ntfs.sys error - nieuwe HD zelfde probleem

Pagina: 1
Acties:

• Togt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08-2021
Ik heb de search gebruikt, voordat iedereen begint te schreeuwen, lees:

Afgelopen donderdag kreeg ik een BSOD met mijn XP SP1. Ik was allerlei grote bestanden heen en weer aan het kopieren, en ook bezig met het uitpakken van een RAR. Normaal gesproken doe ik alles een voor een om fragmentatie te voorkomen, maar dit keer even niet. (Ik had maar 2 Gig vrij van de 80)

Mijn PC rebootte te snel om een foutmelding te lezen . . . Bij het booten kreeg ik een error in PCI.SYS te zien. Nog een keer rebooten: Error in NTFS.SYS. Ik schrok me wild, nog een paar keer ge-reboot maar hij bleef gewoon hangen op ntfs.sys.

Ik heb toen mijn PC uitgezet, en vrijdagavond nog een keer geprobeerd. Toen bootte hij tot en met mijn desktop, daarna meteen een BSOD, vervolgens weer tot NTFS.sys en niet verder. Toen pakte ik mijn XP bootdisk te voorschijn, probeerde een repair en dat lukte gewoon niet, ik kan me nu even niet meer herinneren wat de melding was . . volgens mij ook BSOD (door de tranen heen zag ik het niet meer duidelijk geloof ik)

Ik dacht dat mijn HD ge-crashed was, dus heb ik zaterdag een 120Gig Maxtor gekocht, mijn oude HD eruit gehaald en en de nieuwe erin gezet. XP aan het installeren, eerste keer van HD starten, even XP startscherm gezien, daarna BSOD!!!!

Ik zit nu te denken dat mijn IDE controller kapot is, en anders misschien mijn geheugen?

Ik heb een Abit BD7-RAID, en beide controllers geprobeerd (on-board en de Highpoint?!), beide gaven problemen.

Wat zie ik over het hoofd?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Heb je al je geheugen getest met memtest?

• Togt
Nee, nog niet, dat zal ik vanavond doen. Mijn testplan op dit moment: Netwerkkaart, geluidskaart, USB2 kaart uit mijn PC halen, dan stap voor stap herinstalleren.

Laatste wijziging aan mijn PC was de USB 2.0 kaart, die zit er al een paar weken in zonder problemen. Daarvoor heb ik mijn BIOS nog eens geflashed . . Misschien doe ik alleen deze dingen teniet en probeer het nog eens.

• Togt
Waarom staat dit eigenlijk bij PMG?! Is dat een hint wat betreft een mogelijke oplossing?

• pisart
  • Niet online
Het ligt niet aan je windows. Anders zou het probleem opgelost moeten zijn bij het herinstalleren ervan. Dus moet het liggen aan iets hardware, maar niet je hd want die is al vervangen :)

[ Voor 26% gewijzigd door pisart op 14-07-2003 09:49 ]

• Togt
Ah, ok. Daar was ik al bang voor, HW is meestal prijziger dan Software wat troubleshooting betreft. Kan ik iets over het hoofd gezien hebben?!

Is er enige kans dat er een fout op mijn XP bootdisk staat?! Volgens mij zou de setup niet werken als er een fout was tijdens het kopieren van setup bestanden naar de HD?!

• pisart
  • Niet online
Die zou gewoon de setup niet meer verder doen.
Heb je dat aan de hand gehad, dat er bestanden ontbreekte toen je aan het kopieren was van cdrom naar hd tijdens de installatie van xp?

• Togt
nou, ik heb dus een backup van xp boot cd, gebrand in een van de keren dat ik nog wel mijn pc kon booten, een echte image dus. Ik vraag me af of daar nog wat fout is gegaan.

Tijdens de eerste keer herinstallatie van XP gaf hij file missing errors, toen heb ik de cd in mijn dvd gedaan ipv cdr-drive, en toen draaide die wel.

