Toon posts:

Installatie problemen mandrake 9.1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mandrake 9.1 gedownload en de iso op mijn c-schijf gezet
(geheel met fdisk tot 1 partitie gemaakt en fat32 geformateerd)

vroeger heeft hier win2000pro op gestaan

wanner ik via de bootdisk start en aangeef dat de iso op de schijf staat vind hij hem wel maar vlak daarna (5 seconde) krijg ik een foutmelding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
error in exec of stage2 :-(
trying to execute '/usr/bin/runinstall2' from the installation vollume,
the following fatal error occured
FATAL ERROR IN STAGE1: Not a directory

I can't recover from this.
You may reboot yout system

ik heb ook via een cdrom proberen te installeren zowel booten van cd als diskette daarna heb ik het nog via ftp en http geprobeert maar steeds het zelfde probleem

weet iemand hoe ik dit op kan lossen

ik denk dat het in de partitionering zit maar via een win98 opstartdiscette is het een gewone fat32 geformateerde actieve schijf maar ik kom er niet uit...

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:32
ik heb al meerdere keren mandrake 9.1 geinstalled(deze linux-noob is goed in inux slopen)
maar ik heb nooit problemen gehad met de partitionering.
1e keer heb ik wel met fdisk alle partities eruit gesloopt en niet opnieuw aangemaakt, dus ook niet geformateerd. zo je nog kunnen proberen.

Verwijderd

Topicstarter
het is voor mij ook de 1e keer dat ik linux installeer heb ook redhat geprobeert maar die wilde ook al niet (fout bij het installeren van de bootloader)

maar alle partities verwijderen in nog een optie inderdaad

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:32
zou ik eens proberen ja, en als dat niet werkt dan horen we het wel weer

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is verhoplen het lag inderdaad aan de partitionering ik heb nu alle partities verwijderd en de installatie loopt nu. nu maar ens zien of linux echt zo stabiel en betrouwbaar is als iedereen zegt....

ik blijf het een vreemde fout vinden maarja

in ieder geval bedankt voor de moeite..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2003 01:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nu het probleem over het aan de gang krijgen van de installatie is verholpen ben ik op een nieuw probleem gestuit.

nadat er om een aantal gegevens zoals muis taal toetsebord en pakketen is gevraagd gaat hij de paketten installeren. na een paar minuuten installeren blijft de setup hangen en gaan de capslock en de scrolllock lampjes knipperen

ik heb het inmiddels al wel n keer of 10 geprobeert zowel vanaf cdrom als via ftp en http te installeren maar steeds hetzelfde probleem. ik heb alle partities verwijderd en aangegeven dat hij de gehele schijf mag gebruiken

herkent iemand dit probleem

systeem:
p1-200mhz mmx
72 mb intern
30 gb hdd
42 x cdrom
10/100 mbit achter router met dhcp

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2003 00:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ben er inmiddels achter dat het niets te maken heeft met waar de setup is hij blijft gewoon steeds hangen op een ander moment....

weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Heb je wel gecontrolleerd dat je MD5SUM klopt ?
Verder neem ik aan dat de computer niet overgeclocked is, of onder andere besturingsystemen ook rare gedrag vertoond?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
het systeem is niet overgeklokt en er staat geen ander besturingssysteem op (heb met fdisk alle partities verwijderd) daarna gewoon de gehele iso gedownload en op cd gezet

daarna de cd erin en booten van cd zoals het beschreven staat op mandrakelinux.org

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Waar je nog geen antwoord op hebt gegeven is of MD5SUM klopt. Het kan namelijk heel goed zo zijn dat de iso file niet helemaal goed is gedownload.

[off topic] Kun je niet beter een andere linux distributie gebruiken op die PC. Lijkt mij niet echt lekker gaan lopen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb meerdere iso's geprobeert van verschillende ftp's allemaal vanaf door mandrakelinux aangegeven mirrors. ik zal vanavond eens kijken naar die md5sum ik weet niet psies wat het is maar daar zal ik wel uit komen met de gegeven link

offtopic:
ik heb ook redhat geprobeert maar die wilde de bootloader niet installeren
Pagina: 1