O2.. kan niet bellen maar wel gebeld worden

Pagina: 1
Acties:

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Mijn oma heeft een oude Motorola. Ooit met prepaid van Telfort gekocht. (voor noodgevallen).

Ze kwam er net achter. Ze kan wel gebeld worden maar je kan er niet mee bellen. Ik heb er zelf ook niet zo veel verstand van maar als ik het service nummer bel (1244), krijg ik een stem. "U kunt geen gebruik maken van deze dienst".

Ik neem aan dat sinds telfort naar O2 is dat je dan dat servicenummer moet bellen? bij het oude nummer (888) krijg ik dezelfde boodschap.

[ Voor 7% gewijzigd door Pixal op 13-07-2003 23:43 ]

Verwijderd

heeft ze haar btg het afgelopen half jaar wel gebruikt, anders is dat nl. "bevroren" waardoor ze alleen gebeld kan worden. ze heeft dan nog 90 dagen om haar beltegoed te verhogen met €20,- anders blokkeert de sim zich ...

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
ok. ik denk dat ze hem letterlijk nog nooit heeft gebruikt. ik had wel iets gelezen over bevriezen.. lekker onhandig van ze dat ze dat na een half jaar doen..

maar als je niet 1244 mag bellen, hoe kan ik dan iets verhogen?

Verwijderd

Waarschijnlijk is het al te laat, maar de SIM is nog niet afgesloten omdat dat in grote batches gebeurt. Dus om de zoveel tijd worden alle verlopen simkaarten definitief gedeactiveerd. Tot die tijd kan er nog wel naar gebeld worden, maar niet meer mee worden gebeld.

Verwijderd

tsja, jouw beredenering begrijp ik wel dat het onhandig is dat het btg wordt bevroren, maar O2 wil natuurlijk ook de zekerheid dat hun klanten gebruik (blijven) maken van hun diensten. om het bevroren beltegoed weer te kunnen gebruiken, moet er gebeld worden met de klantenservice van O2 (0900-1201200 of vanaf je mobiele telefoon 1200). daarna moet je via 1244 weer kunnen opwaarderen.

als tip geef ik jou en je oma nog om anders eens te kijken naar een prepaid-kaartje van t-mobile. hierbij blijft het btg nl. onbeperkt geldig, mits je binnen 6 maanden minimaal 1 seconde belt.

suc6 ermee :)

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
ah... en daar is niets aan te doen?

de tel is niet simlock vrij.. je telefoonnummer gaat na een half jaar niet gebruiken en dan 90 dagen uit t systeem.. dus je koopt als oud slecht geinformeerd omatje een telefoon voor noodgevallen.. krijgt zo'n verkooppraatje dat ze dat perfect kan gebruiken in noodsituaties en vervolgens ben je in alle stilte alle gebruik van je telefoon kwijt

sorry voor mijn ingetogen woede maar TELFORT en O2 PERFECTE service.. bedankt. met zulke bedrijven komen we er wel

[edit]
1200 mag ik ook niet meer bellen met die tel

[ Voor 6% gewijzigd door Pixal op 13-07-2003 23:55 ]

Verwijderd

het is idd vervelend, maar nogmaals hoop ik dat je ook begrijpt wat ik vertelde over dat O2 ook zekerheid wil. maar begrijp ik uit jouw reply nu dat die 90 dagen ook al zijn verlopen? want anders kan je dus wel het btg weer ontdooien.

en anders, heeft ze het toestel langer dan een jaar in haar bezit i.c.m. O2, want dan kan je dus het toestel gemakkelijk laten ontdoen van de simlock door dit aan te vragen bij de klantenservice. ja, en anders is zoals ik het begrijp t-mobile de beste oplossing voor jouw oma...
[edit]
doe je toch dat 0900 nummer via een vast toestel?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2003 00:00 ]

Verwijderd

Inderdaad, T-Mobile is in dit geval een idee. Daar vervalt het beltegoed of de SIM nooit, als je maar eens per 6 maanden gebruik maakt van de telefoon (bellen of sms'en).

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 14:22
Pixal schreef op 13 July 2003 @ 23:54:
ah... en daar is niets aan te doen?

de tel is niet simlock vrij.. je telefoonnummer gaat na een half jaar niet gebruiken en dan 90 dagen uit t systeem.. dus je koopt als oud slecht geinformeerd omatje een telefoon voor noodgevallen.. krijgt zo'n verkooppraatje dat ze dat perfect kan gebruiken in noodsituaties en vervolgens ben je in alle stilte alle gebruik van je telefoon kwijt

sorry voor mijn ingetogen woede maar TELFORT en O2 PERFECTE service.. bedankt. met zulke bedrijven komen we er wel

[edit]
kijk eens op de o2 site, daar kan je online unlock codes aanvragen als het toestel ouder dan 1 jaar is (vast wel). je krijgt ze direct per sms

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
harstikke bedankt.. dat apparaat is ouder dan ik (bij wijze van) dus dat moet wel lukken

ik belde net vast naar 1200 en ik hoorde al van de optie simunlocken

toch vind ik het een arrogante manier.. Je koopt juist prepaid om niet aan vaste kosten te zitten. Dit geeft hen de zekerheid dat je elk half jaar 20 euro besteed bij ze. Dan heeft mijn oma over een tijdje een tegoed van 200 euro?!?!?!

