Toon posts:

Realtime audio streams over je netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een programma dat een realtime audio stroom broadcast over mijn interne netwerk. Zo kan ik bijvoorbeeld een 'radio' opzetten zodat iedere pc kan luisteren naar mijn streaming audio.

We hebben meerdere audio apparatuur door het huis en die staan niet met elkaar verbonden. Ik kan wel kabels gaan trekken en er een mengpaneel tussen rammen, maar er liggen al netwerkkabels, en de audio hangt al aan computers. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Dit zou bijvoorbeeld voor feestjes handig zijn als je 1 centrale plek hebt waar je de muziek broadcast en dat je dan op al je workstations dezelfde stream te pakken hebt.

Ik heb shoutcast al gedownload maar die is niet realtime, er zit zelfs een stevige lag in : http://forums.winamp.com/...d=136613&highlight=buffer

De search hier geeft geen oplossing en google weet het ook niet. Heeft iemand een idee in welke richting ik moet gaan zoeken? Kent iemand zo'n programma?

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:52

jep

Ik werk altijd met icecast en heb bij een kleine of geen buffer echt zowat geen vertraging hoor :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eens gaan zoeken naar icecast, maar zo te zien lijkt het alleen maar voor linux. De link op download.com werkt niet, dus ik vraag me af of het bedoeld is voor windows :)

Is er dit soort software wel voor windows?

• jep

jep

Oh, pardon. Die is voor Linux ja. Je zei d'r niet bij op welk platform 't moest draaien :). Is die vertraging bij een buffer van 0 zo groot? Kan me haast niet voorstellen.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien kijk ik er glad overheen, maar ik kan volgens mij de buffer niet instellen bij shoutcast wel?

• jep

jep

Jawel. Bij je relay-programmatje. Niet bij je winamp plugin. :) Die stel je op 0 in, en op je client ook. Ik weet niet of 't dan nog werkt, maar probeer 't 8)7

[ Voor 44% gewijzigd door jep op 14-07-2003 03:50 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dit is gewoon zoekwerk, en heeft weinig met NT te kijken.
Google eens, kijk eens bij tucows/download.com etcc

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.