Toon posts:

max weerstand utp kabelverbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 306 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb een kabel verbinding tussen 2 pc's liggen met utp en telefoon kabel (15 meter)aan mekaar gefrot, ik heb alle aders goed aangesloten etc.(op pin 1,2,3 en 6 jah) en dat het allemaal slecht voor de snelheid is etc. kan me niet zo veel schelen..

dat ff terzijde, ik meet een weerstand van 3,5 ohm (heen en terug) is dit teveel voor een utp netwerkje of niet?, want het hele zooitje werkt niet namelijk.

alvast bedankt...

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:30
Verwijderd schreef op 13 juli 2003 @ 23:21:
Hoi,

ik heb een kabel verbinding tussen 2 pc's liggen met utp en telefoon kabel (15 meter)aan mekaar gefrot, ik heb alle aders goed aangesloten etc.(op pin 1,2,3 en 6 jah) en dat het allemaal slecht voor de snelheid is etc. kan me niet zo veel schelen..

dat ff terzijde, ik meet een weerstand van 3,5 ohm (heen en terug) is dit teveel voor een utp netwerkje of niet?, want het hele zooitje werkt niet namelijk.

alvast bedankt...
Volgens mij geef je zelf het probleem al aan... let dan vooral op het "gefrot"gedeelte ;)

koop toch even wat langer kabel ipv frotten voor die paar euro :p

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

geloof dat dat wel erg veel is... 12m UTP kabel zou nie zoveel weerstand moeten hebben.. weet ff die formule nie meer uit me hoofd, maar 1 Meter UTP kabel van 1mm diameter had 0.257 ohm geloof ik...

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:32

Super_ik

haklust!

telefoon kabel 8)7
en dat om 15 meter utp kabel kopen uit te sparen :P
als je lief kijkt zetten ze er in de winkel de stekkers nog op voor je ook dude :), moet je wel zeggen dan t cross is natuurlijk :P anders moet je weer gaan frotten :P

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Topicstarter
nou kijk, het was natuurlijk te verw88 dat mensen over mijn "gefrot" gaan beginnen, maar snelheid is niet zo boeiend dus naar mijn id zou het zo gewoon moeten werken, ik weet natuurlijk heel goed dat normale telefoon kabel niet getwist is etc. blablabla maar naar mij id zou het enige probleem dus die 3,5 ohm weerstand kunnen zijn, das dus wel heen en terug gemeten heh. (30 meter dus)

en een nieuwe kabel heb ik niet zo'n zin in want dan moet ik dat hele takke gootje weer gaan open maken etc. dus als iemand ff kan zeggen hoe hoog die weerstand mag zijn weet ik of ik die kabel eruit moet trekken.

En naar de winkel hoeft niet echt, ben electricien geweest, heb nog een paar honderd meter van dat spul liggen O-) (uiteraard uhhhh gekocht heh)...

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Illusion

(the art of)

tis al gezegd, maarreh... heb je wel een CROSS-cable gemaakt?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Verwijderd

Topicstarter
Illusion schreef op 13 July 2003 @ 23:48:
tis al gezegd, maarreh... heb je wel een CROSS-cable gemaakt?
JA :)

ik heb toch gezegd dat alles goed is aangesloten, maar toch bedankt.

de pc's zien btw nog niet eens dat er een kabel inzit, dus het is nix software matig ofzow, hoewel de lampjes op de netwerk poort wel gaan branden...

(nou branden, ik heb een nforce2 bord met 2 netwerk poorten, op de 3com poort gaan ze wel branden en op de nvidia poort niet :?, en de poorten zijn beide in orde)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2003 23:52 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

jah 3.5 ohm is niet teveel imho.

dus als ik jou was zou dat hele ik takke gootje weer gaan open maken etc
oew spanned je hebt een halve kilometer telefoonkabel gejat....... |:(

edit:
ik zie veel geblaat van ik weet het wel, maar het doet het niet.
je vewacht van ons dat we je helpen maar je reageert zo kut op onze vragen .. ik heb toch gezegd dat alles goed is aangesloten .. bah

doe het dan zelf

[ Voor 44% gewijzigd door Fish op 13-07-2003 23:58 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op 13 July 2003 @ 23:52:
jah 3.5 ohm is niet teveel imho.

dus als ik jou was zou dat hele ik takke gootje weer gaan open maken etc
oew spanned je hebt een halve kilometer telefoonkabel gejat....... |:(

edit:
ik zie veel geblaat van ik weet het wel maat het doet het niet.
je vewacht van ons dat we je helpen maar je reageert zo kut op onze vragen .. bah
ga ergens anders met je hoofd tegen de muur lopen als je het niet boeiend vind

/edit... was toch best duidelijk dat ik alleen maar wilde weten wat de max. weerstand mag zijn...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2003 23:59 ]

Verwijderd

Zit er niet ergens een draadbreuk in? Ik neem aan dat je daar zelf ook al op gekomen was en de zaak hebt doorgemeten, maar voor de zekerheid :) .

telefoonkabel jatten is ruig 8)

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 14:12

Leon

Rise Of The Robots

waarom denk je dat die draden in een utp kabel getwist zijn :?
iig niet voor niets omdat telefoonkabel een stuk goedkoper is dan UTP kabel.. :P

Vroeger bij ons op de computer club gebruikten ze ook gewone telefoonkabels, dit was in de tijd dat 100Mbit te vergelijken was met 1000Mbit nu. Of dit werkte weet ik niet (coax ruled :P) maar ik betwijfel of het sneller zou kunnen dan 10 mbit.