Al met al heb ik het idee dat lezen/schrijven met CD/HD allemaal niet lekker meer gaat. Dat wijst volgens mij naar een controller probleem, maar omdat mijn MB dus twee verschillende controllers heeft, kan ik me niet voorstellen dat deze beide kapot zijn! (ik heb ze beide geprobeerd)

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 21:43
heb je toevallig het een en ander overgeclocked?
ik kreeg deze error ook toen mijn geheugentimings te strak stonden (waren volgens de specs van de site, maar ok)
ik heb ze toen iets losser gezet, en iets meer voltage gegeven (2,7 ipv 2,6 volt) en toen was er dit probleem niet meer

nu blijkt echter dat mijn geheugen dus brak is (niks als errors met memtest op de voorgeschreven settings :( )
dus mischien ligt het bij je geheugen, want aan je HD's lijkt het mij niet liggen

Verwijderd

Ik vermoed ook je controller..
Je kan mogelijk proberen om eens wat anders dan Win XP te installen (Win2k of Linux oid)
Als die ook problemen geven weet je tenminste zeker dat 't je hardware is :P

• Togt
Ouch, dan moeten we het daar maar zoeken dus. Ik ga maar eens een reepje geheugen aanschaffen :( Ik ga maar niet op zoek naar een IDE controller, ik kan me nog steeds niet voorstellen dat die RAID controller en de onboard IDE controller beide stuk zijn :(

BTW: Is het uberhaupt mogelijk dat ik een PCI.sys of NTFS.sys error krijg omdat mijn geheugen stuk is, dit lijkt me wel erg toevallig dat het steeds op hetzelfde moment gebeurt?!

[ Voor 27% gewijzigd door Togt op 14-07-2003 11:13 ]

Verwijderd

Tsja, wat ik zo vreemd zou vinden is dat als 't aan 't geheugen ligt, je niet een hele hoop meer problemen hebt.
Maarja, het zou een geheugenprobleem kunnen zijn zoals wel meer mensen aangeven.

• Crash
voordat je nieuw geheugen koopt: test het oude geheugen met memtest!
zou anders zonde zijn van je geld als het niet je geheugen is
en dan weet je tenminste zeker of het geheugen er iets mee te maken heeft

Verwijderd

Misschien de kabels die er niet meer helemaal goed inzitten bij de IDE controller? Kabels misschien rot? Dus andere even proberen.
Verder andere voedingsstekker gebruiken voor HD dan die je normaal gebruikt.

En zit je PC in een fatsoendelijke kast van staal die dicht is zodat hij geen storingen opvangt? Normaal geeft het BTW geen probleem, maar zou kunnen.

• Togt
Tja, het lijkt een combinatie te zijn van:
1. Een VEEL te hete videokaart - kon ik niet aanraken! Met het ont-stoffen van koeler-fan weer aan het werk gekregen.
2. Een kapot geheugen-stripje van 256 Mb :(
3. Twee botsende harde schijven, met onbekende oorzaak niet samen te draaien. Vroeger had je dat je maar 1 active drive kan hebben, kan dit nu het probleem zijn?

• Lord_Gaav
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-02 20:25
3. Twee botsende harde schijven, met onbekende oorzaak niet samen te draaien. Vroeger had je dat je maar 1 active drive kan hebben, kan dit nu het probleem zijn?
als je active partitie bedoelt, dan heb je tegenwoordig nog steeds een limiet van 1. als je op een of andere manier meerdere partities actief hebt gemaakt, dan zal dat het probleem zijn.

• flipmans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09-2022
heb een zelfde soort probleem gehad maar dan was het met mijn videokaart waarneer een 3d toepassing starte dat ik een foutmedling kreeg en gelijk restarte.

ik ben er toen achter gekomen dat ik mijn geheugen verkeerd geplaats had (1e en 3e bank) i.p.v 1e en 2e!!:S

Let erook op bij meerdere bankjes dat je de snelste voorop plaatst

• Togt
Goed, van mij part kan dit topic gesloten worden, dank voor jullie hulp.

Reden van dit alles: Kapot 256 Mb DDR. Mijn videokaart fan was vastgelopen op alle stof, de kaart raakte oververhit, en dat in combinatie met de hitte van de rest van het systeem betekende end of the show voor mijn geheugen.

Ik heb nog steeds een enorme hitte die van mijn 2 7200rpm HD's afkomt, maar daar zijn al al topics over.

