Toon posts:

DVD via VIDEO naar TV zonder SCART

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey vraagje,

Ik heb een sony dvp-ns700v dvdspeler en een sony slv-se810 aangesloten op een oude sony tv, ZONDER scart aansluiting.

De video zit aangesloten op de tv via gewone antennekabel. De DVD-speler zit op de scartaansluiting aangesloten van de videorecorder. Om DVD's te kunnen bekijken op de tv, moet de video ingesteld worden op het Line-1 kanaal.

Nu heb ik dat bij sommige SVCD's het beeld niet goed wordt weergegeven. Het beeld komt wel over, maar verspringt, is zwart/wit, wordt 2x over elkaar heen weergegeven. Dit is niet bij alle SVCD's zo.

Bij DVD's speelt hij goed af maar is er soms geen signaal meer, het beeld wordt dan blauw zoals altijd als er geen signaal is. Dit duurt even en dan is er weer beeld. En dan weer niet. Dit is niet met alle 's zo, ik heb er laatst 1 gehuurd bij de videotheek en dat ging perfect.

Vragen:
1. Weet iemand een oplossing voor wel goed beeld?
2. Hoe kan het dat sommige het wel doen, en sommige het niet, zijn er meerdere modi beschikbaar ofzo, worden ze anders opgenomen?

Al geprobeerd:
1. DVD-speler aangesloten op mijn vaders TV, die wel een SCART-aansluiting heeft. Alles is perfect. SVCD en alle DVD's werken prima en worden goed weergegeven.

Hoe aangesloten:
- De DVD speler heeft een SCART aansluiting en de gewone A/V aansluiting (Geel, Wit en Rood). Ik heb beide geprobeerd, van DVD SCART naar VIDEO SCART en van "Geel,Wit,Rood" naar VIDEO SCART. Ook heb ik de kabel die mijn vader gebruikt tussen zijn TV en DVD geprobeerd. Ook dit heeft geen zin.

Alvast bedankt,
Ik hoop dat ik nog geen nieuwe tv hoef te kopen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er bestaan omvormers van composite -> coax. Misschien dat dat een mogelijkheid is.
Of je moet gewoon de composite aansluiting op je tv gebruiken (als hij die heeft, je zegt niet of dat wel of niet zo is).

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 14 July 2003 @ 07:45:
Er bestaan omvormers van composite -> coax. Misschien dat dat een mogelijkheid is.
Of je moet gewoon de composite aansluiting op je tv gebruiken (als hij die heeft, je zegt niet of dat wel of niet zo is).
Mijn TV heeft alleen een COAX aansluiting. Meer niet. Ik zoek even INFO over zon omvormer...iig bedankt

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:44

JvS

Ik heb hem zelf ook

er is een verschil tussen COAX (antenne) aansluiting en een video-composietaanslutiing he? T_D bedoelt die laatste soort (dat sluit je ook aan met een coaxiale 75ohm cinch-kabel).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:55
Omdat alles het wel goed doet op de tv van je pa lijkt het me logisch te veronderstellen dat het misgaat met de dvd + vcr.
Is het beeld dat de vcr doorgeeft normaal wel goed (dus als je daar de tuner van gebruikt, of een videoband) ? Zo ja, dan kan het best wel eens zo zijn dat de scart connector van je vcr niet goed contact maakt. Zo niet, dan is de vcr brak.

Om de dvd direct op de oude tv aan te sluiten heb je een Modulator nodig, die kan een svideo/compisiet/rg signaal omzetten in een vhf/uhf signaal.
Je kunt deze dingen in de mono variant kopen voor zo rond de 100 euro, en een stereo voor meer dan het dubbele. In mijn mening schiet je hier echter niet heel erg veel mee op, een dergelijke modulator is meestal maar iets beter dan het ding dat in de videorecoder zit.

Ik raad je eerst eens aan wat te prutsen met die connector die je op de vcr aansluit, kijk eens wat het beeld doet als je de connector wat beweegt enzo.

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

Verwijderd

Heb je wel al MacroVision uitgeschakeld van de DVD speler ? (kun je oa bij Mediamarkt laten doen)...
Pagina: 1