WAP in bestaand netwerk

Pagina: 1
Acties:

• NestorY*K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-12-2022
Ik wil mijn bestaande netwerk uitbreiden met een Wireless Access Point. Ik heb hier een ADSL-lijn liggen en daaraan hangt een E-tech switch/router/adsl-modem. Alles werkt naar behoren, de E-tech-modem werkt onder andere als DHCP-server en als NAT-server

Nu wil ik een Wireless Access Point opnemen. Ik heb gekeken naar de Linksys BEFW11S4. Dit is echter wederom een switch/router die werkt als DHCP-server en NAT-server.

Mijn vraag is of ik deze Linksys gewoon aan kan sluiten op mijn E-tech switch en het geheel dan naar behoren werkt. Ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld een van de DHCP-servers af moet in verband met conflicten? Maar klopt dit wel? Want verstrekt de E-tech niet gewoon een ip-nummer aan de Linksys, die vervolgens weer IP-nummers aan zijn clients verstrekt? Of moet ik met 2 subnetmasks gaan werken om dit op te lossen?

En conflicteren de NAT-servers niet met elkaar?

Graag jullie advies en ervaringen.

Verwijderd

Je kan toch ook gewoon de Linksys WAP11 kopen :?, das alleen een WAP, heb ik hier ook staan naast mijn Alcatel multi poort modem, werkt perfect :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2003 23:55 ]

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:13
Je kan alles uitzetten in de Linksys en er alleen een bridged AP van maken, je kan vook an je Wireless deel ook een apart subnetjes maken en dus die AP met router functionaliteit gaan gebruiken. Je kan ook de oude vervangen door de Linksys. Of je kan gewoon een pure AP kopen en goedkoper uit zijn :)

No production networks were harmed during this posting

• NestorY*K
De WAP11, dat is de pure AP dan, is idd een oplossing maar dit heeft een aantal minder mogelijkheden waaronder een switch met 4 poorten. Aangezien de WAP11 98 euro is en de BEFW11S4 86 euro is lijkt me het dan slimmer om de BEFW11S4 aan te schaffen.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:13
Ik weet het verder niet, maar misschien is bereik van WAP11 beter oid? En er zijn natuurlijk nog meer andere merken APs

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

NestorY*K schreef op 14 July 2003 @ 09:58:
De WAP11, dat is de pure AP dan, is idd een oplossing maar dit heeft een aantal minder mogelijkheden waaronder een switch met 4 poorten. Aangezien de WAP11 98 euro is en de BEFW11S4 86 euro is lijkt me het dan slimmer om de BEFW11S4 aan te schaffen.
Tja, als jij die 4 extra poorten kan gebruiken moet je vooral dat doen :), ik zie alleen niet in wat je met meer dan 4 pc's moet :P

• NestorY*K
Tja, das waar. Maar denk aan de toekomst he... de X-box.. ;)
Pagina: 1