Voor degene die denk dat ik het niet allemaal lees. DE TS-er is het gewoon eens met dystopia. Ik vind het niet erg dat het beestje bij de naam genoemd wordt, maar wel als je in een beperkte vorm juist op het verkeerde been gezet wordt, want onbewust denken toch een heleboel mensen: zie je wel een nigeriaan, geen nederlander
Ik vind het gewoon geen zak toevoegen aan de titel, laat het dan uit de titel!! Als je het als omgevingscheppend wil vermelden in de langere tekst en dat consequent doet (ook met nederlanders) prima. Maar een titel bevat over het algemeen niet meer dan 7 woorden en dan worden er 2 verspild aan iets wat niet duidelijker maakt waarover de tekst gaat.
Ok sommige vinden dat nigeriaanse spam een principe is, Hoe denk je dat dat als term inmiddels ingeburgerd is dan? Exact, titels van media. Zie je direct hoe gebrainwashed jezelf al bent want je hebt de boodschap al opgepikt!
Ik ben zelf een blanke nederlander met blond haar en blauwe ogen. Totdat ik m'n vrouw leerde kennen realiseerde ik me dit soort nuances niet, maar sinds een 5 jaar zijn de schellen van m'n ogen gevallen. We hebben als nederlanders ontzettend vlug onze mening klaar over zaken waar we helemaal geen zak verstand van hebben. Nederland is helemaal zo tolerant niet als de meeste mensen denken. Dat leer je pas als je een buitenlandse partner hebt. Iedereen denk dat het zo makkelijk is NL binnen te komen. Illegaal misschien, legaal wordt je echt als een stuk vuil behandeld, ook de nederlander die zijn liefde naar nl wilt brengen.
Wist je dat je als buitenlander het erg lastig hebt op onze arbeidsmarkt? Bij het solliciteren tellen alleen Nederlandse diploma's, buitenlandse diploma's zijn niks waard, alleen als ze het kunnen gebruiken om je af te wijzen als overgekwalificiteerd. Het werk waar mijn vrouw gekwalificiteerd voor is (heeft universitaire graad) gaan alle NL voor. Werk dat voor hbo of een lager niveau vereist dan is ze opeens overgekwalificiteerd. En ik kan je ontzettend storende dingen vertellen over die inburgering van nederland en hoe de politiek en de maatschappij absoluut niet snappen wat daar fout gaat. Maar dan wijk ik teveel af van m'n punt:
Ok terug ontopic: Ik heb geen moeite om beestjes bij de naam te noemen, maar NIET in de titel. Titels en slogans zijn communicatieve middelen om je een gevoel te geven, ook negatieve gevoelens. Enige voorzichtigheid hierbij is dus gewenst. Betekend niet dat je in de rest van het verhaal censuur moet toepassen. In een langere tekst komen nuances beter tot hun recht! Het feit dat nigeriaanse spam bij vele al een ingeburgerde term is bevestigd mijn mening alleen maar.
Alle slogans zoals 4 uur cup a soup, even apeldoorn bellen, en ga zo maar door zijn begrippen omdat ze als zodanig gemarket zijn.
Bootoo ik ben het helemaal met je eens, je moet zeker beestjes bij de naam kunnen noemen en allerlei verbergende omschrijvingen zoals je koebeschrijving zijn uiterst belachelijk. Je mist alleen het punt dat ik maak. Het gaat er niet om OF je dingen wel of niet moet noemen, maar de manier waarop en wanneer. Wat dat betreft staan vooral wij nederlanders in de wereld bekend als botte gasten zonder enig tact. Wij noemen dat direct.... hahaha je kunt direct zijn op een tactvolle manier! En tactvol betekend niet verbloemen, maar nuances en timing kennen we niet.
[
Voor 19% gewijzigd door
Cyberdeck op 14-07-2003 22:43
]