Toon posts:

ADSL SpeedTouch Modem geen MSN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht naar dit topic en ik zie veel results, maar eigenlijk geen een die mij een duidelijk antwoord kan geven op mijn vraag.
Ik heb duzz een ADSL usb modem (thomson Speedtouch 330)
en elke keer als ik msn start en mijn aanmeld wordt het icoontje in de systray
geel en kan ik niet meer internette.
Ik moet dan rebooten voordat ik weer kan inbellen.

ik heb gelezen dat het heeft te maken met de grootte van een pakket wat msn verstuurd in een keer waardoor je modem vastloopt. maar dit moet wegte halen zijn maar de vraag is hoe
wie kan mij helpen ?

Verwijderd

Topicstarter
Duzz echt niemand kan mij helpen ?

Verwijderd

"grootte van een pakket wat msn verstuurd" is een kwestie van mtu waarde aanpassen. Zoek maar eens op 'mtu' :O

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2003 23:27 . Reden: " ]

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 15:49
[offtopic]
Dat is raar je openings topic is op 00:26 14 july en je tweede reply op 22:27 14 july. Is dat gek of is dat gek??? :*)

Verwijderd

Das gewoon normaal hoor, is 21 uur later.....

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik hier gekeken
MTU-waarde voor internetdelen
en duz even in regedt32 gekloot maar ik heb dat niet dat komt dnk ik omdat ik via usb internet ....

wat moet ik dan instellen ?

Verwijderd

MTU heeft er geen aarsch mee te maken :)
das puur de packet size, zal standaard op 1500 staan en kan je prima zo laten (je hebt nml niet te maken met jumbo frames).

Vertel eens wat meer, hangt dat ADSL modem op Mickeystream en doe je keurig dat "VPN" aanmelden of heb je hem gehax0red?

Doet hij het wel met het gewone browsen?

Dus sterft hij wanneer je MSN boot?

Hoe zit dat dan? raak je dan je "VPN" verbinding kwijt? heb je nog wel een IP? kan je je gateway pingen?

Zo, genoeg aanleidingen, en nu tijd om de fans van m'n laptop of ultrablaas te ramme want hij is HEET :D
Pagina: 1