Vraagje OC-en

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• Getah
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-07-2023
Ik heb dit onderwerpje een beetje doorgelezen, en heb zo'n beetje geconcludeerd dat overklokken met de standaard koeling van de processor (boxed) niet mogelijk is?

Of zit ik er helemaal naast? Met videokaarten kan dit soms wel...

Verwijderd

je zit er naast..... maar dit had je met een beetje zoeken zelf kunnen ontdekken...

't ligt er maar net aan hoeveel je wil overclocken...

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 07:36
Je hebt uiteraard verschillende "boxed" versies van 2 verschillende fabrikanten he? Ik neem nu Intel en AMD als voorbeeld, daar deze door 't gros vd gebruikers hier gebruikt worden :D

Persoonlijk vind ik de PIV boxed koelers van Intel dus, erg prettig om mee te werken en je kan er ook zeker wel goed mee OC'en. Niet al te veel, maar een kleine 500 MHz. is zeker wel te doen.

En met de AMD boxed koelers heb ik geen ervaring, maar AMD's worden sowieso erg heet en de toch al kleine boxed AMD koelers lijken mij niet echt nuttig voor 't betere OC werk.

Maar over 't algemeen genomen zijn Boxed koelers niet ontworpen om een lkkr mee te gaan OC'en :+

..::System Specs::..

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:49
Het kan, zoals gezegt wel, maar je zult er niet zo ver mee komen, als met een goede en vaak ook dure lucht of waterkoeling.
@Tekn0z, ik heb wel ervaring met de amd boxed koelers, ze zijn niet zo heel geweldig en mijn 1ghz athlon die er op dit moment in zit (2000+ is kapot) kan ik toch de fsb van 100 naar 133 omhoog gooien, wat toch een redelijke prestatie is voor een boxedkoeler.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Het is wel mogelijk, maar niet te adviseren. Aangezien procs overgeclockt vaak meer warmte genereren dan waar de stock cooler voor bedoeld is, gaat dat idd fout lopen. Overigens Tekn0z, jouw idee over dat AMDs sowieso erg heet worden, gaat met de T-bred Bs en nieuwer echt niet meer op. Ze zijn naar verhouding tot de eerdere Thunderbirds en Palomino's erg 'koel' geworden.

Dus nogmaals, voor het betere oc'werk, kan je maar beter een goeie koeler uitzoeken, liefst met wat koper in de base. Gebruik de search om hier binnen DOC eens op oc'koeling met lucht te zoeken, en er zullen zeker wat leuke koelers uitkomen die bruikbaar zijn bij serieus OC'en. Succes :)

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.