Ik heb op de HCC bij Norrod een IBM DTLA 307045 harddisk gekocht maar hij bromt een beetje! Erg irritant geluid, is ook niet een constante brom (dan zou je er nog aan kunnen wennen zodat je er aan went en het later misschien niet meer hoort) maar fade een beetje weg en komt dan weer terug! Zo gaat dat in een cirkeltje waarbij de cirkel elke 12 seconden ongeveer weer rond is.
en dat blijft maar doorgaan!
(n.b. de verpakking waarin hij zat, zo;n mooi statisch afgeschermd zilveren zakje bleek thuis gekomen een grote snee in te zitten!)
Tevens heb ik nu al een paar keer gehad dat hij zomaar ineens rare geluidjes gaat maken! lijkt even "down te spinnen" (??) en geeft dan een raar piepje af!
Kent iemand deze fenomenen?? De schijf lijkt me bijna wel een tikkeltje defect maar op zich doet hij het (nog??) wel gewoon en alle data is gewoon goed te benaderen.
Heeft iemand tips of ervaringen op dit gebied??
en dat blijft maar doorgaan!
(n.b. de verpakking waarin hij zat, zo;n mooi statisch afgeschermd zilveren zakje bleek thuis gekomen een grote snee in te zitten!)
Tevens heb ik nu al een paar keer gehad dat hij zomaar ineens rare geluidjes gaat maken! lijkt even "down te spinnen" (??) en geeft dan een raar piepje af!
Kent iemand deze fenomenen?? De schijf lijkt me bijna wel een tikkeltje defect maar op zich doet hij het (nog??) wel gewoon en alle data is gewoon goed te benaderen.
Heeft iemand tips of ervaringen op dit gebied??