op yes,dan daar onder zie je load onboard ata bios en deze zet je op auto.
dan hang je die seagate op de eerste dma 100 poort als master wel blauwe stekker in de onderste blauwe poort en de laatste zwarte stekker in je hd.je andere hd hang je aan je 2e dma 100 poort en ook als master op deze manier beinvloeden de hd's mekaar niet wat snelheid betreft en is dit het meest ideaal.
je cdrom en writer hang je op je eerste dma 66 poort als master en slave,de dvd hang je dan op de 2e dma 66 poort.wel je via driver installeren versie 4.24 en op letten dat je tijdens het installeren het vakje dma aan zet
verder niets veranderen daar deze zelf uitzoekt wat je nodig heb,voor je promise controller installeer je versie v1.60 b25 de b19 is niet goed dan duurt het een eeuw eer hij start.
Pagina: 1