Prepaid vind ik die telefoontjes juist duur genoeg om dit soort zaken te laten. Ik zal hem unlocken en er een t-mobile voor regelen.

Of iets van de ah :D

Verwijderd

De AH is ook iedere 6 maanden met € 20 opwaarderen... KPN en Orange ook.

Tele2 en Vodafone iedere 12 maanden opwaarderen.

Nog een voordeel van T-Mobile is dat de opwaardeerkaarten al bij € 10 beginnen.

Verwijderd

over die 20€ p/half jaar staat gewoon in de algemene voorwaarden van O2, maar goed, daar gaat de discussie niet (meer) om. weet wel dat als je een t-mobile prepaid pakketje voor haar regelt ze ook een nieuw mobiel nummer krijgt, maar het probleem is hier verder wel mee opgelost :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 juli 2003 @ 00:08:
De AH is ook iedere 6 maanden met € 20 opwaarderen... KPN en Orange ook.
Per 1 augustus is bij Orange je beltegoed ook onbeperkt geldig. _/-\o_

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
dat zag ik vanmorgen inderdaad in de krant.. ik heb er even een optie van gemaakt :)

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem, ze lieten ook niets weten, m`n broertje kreeg netjes een brief thuis dat hij zijn beltegoed moest opwaarderen omdat hij anders zijn nummer kwijt was. Ik kreeg helemaal niets en zit nu met een onbruikbare telefoon. Voor mij de reden om over te stappen op iets anders dan o2.

Verwijderd

bij T-mobile kan je ook €10 beltegoed kaarten kopen ;)

ik had dit probleem ook.

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Verwijderd schreef op 15 July 2003 @ 01:20:
[...]

Per 1 augustus is bij Orange je beltegoed ook onbeperkt geldig. _/-\o_
Hoe kom je aan die informatie?

Ik werk zelf bij Orange, maar heb hier nog niets over gehoord.

Het zou wel mooi zijn trouwens. We worden namelijk gek gebeld door mensen met een verlopen SIM.

• Wekkel
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Dat kan je verwachten. Al zet je paginagrote advertenties in de krant, mensen reageren pas als hun portemonnee in het geding is. Dan snappen ze in ene alles :X

Verwijderd

Wekkel schreef op 15 juli 2003 @ 12:00:
Dat kan je verwachten. Al zet je paginagrote advertenties in de krant, mensen reageren pas als hun portemonnee in het geding is. Dan snappen ze in ene alles :X
Je hoeft je informatie toch niet uit de krant te halen, als je ergens een product wil afnemen? Ik heb zelf een hele tijd terug bij de Halfords gewerkt, en daar verkochten we ook mobieltjes pre-paid en abbo. Voor heel veel verkopers, is zo'n voorwaarde gewoon heel vanzelfsprekend. Omdat ze al tijden met mobieltjes omgaan, weten ze niet beter. Daarom wil het heel vaak voorkomen, dat zo iemand het gewoon vergeet te vermelden.

Bij ons in de winkel had je ook veel oudere mensen, die zo'n ding wilden kopen voor noodgevallen. Dan merk je pas, welke verkoper zich echt kan verplaatsen in de gedachten van de klant. Als het echt om oudere mensen gaat, die zelf aan aangeven dat ze het "ook allemaal niet meer kunnen onthouden"stopte ik soms zelfs gewoon een A4-tje in de doos, waarop met zwarte stift stond: "Let op! Het beltegoed moet iedere ..... opgewaardeerd worden, anders komt het telefoonnummer te vervallen." Voor zulke mensen is dat JUIST de belangrijkste informatie, die beltarieven laat ze koud... ze bellen toch nauwelijks of niet.

Heb je in ieder geval als verkoper gedaan wat je kon.... Maar heel veel mensen gaan bij het verkopen uit van hun eigen "referentiekader" en dan vergeet je zoiets dus te vermelden, omdat het vanzelfsprekend is.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2003 12:20 ]

• Wekkel
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Er komen kilo's papier met zo'n mobieltje mee waarin uitgebreid van alles staat, bij of voor verkoop vinden verwijzingen naar Algemene Voorwaarden etc.

Dat ouderen de weg niet altijd meer weten in deze jungle (welke persoon uberhaupt) is sneu, maar ontslaat ze niet van wat leeswerk naar voorwaarden. Een algemeen pardon voor ouderen op het gebied van doodnormale voorwaarden voor pre-paid bellen, dat lijkt me wat te ver gaan.

