Toon posts:

Brommende en af en toe piepende IBM DTLA307045 !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op de HCC bij Norrod een IBM DTLA 307045 harddisk gekocht maar hij bromt een beetje! Erg irritant geluid, is ook niet een constante brom (dan zou je er nog aan kunnen wennen zodat je er aan went en het later misschien niet meer hoort) maar fade een beetje weg en komt dan weer terug! Zo gaat dat in een cirkeltje waarbij de cirkel elke 12 seconden ongeveer weer rond is.
en dat blijft maar doorgaan!
(n.b. de verpakking waarin hij zat, zo;n mooi statisch afgeschermd zilveren zakje bleek thuis gekomen een grote snee in te zitten!)
Tevens heb ik nu al een paar keer gehad dat hij zomaar ineens rare geluidjes gaat maken! lijkt even "down te spinnen" (??) en geeft dan een raar piepje af!

Kent iemand deze fenomenen?? De schijf lijkt me bijna wel een tikkeltje defect maar op zich doet hij het (nog??) wel gewoon en alle data is gewoon goed te benaderen.
Heeft iemand tips of ervaringen op dit gebied??

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 15:48
Klinkt niet fantastisch. Ik zou ermee terug gaan. Ik heb zelf 4 van die dingen (de 30 GB uitvoering), maar bij mij hoor je ze niet...
Alhoewel, je hoort ze nadat ik de compu heb uitgezet. Dan produceren ze een vaag piepend geluid als ze tot stilstand komen. Best grappig :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Ik denk dat je naar ze terug moet gaan want IBM heeft hele goeie schijven. Ik heb er zelf ervaring mee ook een 45GB. Mijn harde schijf heeft nog nooit problemen gehad.*D*D*D*D

Active

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb die 30 gig uitvoering dus ook en die is helemaal perfect! je hoort hem NOOIT en is fantastisch snel, echt een droomschijfje, die 45 dus niet blijkbaar! Tenminste niet die ik hier in mijn systeem heb nu!
Ik ga norrod maar es mailen denk ik. Daarnet ging hij weer zomaar ineens een seconde "downspinnen", HD ledje ging aan even zonder dat ik dus wat deed en toen kwam hij weer op. Hij meot ahast wel gaar zijn. Snel mijn data die er nu op staat veiligstellen maar!

Ik moet dit toch via Norrod regelen denk ik he? Niet rechtstreeks met IBM? Iemand ervaring met hoe norrod met garantie omgaat? Ze zitten nogal ver weg in groningen en zwolle zie ik. Zal wel weer zo zijn dat hij op mijn kosten verstuurd moet worden dan.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Mijn eravringen met Norrod zijn zeer goed.
Wanneer jij de bon + schijf meeneemt, zullen ze niet moeilijk doen met het omruilen.

Tenminste, ik heb er nog nooit problemen mee gehad :)
(Diamon klopt op de onder kant van de tafel) :)

And The Only One

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Ik heb ook de IBM 30gig uitvoering, die heb ik al terug gestuurd. :(
Deze had een head-crash :? maar goed, het bedrijf (Intercom Mailorder) doet NIET moeilijk en stuurt METEEN een nieuwe naar je toe. :)

Verwijderd

Als het elke X seconden komt en weggaat is het resonantie. Probeer eens wat te veranderen in je kast (rubbers, vaster andraaien etc.) Wellicht gaat het dan weg.

Succes!

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Voor mij helemaal geen IBM meer, heb 2 x een 30Gieg gehad (DTLA307030), beide binnen twee weken naar de klote :(

Verwijderd

Topicstarter
AACKKKK nou heb ik net gister die 45 gig IBM DTLA deraf gekoppeld omdat hij bijna constant wrare geluidjes maakte en piepte en kraakte. Nu vandaag begint me oude vertrouwde 30 gig IBM DTLA ineens ook rare rateltjes te maken steeds!
Kan het soms aan het moederbord aan de controllers liggen ofzo?!?! Dat die schijven gewoon verkeerd aangestuurd worden of wat dan ook?? Lijkt me toch sterk dat die 30 gig het ook ineens nu begeven heeft! Of kan een moederbord schijven ook slopen?? AACCKK
Mijn moederbord die ik samen met die 45 gig DTLA heb gekocht is een ASUS CUSL2-c.
Pagina: 1