Toon posts:

[NES] Geeft alleen grijs beeld.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.371 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een NES gekocht, inclusief zapper 8-) Een originele, een kloon, 2 zappers, 4 controldingetjes en een joystick voor 20 euro. Van iemand anders heb ik mario/duckhunt gekocht. Thuis meteen de boel aansluiten natuurlijk. De kloon blijkt een of ander 5000-in-1 spelunit ingebouwd te hebben: de cassette hoeft er niet in om te kunnen spelen. Mijn duckhunt-behoefte wordt op dit moment dus wel bevredigd 8-)

De NES geeft echter alleen grijs beeld. Ik heb geen andere spellen om te testen. Ik heb ff hard in dat ding geblazen, en de cassette zelf ook een beetje uitgeblazen, maar zonder resultaat. Wat doet een NES normaal als er geen spel inzit? Geen beeld of grijs beeld geven?

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Test het zelf wat de NES doet zonder spel?

Learn something new every day.

Verwijderd

Een nes zonder game cardridge laat het powerlampje knipperen en geef idd ook een grijs beeld.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waar heb je dat ding vandaan? Zou nog wel eens kunnen dat het een amerikaanse NES is, die dus NTSC ipv PAL signaal uitzend. Dat zou best eens je grijze beeld kunnen verklaren; mijn ouders hebben een TV die PAL, NTSC en SECAM aankan, en als ik dat ding met een nederlandse zender op NTSC gooi krijg ik ook een grijs beeld...beetje vergelijkbaar met TV-out problemen van een PC.
Zou ook nog aan je aansluiting kunnen liggen: gebruik je van die tulpstekkers of gat e.e.a. via scart?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ZW/W beeld is eerder een symptoom van SECAM ipv PAL- NTSC heeft totaal andere synchronisatie en zal dus nog minder geven

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de reacties! Ik heb de boel met tulpstekkers aangesloten. Vanavond zal ik m proberen door te lussen via zo'n coax ding, kijken of dat werkt.
Pagina: 1