Toon posts:

Uploaden naar website mbv clientside scripts *

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sinds 2 weken heb ik mijn eerste stappen gezet in de wereld van HTML. Ben zeer blij met wat ik inmiddels allemaal kan. Ik mis alleen de mogelijkheid om files te uploaden door derden zonder dat ik ze daarvoor mijn username en pw moet afgeven.
Het is de bedoeling dat een of meerdere bezoekers screenshots en/of mappen voor het spel Generals bij mij kunnen uploaden zodat anderen deze weer kunnen downloaden. (primair voor mijn vriendengroep)

Mijn provider (kabel:multikabel) verbiedt mij om: "Kan ik ook scripts gebruiken op mijn homepage?
Nee, het gebruik van server-side scripting (PHP/Perl) is niet mogelijk. Het gebruik van frontpage extensies is evenmin mogelijk. "

Welke mogelijkheden blijven er dan over om files door derden naar mijn website te uploaden? Ik heb java geprobeerd maar kom er niet uit!

Bedankt voor jullie hulp! :)
Mano

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 19:47
Daar zal je toch een script voor moeten schrijven. Het feit dat PHP niet mogelijk is, is niet echt bevorderlijk. Wat je wel kan doen is een PHP script schrijven, die op een gratis host zetten, en vanaf je huidige site doorlinken naar die gratis host. Als je dat dan in frames doet valt het ook niet zo op ook. Veel succes in ieder geval :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zou niet moeilijk gaan doen en gewoon een FTP-server opzetten met een aparte account voor al je vrienden. Het lijkt me namelijk moeilijk om dit te realiseren met bijvoorbeeld HTML of PHP. Zeg maar gerust onmogelijk, maar dat kan ik helaas niet beoordelen. In ieder geval succes.

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Morax schreef op 14 juli 2003 @ 01:07:
Daar zal je toch een script voor moeten schrijven. Het feit dat PHP niet mogelijk is, is niet echt bevorderlijk. Wat je wel kan doen is een PHP script schrijven, die op een gratis host zetten, en vanaf je huidige site doorlinken naar die gratis host. Als je dat dan in frames doet valt het ook niet zo op ook. Veel succes in ieder geval :)
Er wel even bijzeggen dan dat je de bestanden naar die gratis host upload ;)
Genghis Khan schreef op 14 juli 2003 @ 01:07:
Ik zou niet moeilijk gaan doen en gewoon een FTP-server opzetten met een aparte account voor al je vrienden. Het lijkt me namelijk moeilijk om dit te realiseren met bijvoorbeeld HTML of PHP. Zeg maar gerust onmogelijk, maar dat kan ik helaas niet beoordelen. In ieder geval succes.
Misschien is het een idee dan op ook de site op je eigen server te hosten?

[ Voor 31% gewijzigd door DUX op 14-07-2003 01:09 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Als je geen php mag gebruiken blijft volgens mij de enige optie je paswoord publiceren.

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
naast FTP kun je ook Direct Connect / Hotline installeren... HTML is niet mogelijk met jouw setup. (geen script -> geen upload)

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 19:47
DUX schreef op 14 July 2003 @ 01:08:
[...]

Er wel even bijzeggen dan dat je de bestanden naar die gratis host upload ;)
[...]

Misschien is het een idee dan op ook de site op je eigen server te hosten?
Kan je het script niet zo schrijven dat hij als target die FTP server van zijn provider heeft dan? Ik kan aardig wat PHP en het lijkt me toch mogelijk.....
Al kan ik ff geen begin/voorbeeld noemen :X

[ Voor 6% gewijzigd door Morax op 14-07-2003 01:12 ]

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Gezien het feit dat serverside scripting niet mogelijk is heb je dus perse clientsided scripting nodig (javascript/vbscript etc.) en die horen in Webdesign & Graphics thuis. Moved :)

Professionele website nodig?

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Morax schreef op 14 July 2003 @ 01:10:
Kan je het script niet zo schrijven dat hij als target die FTP server van zijn provider heeft dan? Ik kan aardig wat PHP en het lijkt me toch mogelijk.....
Al kan ik ff geen begin/voorbeeld noemen :X
Bij PHP upload je bestanden naar Temporary PHP-dir van de server (kun je instellen in php.ini) waarop je site draait waarna je ze nog moet verplaatsen naar de goede dir op je webserver (dus er moeten twee commando's gegeven worden: (1) haal bestand binnen en zet het in de temp dir, (2) kopieer bestand (verwijderen gebeurt vanzelf)).

Er is volgens mij geen mogelijkheid om bestanden te uploaden naar een andere server.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

en alleen met clientside scripting kan dat niet. Blijft over FTP, dus je wachtwoord weggeven (maar dat wil je niet) of in een app stoppen of ergens anders hosting regelen waar je wel serverside scripting kan gebruiken, en dan wordt het weer P&W ;)

Enfin, ga eerst zelf eens kijken wat je denkt dat eventueel een oplossing is, en probeer het dan nog eens :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.