Dank voor jullie inzet en hulp ;)

• Crash
Togt schreef op 15 July 2003 @ 10:50:
Goed, van mij part kan dit topic gesloten worden, dank voor jullie hulp.

Reden van dit alles: Kapot 256 Mb DDR. Mijn videokaart fan was vastgelopen op alle stof, de kaart raakte oververhit, en dat in combinatie met de hitte van de rest van het systeem betekende end of the show voor mijn geheugen.

Ik heb nog steeds een enorme hitte die van mijn 2 7200rpm HD's afkomt, maar daar zijn al al topics over.

Dank voor jullie inzet en hulp ;)
dus toch het geheugen :)
ik hoop voor je dat je die fan goed schoon kan maken en zo het probleem kan verhelpen
dat van die HD's, daar kun je gewoon een fan voor hangen op 7V, dan hoor je ze ook amper :)

suc6 ermee

• Togt
Doh, daar gaan we dan weer:
Ik had gisteravond nog even toegevoegd:
1 x 80mm fan
2 x Rounded IDE cable
1 x Cooling HD, 5.25" drivehouder met fan van Coolmaster

T'is niet professioneel cooling zoals sommige hier dat kunnen, maar zou een verbetering moeten zijn. Hele MOBO etc schoongemaakt.

Nu werkt ie weer niet! Opstart prima, Harde schijven goed geconfigureerd, maar zodra hij met bootup klaar is en met het OS begint blijft het even stil, daarna eens BSOD met 0x0000007B of 0x0000001A.

Mijn nieuwe geheugen komt donderdag binnen, ik draaide nog op mijn overgebleven 256 Mb.

Ik hoop dat het gewoon bij dit geheugen blijft, en dat mijn nieuwe geheugen geen kuren heeft . . Ik druk het spul toch goed aan . . soms maakt het een knerspend geluid als ik het chipje aandruk, maar ja . . . .

Verwijderd

Klik hier Dan kom je meer te weten over die BSOD.

Ik weet het zelf wel, maar ik wil eerst zien of jij het ook kan zien.

Van dat knerspende geluid als je het chipje aandruk, duidt waarschijnlijk op kortsluiting.! Dat is dus niet goed...........!!!

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2003 10:15 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 10:13:
Klik hier Dan kom je meer te weten over die BSOD.

Ik weet het zelf wel, maar ik wil eerst zien of jij het ook kan zien.

Van dat knerspende geluid als je het chipje aandruk, duidt waarschijnlijk op kortsluiting.! Dat is dus niet goed...........!!!
kortsluiting kan niet!!!!!!!!!!

Als je geheugen verwisseld mag er geen stroom opstaan, druk je je geheugen niet te hard aan?

• Togt
?! Of ik het ook kan zien? Wat bedoel je?! 7B is een Boot error, maar omdat ik afwisselend 1A en 7B krijg kijk ik toch naar het geheugen . . .

Wat betreft kortsluiting: Ik kom alleen aan mijn geheugen als de pc uit staat. Ik bedoel dat ik een physieke kners hoor zeg maar.

Verwijderd

Ik bedoelde of je in die lijst kan zien waar het probleem 'kan' liggen. Want je had wat dingen veranderd aan je config.
1 tip: probeer de oude IDE kabels eens terug te plaatsen en kijk dan of je nog problemen krijgt.

Oh ok, een fysieke kners. Dat is dus dan geen kortstluiting, maar dus alleen als je het aandrukt. Kan er misschien een stofje ertussen zitten of vuil contact? Blaas alles waar de hardware ingedrukt wordt schoon (AGP, DIMM Sloten, etc,etc).

Het is het proberen waard.

Verwijderd

Probeer eens een dimm slot dat je nog niet gebruikt hebt

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-03 13:12
Hoe staan de Bios instellingen. Gaat het ook fout, als je ze op Fail Safe zet ??? Zo ja, hmmm hardware waarschijnlijk, zo nee, dan heb ie een hoop mogelijkheden die je kunt nalopen dan...

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

• Togt
Ik probeer het vanavond weer, dank voor de suggesties . . .
Pagina: 1