Toen ik voor het eerst een utp kabel maakte had ik het gewoon 1 op 1 gemaakt. dit werkte dus totaal niet. Het maakt dus iig wel degelijk uit of de kabel getwist is of niet.

Dus breek dat gootje maar weer open en vervang het door een getwiste kabel, die op de goede manier aangesloten is.

(formule voor draadweerstand is trouwens l x rho / A = R, lengte x soortelijke weerstand gedeeld door het oppervlakte is de draadweerstand. Let wel even op de eenheden.)

Reactie op fish hieronder: Hij gebruikt geen cat5e kabel, maar gewone telefoonkabel. Die stekkertjes zijn dunner, dus je hebt ook meer weerstand in die dingen.

[ Voor 21% gewijzigd door Leon op 14-07-2003 00:14 ]

Eeuwige n00b

• Devian
Verwijderd schreef op 13 July 2003 @ 23:57:
[...]

/edit... was toch best duidelijk dat ik alleen maar wilde weten wat de max. weerstand mag zijn...
Als je al een dure tang nodig hebt die er voor zorgen moet dta je de estekkertjes er goed opzet... dan dnek ik nmiet dat een kabel die in mekaar gefrutst is werken gaat hoor? ik heb al tientallen kabels gemaakt... en de stekker hoeft er maar ene klein beetje niet goed genoeg opzitten ( maar wel contact maken) en die rotkabels werken al niet meer...

edit:

dat verhaaltje van leon en mij moet wel duidelijk genoeg zijn bij mekaar 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Devian op 14-07-2003 00:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Leon schreef op 14 July 2003 @ 00:02:
waarom denk je dat die draden in een utp kabel getwist zijn :?
iig niet voor niets omdat telefoonkabel een stuk goedkoper is dan UTP kabel.. :P

Vroeger bij ons op de computer club gebruikten ze ook gewone telefoonkabels, dit was in de tijd dat 100Mbit te vergelijken was met 1000Mbit nu. Of dit werkte weet ik niet (coax ruled :P) maar ik betwijfel of het sneller zou kunnen dan 10 mbit.

Toen ik voor het eerst een utp kabel maakte had ik het gewoon 1 op 1 gemaakt. dit werkte dus totaal niet. Het maakt dus iig wel degelijk uit of de kabel getwist is of niet.

Dus breek dat gootje maar weer open en vervang het door een getwiste kabel, die op de goede manier aangesloten is.
ik zeg toch ook niet dat het niet uit maakt, ik zeg alleen dat het me niet boeit dat het er langzamer op wordt....

maar gooi d'r maar een slot op ofzow, want dit loopt nergens op uit... ben maffen.

en de groeten
Devian schreef op 14 July 2003 @ 00:04:
[...]

Als je al een dure tang nodig hebt die er voor zorgen moet dta je de estekkertjes er goed opzet... dan dnek ik nmiet dat een kabel die in mekaar gefrutst is werken gaat hoor? ik heb al tientallen kabels gemaakt... en de stekker hoeft er maar ene klein beetje niet goed genoeg opzitten ( maar wel contact maken) en die rotkabels werken al niet meer...

edit:

dat verhaaltje van leon en mij moet wel duidelijk genoeg zijn bij mekaar 8)
die stekkertjes zitten er goed aan geknepen, en zo duur is die tang niet

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2003 00:08 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op 13 July 2003 @ 23:57:
[...]

vriend...., 2e link op google

http://www.blackbox.com/faxbacks/26000/26004.PDF

dc resistance 9,38ohm/100 meter

0Kb per seconde is ook een snelheid ja

@ leon, ik heb nog geen specs gevonden wat max de maximum weerstand van telefoon kabel mag zijn als je het het ipv utp wil gebruiken.
dit is toch het beste vergelijk waar ik mee kan komen.

[ Voor 26% gewijzigd door Fish op 14-07-2003 00:18 ]

Iperf

• Devian
die stekkertjes zitten er goed aan geknepen, en zo duur is die tang niet
wat ik dus mee bedoel dat het zeer belangrijk is dat alles goed contact maakt.. en wat gefruts niet werken gaat/onbetrouwbaar is

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:51

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 00:05:
[...]

ik zeg toch ook niet dat het niet uit maakt, ik zeg alleen dat het me niet boeit dat het er langzamer op wordt....
Maar je wilt wel dat het nog werkt :z
maar gooi d'r maar een slot op ofzow, want dit loopt nergens op uit... ben maffen.
en dat was ook te vinden via google zoals aangetoond
slaap lekker joh :P

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.