Toon posts:

Moederbord of Geheugen RIP?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen,

Na het installeren van een nieuwe cooling (en bijgevolg het demonteren van heel de pc), is mijn geheugen gesneuveld...

Met de nodige geluids, licht en rookeffecten. 8)7

Het is zeker geen algemene kortsluiting op het board, want uit de rest komt geen rook... (zucht).

Is dit een probleem met moederbord (kortsluiting op de geheugenslots of lag het aan het geheugenlatje?

Indien het aan allebij kan liggen, is er dan een mogelijkheid om het te controleren zonder een extra latje geheugen op te offeren?

GreetZ

ElM

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Als je het geheugen hebt opgeblazen is de kans ook zeer groot dat je de mobo, en misschien zelfs meer, zoals proc hebt op geblazen.
Als je de pc aanzet, zonder geheugen, piept die, of geeft die piep signalen?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
Hij piept wel en geeft met de interne ledje een geheugenfout...

• The_Greater
Als die dat doet zou ik weer eens proberen om een er een geheugenlatje in te zetten. Hopen dat de boel nog werkt! BTW, hoe heb je het voor elkaar gekregen?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
Heel de pc uit elkaar gehaald om een watercooling te installeren (om je even voor te zijn -> nee ze lekt zeker niet),
bij het opstarten -> knetter en rookeffectje...

Nadien in een andere bank geprobeerd -> rook en lichteffecten...

Nu nog ergens een goedkoop geheugenlatje op de kop kunnen tikken... *sigh*

• The_Greater
had je het geheugen er ook uitgehaald toen je moederbord er ook eruit hebt gehaald, of heb je hem toen laten zitten?

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik er ook uitgehaald...
Achteraf bezien misschien idd niet zo slecht.

Wat is de kans dat mijn moederbord & cpu ook RIP zijn? Moederbord geeft enkel een RAM-fout...
(of is dat het eerste wat hij controleerd en zijn verdere fouten ook nog mogelijk?)

• The_Greater
Ja zekers. Want er ging iets goed fout blijkbaar. Want je zij het zelf. Het begon te roken!
Misshien dat de moederbord maar kortsluiting met de de plaat waar je hem mee vast zet. Of een kleine kans, geheugen verkeerd om, hoewel dat bijna niet mogelijk is! Nog eentje, zat het geheugen er wel goed in?

Controleer alles. En dan probeer het nog eens met een een andere module.
En als je het niet vertrouwed kun je nog een keer naar een computer winkel. Als die een geheugen module verknoeien is het niet jouwn schuld ;)

[ Voor 6% gewijzigd door The_Greater op 14-07-2003 09:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er mijn laatste geheugenlatje aan opgeofferd...
Het geheugen zat er wel degelijk goed in.

Iets dat me een beetje geruststeld is dat het probleem zich in meerder banken stelde (ik heb het in 2 van de 3 geprobeerd).

1e bank -> direct toen het begon te roken PC afgezet.
Toen wist ik al wel dat mijn geheugen foutu was, maar wou ik toch ff iets meer info.
Ook de 2e bank gaf een rookeffect... (niet aan te raden bij pc's uiteraard)
Pagina: 1