Toen ik in een ver verleden begon met pre-paid van Libertel wist ik ook dat ik mijn beltegoed eens in de zoveel tijd moest opwaarderen of gebruiken. Naderhand zijn de bruikbare termijnen van een pre-paid tegoed met grote advertenties door ongeveer alle providers teruggeschroefd. Je kan je ogen of oren dicht hebben als consument, al dan niet buiten schuld, maar er boos over worden richting de provider is kortzichtig en typische volkswoede (zondebok zoeken).

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Verwijderd schreef op 14 juli 2003 @ 00:12:
over die 20€ p/half jaar staat gewoon in de algemene voorwaarden van O2, maar goed, daar gaat de discussie niet (meer) om. weet wel dat als je een t-mobile prepaid pakketje voor haar regelt ze ook een nieuw mobiel nummer krijgt, maar het probleem is hier verder wel mee opgelost :)
Bij T-Mobile kan je ook gewoon prepaid --> prepaid je nummer meenemen, dus dat scheelt dan ook weer.
Enige wat ik wel ff zou doen is bellen of je postcode wel een lekker bereik heeft, dat wil nog wel eens wat minder zijn.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Paitor schreef op 15 July 2003 @ 12:31:
Bij T-Mobile kan je ook gewoon prepaid --> prepaid je nummer meenemen, dus dat scheelt dan ook weer.
Dat kan helaas niet als de kaart al verlopen is...
Enige wat ik wel ff zou doen is bellen of je postcode wel een lekker bereik heeft, dat wil nog wel eens wat minder zijn.
Ik denk niet dat z'n oma thuis gaat zitten bellen. O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2003 12:36 ]

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Verwijderd schreef op 15 July 2003 @ 12:35:
[...]

Dat kan helaas niet als de kaart al verlopen is...

[...]

Ik denk niet dat z'n oma thuis gaat zitten bellen. O-)
inderdaad, stom....
Euh, misschien niet thuis gaat zitten bellen maar ze doen gelijk ook een check voor je hele 1024 xx area, omringend kijken ze ook naar.
Das wel zo handig als je bij de buren zit of ergens weggaat, wanneer je em wel nodig hebt ;)

Maar ze kan nog wel op t nummer gebeld worden, is het dan ook niet zo dat je nog wel je O2 nr kan gebruiken / over laten zetten?
Je moet dan eigenlijk weer kunnen opwaarderen lijkt me, alleen even met een ander toestel klantenservice bellen.

[ Voor 23% gewijzigd door Paitor op 15-07-2003 12:48 ]

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• bbstreams
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

bbstreams

& digital coco

Ik denk niet dat z'n oma thuis gaat zitten bellen
hoezo niet, een mobiel heeft ook voor oudere mensen meer voordelen dan alleen het bereikbaar zijn. zo kun je met veel telefoons de nummer 1 t/m 9 als snelkeuze gebruiken. zijn er mobiels met een handsfree functie en soms hebben ouderen ook baat bij bv oordopjes. ik ken zelf mensen die speciaal een mobiel kochten om de trilfunctie, nu kan ze overal de telefoon horen voelen.

je oma kan ook een o2 500 nemen. voor dat geld kan ze gratis 500 minuten bellen wat 12,5 permaand kost. gsmnederland geeft har dan zelfs nog een cashdeal van 45 euro terug.
http://www.gsmnederland.nl/O2/abonnementen.php

liever prepaid??

tele2mobiel heeft prepaid bellen voor 39 cent en savonds/weekend voor 10 cent perminuut. beltegoed is een jaar lang geldig + 1 maand opwaardeertermijn. wat neerkomt op eens per 13 maanden opwaarderen. opwaarderen kan zelfs via bank EN giro.
http://www.tele2mobiel.nl/chap01/c010001.html

Verwijderd

bbstreams schreef op 15 juli 2003 @ 14:24:
hoezo niet, een mobiel heeft ook voor oudere mensen meer voordelen dan alleen het bereikbaar zijn. zo kun je met veel telefoons de nummer 1 t/m 9 als snelkeuze gebruiken. zijn er mobiels met een handsfree functie en soms hebben ouderen ook baat bij bv oordopjes. ik ken zelf mensen die speciaal een mobiel kochten om de trilfunctie, nu kan ze overal de telefoon horen voelen.
Als die kaart verlopen is zal ze 'm dus nooit gebruiken, dan maak ik er uit op dat ze 'm dus niet thuis gebruikt. Jouw verhaal gaat misschien in andere gevallen wel op.

Verwijderd

Paitor schreef op 15 July 2003 @ 12:31:
[...]

erm... dat kan niet hoor...

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 07:51:
[...]

erm... dat kan niet hoor...
Het kan alleen als je een nummer van een andere provider hebt, prepaid of abonnement. Dus van O2/KPN/Vodafone/Orange/Tele2/AHmobiel naar T-Mobile.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

idd, en bij t-mobile kan het ook niet van prepaid naar abbo, bij alle anderen netwerken wel.
Pagina: 1